Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 12-12-2011, 17:44
36thChamber's Avatar
36thChamber 36thChamber is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Dennis-Mash
Jou situatie komt me bekend voor. Vorig jaar juli mocht ik van mijn ouders al een auto gaan kopen voor als ik achttien werd en mijn rijbewijs ging behalen. Net zoals jou wist ik er toen vrijwel niets vanaf en twijfelde ik ook nog enorm tussen bepaalde motoren of model keuzes.

Ik heb het toen aangepakt door zelf op onderzoek uit te gaan op de forums na informatie over het model auto wat ik wou. Dat moest en zou namelijk een Corrado worden. Na wat goede informatie gevonden te hebben en wat vragen gesteld te hebben wist ik genoeg om een keuze te maken voor wat het beste bij mij past.

Hier na ben ik de fora's en de bekendere verkoopsites zoals Marktplaats en Speurders in de gaten gaan houden tot ik een Corrado tegen kwam die naar mijn smaak was. Over elke Corrado die mij wat leek stelde ik op het forum de vraag of iemand hem kende en wat hun er over dachten. Naar verschillende meningen gehoord te hebben van, naar mijn idee, betrouwbare mensen zijn sommige Corrado's bij mij al afgevallen voordat ik er daadwerkelijk ben gaan kijken. Naar een auto gaan kijken was voor mij namelijk lastig omdat ik nog geen rijbewijs had en dus afhankelijk was van mijn ouders.

Zo vielen dus een hoop Corrado's al op de voorhand af. Tot er twee over bleven. Even met beide eigenaren een goed gesprek gehad via de telefoon en met één van de twee alvast een afspraak gemaakt om te gaan kijken. Mijn bedoeling was om eerst alleen met mijn pa te gaan kijken om te zien of de auto mijn in het echt ook aanstond. Nadat dit het geval bleek te zijn heb ik een oom die automonteur is de Corrado laten beoordelen bij hem thuis op de brug en hij was zeer onder de indruk waarna ik bijna direct heb besloten om de andere Corrado niet meer te gaan bekijken en de Corrado te kopen waar ik op dat moment bij stond.

Ga dus gewoon met je gezonde verstand op zoek naar een auto die bij je past en koop geen auto als je niet zeker bent over je keus!

Misschien helpt dit 'levensverhaal' je een beetje.

Bedankt voor je mededeling, leuk om te zien dat er nog andere jeugd met wat smaak is de meeste van mijn maten kopen zo de golf iV en zo, het zijn wel leuke autotjes, maar ik vind ze zo onpersoonlijk, ik hoop idd zelf zo snel mogelijk manueel te kunnen rijden (oefen nu met men moeder, maar gewoon automatisch :s ) en dan wil ik inderdaad eens deftig gaan rond kijken.
Ik ga je info zeker onthouden
Reply With Quote
Old 12-12-2011, 19:22
Dennis-Mash's Avatar
Dennis-Mash Dennis-Mash is offline
No personal life

Kijk aan. Goed om te horen. Succes met de zoektocht.
Old 12-12-2011, 20:16
staande golf staande golf is offline
VW Addict

Ik rij ook dagelijks met m'n mk1 en dat gaat prima. Maar je moet er wel een beetje hobby aan hebben om er mee bezig te zijn, want zo'n oude wagen vraagt toch wat meer onderhoud dan het nieuwe spul! Verder zou ik me over motorisch nog niet eens zozeer zorgen maken, zorg in elk geval dat je een harde auto hebt tenzij je kunt lassen.....
Reply With Quote
Old 13-12-2011, 10:42
dakeraf dakeraf is offline
Forum Regular

Hoeveel mensen reden er vroeger dagelijks in een mk1.
Volgens mij aardig wat. Ik zelf ook maar moet er nu toch niet meer aan denken om er dagelijks mee te rijden. Misschien van het voorjaar wel weer ben bezig stuurbekrachtiging in de cabrio te bouwen misschien verhoogt dat het comfort wat.
Maar het is mogelijk zijn er ook genoeg die het nu doen.Als je handig bent kun je het meeste ondehoud zelf doen.Wel wat meer nodig dan bij een modernere auto.
Reply With Quote
Old 13-12-2011, 10:54
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...

Quote:
Originally Posted by 36thChamber
ah ok, maar het is dus eerder duitse style?

Meer OEM+
Old 13-12-2011, 12:47
36thChamber's Avatar
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by staande golf
Ik rij ook dagelijks met m'n mk1 en dat gaat prima. Maar je moet er wel een beetje hobby aan hebben om er mee bezig te zijn, want zo'n oude wagen vraagt toch wat meer onderhoud dan het nieuwe spul! Verder zou ik me over motorisch nog niet eens zozeer zorgen maken, zorg in elk geval dat je een harde auto hebt tenzij je kunt lassen.....

Wat bedoelt iedereen met harde wagen? is dit qua roest of qua materiaal? dat begrijp ik niet zo goed :p
Reply With Quote
Old 13-12-2011, 12:49
36thChamber's Avatar
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by LRR
Meer OEM+

dankje! ik zal er wat meer info over opzoeken
Reply With Quote
Old 13-12-2011, 14:00
mk1pocketrocket mk1pocketrocket is offline
VW Enthousiast

kan prima dagelijks gebruik.
in de winter wel goed schoon houden.
hangt ook af waar je dagelijks heen moet natuurlijk, als je dagelijks 100 km/150 km moet rijden zal ik als ik jouw was er toch nog eens over na denken.
maar gewoon voor woon werk verkeer in de buurt kan prima.
ik zou trouwens golf mk1 kopen.
maar Jetta mk1 is ook mooi
Reply With Quote
Old 13-12-2011, 16:09
Golf 1 GX's Avatar
Golf 1 GX Golf 1 GX is offline
VW Enthousiast

