Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 24-11-2011, 23:19
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic

Default Golf2 startmotor doet het niet en weer wel...

Wie o wie van de (electra)techneuten hier kan mij helpen met een irritant probleem.
Het gaat om de VW Golf2 van mijn buurjongen, het is een 1.6 automaat van 1984 met een EZ motor.
Zolang als ie de auto heeft, zo'n 3/4 jaar, heeft ie al af en toe problemen met starten. Je draait de contactsleutel om en het blijft volkomen stil, geen tikje te horen, niet bij de zekeringkast en niet bij de startmotor. Dit speelt zowel bij warme temperaturen alsook bij vrieskou.
Als je dan de sleutel vasthoudt op die stand, dan vaak na een tijdje start ie ineens en slaat aan. Maar ook helaas vaak genoeg niet... M.a.w: De auto start geregeld met "vertraging".

Wat ik al gedaan heb:
*Nieuw contactblokje achter contactslot geplaatst.
*Alle relais vernieuwd in zekeringkast.
*Nieuwe accu. (zwaardere ook nog en heeft gewoon 12,9 volt ten tijde van het probleem) En dynamo laad dikke 14 V tijdens motorloop.
*De dikke plus- en minkabels, samen met de accuklemmen, tussen accu en startmotor vervangen door exemplaren van Caliber en geleid dus als een bliksemafleider.:P
*Ook de 3,5mm2 kabel tussen contactslot en startrelais doorgemeten op weerstand en 0,0 Ohm geconstateerd.

Nu denk je waarschijnlijk: De startmotor blijft nog over... Maarrr, als de auto niet starten wil op zijn eigen accu, die gewoon vol is, en je hangt er middels startkabels een andere accu/auto aan, start ie ineens, zonder vertraging. je zou denken dat er een dikke 90 Ah accu in moet, maar dat lijkt me sterk (en onnodig)voor een 1.6 automaat..haha.
Het probleem doet zich voornamelijk voor na een stilstand van + 4 a 5 uur, dus na zijn werk, ff snel starten en naar huis, zit er soms niet in...

Wat er nog bij komt: Even snel een andere starrtmotor proberen valt ook tegen, aangezien hij bij zo'n automaat op een heerlijk onbereikbare positie zit, tussen onderblok en uitlaatspruitstuk. En dan moet je 'm er uit zien te krijgen...

Ik hoop dat er iemand hier een Gouden Tip heeft.
Old 24-11-2011, 23:50
Losha Losha is offline
Forum Regular

hij blijft waarschijnlijk hangen, tijd voor vervangen/revisie

als je een klap geeft op de startmotor doet ie het vaak weer (voor even)
Old 25-11-2011, 01:07
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic

Ja, die mogelijkheid ken ik, maar om op deze starter een klap te geven.... Dan moet je eerst de hele motor uitbouwen.:P Dat wordt 'm dus niet, haha!
Old 25-11-2011, 06:15
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie

hallo ..

gewoon vervangen .hij is op
tis even klooien maar is wel te doen ,,idd is rotplekje bij je aandrijfasen
heb het zelfde gehad was slijtage .
vrgr gooigolf
Reply With Quote
Old 16-12-2011, 02:58
flipje flipje is offline
Forum Newbee

een heel link truukje maar je kan bijv de zekering van origineel 15A naar 20A doen en kijken of het dan wil...
Reply With Quote
Reply

Posting Rules