|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor je mededeling, leuk om te zien dat er nog andere jeugd met wat smaak is de meeste van mijn maten kopen zo de golf iV en zo, het zijn wel leuke autotjes, maar ik vind ze zo onpersoonlijk, ik hoop idd zelf zo snel mogelijk manueel te kunnen rijden (oefen nu met men moeder, maar gewoon automatisch :s ) en dan wil ik inderdaad eens deftig gaan rond kijken. Ik ga je info zeker onthouden |
|
||||
|
||||
Kijk aan. Goed om te horen. Succes met de zoektocht.
|
|||
|
|||
Ik rij ook dagelijks met m'n mk1 en dat gaat prima. Maar je moet er wel een beetje hobby aan hebben om er mee bezig te zijn, want zo'n oude wagen vraagt toch wat meer onderhoud dan het nieuwe spul! Verder zou ik me over motorisch nog niet eens zozeer zorgen maken, zorg in elk geval dat je een harde auto hebt tenzij je kunt lassen.....
|
|
|||
|
|||
Hoeveel mensen reden er vroeger dagelijks in een mk1.
Volgens mij aardig wat. Ik zelf ook maar moet er nu toch niet meer aan denken om er dagelijks mee te rijden. Misschien van het voorjaar wel weer ben bezig stuurbekrachtiging in de cabrio te bouwen misschien verhoogt dat het comfort wat. Maar het is mogelijk zijn er ook genoeg die het nu doen.Als je handig bent kun je het meeste ondehoud zelf doen.Wel wat meer nodig dan bij een modernere auto. |
|
||||
|
||||
Quote:
Meer OEM+
|
||||
|
||||
Quote:
Wat bedoelt iedereen met harde wagen? is dit qua roest of qua materiaal? dat begrijp ik niet zo goed :p |
|
||||
|
||||
Quote:
dankje! ik zal er wat meer info over opzoeken |
|
|||
|
|||
kan prima dagelijks gebruik.
in de winter wel goed schoon houden. hangt ook af waar je dagelijks heen moet natuurlijk, als je dagelijks 100 km/150 km moet rijden zal ik als ik jouw was er toch nog eens over na denken. maar gewoon voor woon werk verkeer in de buurt kan prima. ik zou trouwens golf mk1 kopen. maar Jetta mk1 is ook mooi |
|
||||
|
||||
Ik rij ook dagelijks met mijn golfje 1
is best te doen heb ik ook nog een vaste 60/40 verlaging van weitec gemonteerd is best wel comfortabel ik rij elke dag 90km is goed te doen kan uitstekend meekomen met het verkeer zou wel een 5 bak monteren als die er nog niet inzit is wat rustiger en verbruikt minder benzine |
|
||||
|
||||
Quote:
hoeveel verbruik je gemiddeld qua euro's per maand? |
|
||||
|
||||
ongeveer €100 per maand aan benzine
|
|
|||
|
|||
Quote:
Dat gaat over roest ja! Zijn meestal de zelfde plekken bij golf/jetta: -wielranden achter -voorschermen -onder de raamrubbers -reservewielbak - a stijlen -deuren -dorpels De types na 1980 schijnen wat beter bestand zijn tegen de roestduivel |
|
||||
|
||||
Quote:
ah dankje, deze info kan ik wel goed gebruiken wanneer ik een golf of jetta ga kopen, zijn er nog zo van die puntjes waar je vooral om moet lette bij zo'n oude auto? |
|
||||
|
||||
Dat zijn idd de punten van roest.
Check of ie geen olie/koelvloeistof lekt. Motorje moet lekker lopen. Vering kun je ook controleren, ff achteruit gas geven en dan abrupt remmen, schommelt ie dan rijn de dempers dood. Dit kan gevaar opleveren in het bochtenwerk. Ja ik woon in nederland. mijn verzekering is 90 euro per jaar met max 12.000km (dit haal ik niet).
|
||||
|
||||
Voor 3800€ kun je de mijne komen ophalen, is al voorzien van een schroefset, knetter hard, smetteloos interieur wat opnieuw gevuld en gestikt is dus geen stro stoelen meer maar schuim. Hagel nieuwe motor 1.3 GF ligt erin met spaghetti spruitstuk, lichter vliegwiel gevlakte kop, en onderblok en loopt op 36mm carb's de motor heb ik vorige winter compleet gereviseerd en nergens op bezuinigd. Kilometerstand is nu 128.000 en bouwjaar is 1983. Ik denk dat ik mag zeggen dat het een van de strakste Jetta's zal zijn die je maar zal tegen komen.
Check mijn topic maar eens.. en verder succes met de zoektocht en natuurlijk met het maken van een auto zoals jij hem wilt hebben.
|
||||
|
||||
van waar ben je precies ? ,
ik ben van heist op den berg & mol , als je eventueel een wagen vind niet zo gek ver wilk ik gerust is met je gaan kijken , heb ondertussen al 6 mk1's gehad en weet ondertussen de rotte plekken al en moest er nadien iets aan komen kan ik je gerust helpen of tips geven persoonlijk voor 18 jaar en mk1 zou ik zoeken naar een 1.1 / 1.3 of 1.5 , zwaarder is al niet meer te betalen in dit k*tland ik was op men 18 voor men mk1 cabrio 1800 1450€kwijt aan verzekering en 4** aan verkeersbelasting de prijzen van lichtere motoren kan ik helaas niet geven aangezien men jetta nu oldtimer verzekerd is , ik betaal dan 270 € verzekering ( bij ethias is dit maar 100) en 30 € verkeersbelasting , maar dan zit je met de beperkingen , dus dat gaat voor jou ook niet moest je nog vragen hebben ofzo stuur me maar gerust een pb'tje , eventueel met je emailadres .. grtz jelle
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs Last edited by jelle vda : 14-12-2011 at 22:16. |
|
||||
|
||||
ok
|
|
|||
|
|||
Volgens mij is mijn Jetta wel iets voor je! Daar ga je geen werk meer aan hebben en kun je nog jaren probleemloos mee rijden... http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=92731
Verder rijd ik al jaren dagelijks in een mk1 (verschillende uitvoeringen, motoren, etc) en dat gaat allemaal prima. Onderhoud is eenvoudig en weinig... |