|
|||
|
|||
mk2 16v
Hey iedereen,
Ik zit met een vraagje ivm temperatuur van de golf2 16v(kr). Ik heb vandaag gemerkt dat de temperatuurmeter van het koelwater voorbij het midden ging en de olietemp stond op 110.Is dit normaal?? Ik heb zelf nog een mk1 cabrio met 2h motor en de olietemp staat meestal rond 100 graden. Grtz |
|
||||
|
||||
Hoever voorbij het midden? En ging je ventilator toen aan? Misschien eens het peil van je koelvloeistof checken.
|
|||
|
|||
Denk niet dat het veel kwaad kan als ik het zo lees.
Warmer werd het niet zeker ?
|
|||
|
|||
Quote:
Warmer werd hij niet nee,dacht alleen dat de watertemp meter bij bedrijfstemperatuur normaal in het midden staat |
|
|||
|
|||
Quote:
Ging toch redelijk voorbij het midden ma denk dat het nx is hoor Ventilator ging wel aan hooren koelvloeistofpeil staat goed dus |
|
||||
|
||||
heb je hem flink op z'n staart getrapt zeker?
|
|||
|
|||
Quote:
Ni echt,reed 130 Ã*140 op autosnelweg. Heb een vermoeden dat de thermostaat sleht is,de golf heeft ook een aantal jaren stilgestaan hé Ga vandaag de thermostaat vervangen en hopen dat de temp dan normaal blijft Grtz |
|
||||
|
||||
dat zou goed kunnen ja, zeker als je Golf een aantal jaren heeft stilgestaan dan kan deze compleet vastgerot zijn.
|
|||
|
|||
jah idd thermostaat vernieuwen, als je toch bezig bent...de temp sensor in radiateur ook, eventueel de twee flens sensoren ook als je die hebt ,en de oliefilter temp sensoortjes ook, en even de radiateur schoonmaken cq vervangen via ebay een nieuwe race radiateur kost 139 euro en geeft 30% meer koeling dan gewone.
|
|
|||
|
|||
mijn pl wordt ook gauw zo heet (vooral in file/langzaam rijden ivm weinig koellucht), verder geen problemen zolang de fan maar aanslaat