Ik rij ook dagelijks met mijn golfje 1
is best te doen heb ik ook nog een vaste 60/40 verlaging van weitec gemonteerd is best wel comfortabel
ik rij elke dag 90km is goed te doen kan uitstekend meekomen met het verkeer
zou wel een 5 bak monteren als die er nog niet inzit is wat rustiger en verbruikt minder benzine
Reply With Quote
Old 13-12-2011, 17:41
36thChamber's Avatar
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Golf 1 GX
Ik rij ook dagelijks met mijn golfje 1
is best te doen heb ik ook nog een vaste 60/40 verlaging van weitec gemonteerd is best wel comfortabel
ik rij elke dag 90km is goed te doen kan uitstekend meekomen met het verkeer
zou wel een 5 bak monteren als die er nog niet inzit is wat rustiger en verbruikt minder benzine

hoeveel verbruik je gemiddeld qua euro's per maand?
Reply With Quote
Old 13-12-2011, 17:59
Golf 1 GX's Avatar
Golf 1 GX Golf 1 GX is offline
VW Enthousiast

ongeveer €100 per maand aan benzine
Reply With Quote
Old 13-12-2011, 18:38
staande golf staande golf is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by 36thChamber
Wat bedoelt iedereen met harde wagen? is dit qua roest of qua materiaal? dat begrijp ik niet zo goed :p

Dat gaat over roest ja! Zijn meestal de zelfde plekken bij golf/jetta:

-wielranden achter
-voorschermen
-onder de raamrubbers
-reservewielbak
- a stijlen
-deuren
-dorpels

De types na 1980 schijnen wat beter bestand zijn tegen de roestduivel
Reply With Quote
Old 14-12-2011, 06:12
36thChamber's Avatar
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by staande golf
Dat gaat over roest ja! Zijn meestal de zelfde plekken bij golf/jetta:

-wielranden achter
-voorschermen
-onder de raamrubbers
-reservewielbak
- a stijlen
-deuren
-dorpels

De types na 1980 schijnen wat beter bestand zijn tegen de roestduivel

ah dankje, deze info kan ik wel goed gebruiken wanneer ik een golf of jetta ga kopen, zijn er nog zo van die puntjes waar je vooral om moet lette bij zo'n oude auto?
Reply With Quote
Old 14-12-2011, 15:30
Joy_Goessens's Avatar
Joy_Goessens Joy_Goessens is offline
Forum Regular

Dat zijn idd de punten van roest.
Check of ie geen olie/koelvloeistof lekt. Motorje moet lekker lopen.
Vering kun je ook controleren, ff achteruit gas geven en dan abrupt remmen, schommelt ie dan rijn de dempers dood. Dit kan gevaar opleveren in het bochtenwerk.

Ja ik woon in nederland. mijn verzekering is 90 euro per jaar met max 12.000km (dit haal ik niet).

Wij komen uit Limburg man, ken je dat niet horen dan?
Reply With Quote
Old 14-12-2011, 17:53
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle

Send a message via MSN to De Limburger

Voor 3800€ kun je de mijne komen ophalen, is al voorzien van een schroefset, knetter hard, smetteloos interieur wat opnieuw gevuld en gestikt is dus geen stro stoelen meer maar schuim. Hagel nieuwe motor 1.3 GF ligt erin met spaghetti spruitstuk, lichter vliegwiel gevlakte kop, en onderblok en loopt op 36mm carb's de motor heb ik vorige winter compleet gereviseerd en nergens op bezuinigd. Kilometerstand is nu 128.000 en bouwjaar is 1983. Ik denk dat ik mag zeggen dat het een van de strakste Jetta's zal zijn die je maar zal tegen komen.
Check mijn topic maar eens.. en verder succes met de zoektocht en natuurlijk met het maken van een auto zoals jij hem wilt hebben.
Old 14-12-2011, 21:21
jelle vda's Avatar
jelle vda jelle vda is offline
VW Guru

Send a message via MSN to jelle vda

van waar ben je precies ? ,
ik ben van heist op den berg & mol , als je eventueel een wagen vind niet zo gek ver wilk ik gerust is met je gaan kijken , heb ondertussen al 6 mk1's gehad en weet ondertussen de rotte plekken al
en moest er nadien iets aan komen kan ik je gerust helpen of tips geven

persoonlijk voor 18 jaar en mk1 zou ik zoeken naar een 1.1 / 1.3 of 1.5 , zwaarder is al niet meer te betalen in dit k*tland

ik was op men 18 voor men mk1 cabrio 1800 1450€kwijt aan verzekering en 4** aan verkeersbelasting

de prijzen van lichtere motoren kan ik helaas niet geven aangezien men jetta nu oldtimer verzekerd is , ik betaal dan 270 € verzekering ( bij ethias is dit maar 100) en 30 € verkeersbelasting , maar dan zit je met de beperkingen , dus dat gaat voor jou ook niet

moest je nog vragen hebben ofzo stuur me maar gerust een pb'tje , eventueel met je emailadres ..

grtz jelle

Last edited by jelle vda : 14-12-2011 at 22:16.
Reply With Quote
Old 19-12-2011, 09:11
36thChamber's Avatar
Forum Newbee

ok
Reply With Quote
Old 19-12-2011, 10:00
Melvin Melvin is offline

Volgens mij is mijn Jetta wel iets voor je! Daar ga je geen werk meer aan hebben en kun je nog jaren probleemloos mee rijden... http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=92731

Verder rijd ik al jaren dagelijks in een mk1 (verschillende uitvoeringen, motoren, etc) en dat gaat allemaal prima. Onderhoud is eenvoudig en weinig...
Reply With Quote
Reply

Posting Rules