|
||||
|
||||
verry nice Erik
ziet er echt super uit zo "wie unne nieu" |
|
||||
|
||||
dit vind ik echt cool!
|
|
||||
|
||||
Heren bedankt.
En zo volgt ook weer meteen de volgende update. Heb me vanavond bezig gehouden met als eerste de hemel af te werken en daarna hoedenplankdragers/hoedenplank/zijplaat in de kofferbak en aan de gordels bezig gehouden. Vond het toch wel eng om een gat in de hemel te maken op een zichtbaar stuk. Maar gelukkig zat ik op de goede plek. Ook heb ik de kofferbak mat er weer ingelegd. Helaas is deze niet meer zo netjes en wil ik hier nog een (als) nieuwe voor te halen. Nu begint het van binnen al een stuk meer op een auto te lijken. Kan tevens iemand eens kijken welke bout er bij de gordelrol achter moet, daar net onder de hoedenplank. Want al ik het goed heb heb je de bout, daarna de gordelrol en dan nog een bus. Foto's: De hoedenplank heeft alleen wat veel stof gehapt van het liggen op zolder. Ook zitten inmiddels de koplamper er weer in: En de deurvangers zijn uit elkaar gehaald en voorzien van een vers laagje zink, en weer terug in elkaar gezet: |
|
||||
|
||||
Weer aardig stukkie geklust Erik
Tot vrijdag
|
||||
|
||||
wordt als nieuw zo te zien
|
|
||||
|
||||
Heren weer bedankt,
Ik heb vandaag met Ronald aan de A en B-stijlen gewerkt. Ben zeer tevreden met het resultaat. Het stof wat we aan de C-stijl te kort hadden hebben ze bij de A en B er maar dik en dubbel bij gedaan. Ook het dashboard er weer in gezet. Nu begint het toch al weer aardig op een auto te lijken. Alleen moet het dakraampje nog bekleed worden alleen weet ik niet meer hoe de hemel hier in vast gemaakt zit. En natuurlijk heb ik daar weer geen goede foto's van dus moet ik weer jullie hulp in roepen. |
|
||||
|
||||
Alleen moet het dakraampje nog bekleed worden alleen weet ik niet meer hoe de hemel hier in vast gemaakt zit. En natuurlijk heb ik daar weer geen goede foto's van dus moet ik weer jullie hulp in roepen.[/QUOTE]
Last edited by golf1gti83 : 18-12-2011 at 12:55. |
|
||||
|
||||
Peter bedankt,
Heb je toevallig ook nog hoe de hemel zelf tegen die zwarte plaat zit gemaakt. Ik heb namelijk die plaat, een ijzeren stangetje en de hemel zelf. En weet niet maar hoe dat precies gedaan zit. Betrap me achteraf nog dat ik van meer dingen foto's had moeten maken. Dit zijn de onderdelen: Dan zitten er 5 van z'n haakjes aan 1 kant: En nu weet ik niet welke kant de haakjes op moeten en aan welke kant het stangentje moet liggen: Wat ik zelf denk is dat hij in het midden met de strook op de middelste stijl geplakt moet worden en dan aan alle kant verlijmen en hem als laatste door de haakjes duwen stangentje erop leggen en dan de haakjes om te vouwen. En dat er verder niks meer verlijmt zit, dus niet als lus om het stangentje heen. |
|
|||
|
|||
Ik had bij die van mij nog een dun laagje foam erop geplakt zitten
|
|
||||
|
||||
Ja die zit er bij ook nog op, alleen dan aan de andere kant van het plaatje.
Ben nu begonnen met het plakken van de hemel. Ben er me eerst eens goed voor gaan zitten wat allemaal de mogelijkheden waren en heb de beste gedacht die ik me kon bedenken. Zal even wat foto's maken en wat uitleg geven als ik er mee klaar ben. |
|
||||
|
||||
sorry Erik , meer foto's heb ik niet
|
|
||||
|
||||
Hey Erik,
Mooi om te zien dat het zo goed gelukt is met de hemel. Helaas had ik de afgelopen weken geen tijd meer om nogmaals te komen helpen, maar ik zie dat het prima gelukt is met de hulp van YellowBug. Ik ben aan mijn bus ook begonnen met de hemel, maar ben nog niet verder dan dat ik de oude hemel er uit gescheurd heb. De bus staat buiten dus lijmen heeft nu ook geen doel met deze temperaturen. Ik heb trouwens nog wel een kofferbakmat liggen voor de MK1. Moet je even in mijn verkooptopic kijken of die netjes genoeg is voor je.
|
||||
|
||||
Inmiddels heb ik de beide schermen voor erop gedaan en ook de achterdeuren er maar eens ingehangen. Ik krijg alleen de achterdeuren er niet goed in. Ze hangen aan de achterkant (uiteinde deur) te laag. En heb al wat geprobeerd te stellen voor zo ver mogelijk maar krijg hem niet hoger. Nu weet ik niet hoe dit normaal opgelost word? En wat voor wax is goed voor het beschermen van de holle ruimtes, dit wil ik nu toch eigenlijk nog doen aangezien ik momenteel nog overal goed bijkom of er weinig voor moet doen om er bij de komen?
Ook heb ik nog nieuw originele raammechanisme voor voor en achter aangeschaft. Quote:
Geen probleem, Ronald heeft erg goed geholpen en alles zit er nu netjes in. Over de kofferbakmat laat ik je nog wel wat weten, Thijs had er ook 1tje liggen. Mocht die niks zijn hoor je van me. |
|
||||
|
||||
Erik, de achterdeuren kun je stellen door tussen de onderste scharnieraansluiting en de stijl twee ringetjes te plaatsen en daar de schroeven weer doorheen steken (een voor elke schroef dus ). Dan komt het scharnier iets verder van de stijl en zal de achterzijde van de deur omhoog komen. (zit bij mij precies zo en is volgens mij zelfs origineel nog).
Holle ruimte hebben we het even over gehad tijdens het aanbrengen van de hemel. Ik zal even navragen bij mijn kennis, hij brengt Mike Sander's fett aan (wat origineel ook werd gedaan bij de latere bouwjaren). Kom ik zsm op terug als ik hem gesproken heb.
|
||||
|
||||
Ah had nooit verwacht dat ik ze zo zou moeten stellen.
Mijn vader kwam ook al met het idee alleen die vond het ook gek als het zo zou moeten, maar kan natuurlijk wel. Bij mij was niet opgevallen met loshalen dat er ringentjes achter zaten maar kan natuulijk wel en dat ze met eruit draaien eruit zijn gevallen zonder ik het gemerkt heb. En over de holle ruimtes hadden we het inderdaad gehad, maar was vergeten wat hij precies gebruikte. |
|
||||
|
||||
Als je de goede dikte van de ringetjes weet nadat de deur gesteld is, zou je ook een plaatje van die dikte er tussen kunnen leggen
|
||||
|
||||
Ja dat is zeker een betere oplossing. En je hebt van z'n opvulmateriaal van 0.025mm dus je kunt hem dan heel precies opvullen. Kun je fijn op maat knippen en gaatjes erin maken met een gaatjestang.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Psies
|
||||
|
||||
met een baco scharnier iets verbuigen