#1
|
|||
|
|||
Probleem golf 2 1.6 HELP
Mijn maat rijd met een golf 2 1.6 automaat met een pierbug ee2 carb.
Nu is het probleem dat hij stationair draait als een brommobiel. Hij ploft uit de uitlaat en lijktwel op 3 cilinders te draaien. Het vermogen is nu ook uit de motor hij heeft helemaal geen kracht meer. Nu heb ik de verdelerkap rotor bougies benzinefilter en luchtfilter vervangen maar nog geen verandering. En hij loopt trouwens wel op 4 cilinders. Ik weet nu eff niet meer wat het kan zijn iedereen die een idee heeft wat het is...... Roep maar aub, ik weet het eff niet meer. |
#2
|
|||
|
|||
Iemand al een idee moet maandag namelijk weer rijden.
|
#3
|
||||
|
||||
Vacuumslangetjes al gecontroleerd, dat is vaak de boosdoener, of de ontsteking staat een tandje verkeerd
__________________
*****down to earth***** Golf 3 GTI sold Golf 3 1.6 Wrecked Golf 2 1.6 project car STOLEN!!! Polo 6n 1.6 still runing project |
#4
|
|||
|
|||
Volgens mij is deze ontsteking niet te verstellen het gaat om een 1.6 uit 91'
|
#5
|
||||
|
||||
Even met startpilot rond de carburateur spuiten als hij loopt, gaan de toeren omhoog dan heb je een vacuumprobleem
|
#6
|
|||
|
|||
Hier de gene die met het probleem zit.
ik heb wat navraag gedaan, maar zou het kunnen zijn dat de ontsteking niet meer qua merktekens (bij krukaspoelie) niet meer goed tegen overelkaar staan? zo ja hoe is dit mogelijk! verders kwam ook vacuumslangen te spraken, als deze goed zitten, zou dan ook een slang(-en) poreus kunnen?carterontluchtingslangen verstopt of mss dat brandstofpomp niet meer 100% is? gr Marcel |
#7
|
|||
|
|||
een pomp heb jij niet je hebt alleen die vlotter in de tank zitte met 2 slangetjes naar voren toe
Het zou best kunne dat je een vacuum probleem hebt het kan zijn dat er een scheurtje of iets dergelijks in een slangetje zit of mis heb je de voetpakking van de caburateur ver naar de kl*te
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool VW Golf mk3 VR6 |
#8
|
|||
|
|||
we gaan het maar eff uitzoeken en allemaal testen thanks voor de ideeen.
|
#9
|
|||
|
|||
Als ik me hierbij mag aansluiten, om geen nieuwe thread aan te hoeven maken...
Ik heb een soortgelijk probleem met hetzelfde type auto, waarbij de auto stationair steeds uitvalt. Tips die ik kreeg waren: Filters vernieuwen. Bougies nakijken. Rotor en verdeler vernieuwen. Vacuumslangetjes vernieuwen (2 meter voor 5 euro is zeker de moeite waard). Let wel op dat ze weer op de goede manier aangesloten worden . Voetpakking vernieuwen. Dit alles heb ik gedaan. Nu loopt ie na het starten wel goed, maar zodra de choke(?) uitgschakeld, dan begint ze te stotteren en valt ze uit . Tijdens het rijden op constante snelheid met lage toeren schokt ze ook best wel. Met een bus remreiniger rond de carburateur gespoten maar toeren gingen niet omhoog. Iemand nog een iedee? Btw, die van mij is handgeschakeld . |
#10
|
|||
|
|||
Kijk eff de temp sensor na dat geeft vaak ook problemen. Dan gaat de choke tevroeg uit.
|
#11
|
|||
|
|||
ff een update, vacuumgedeelte is waarschijnlijk niet het probleem. Heb maar een voetpakking besteld bij bolku en kijken of dat helpt.
verder zou ik een andere T-stukje moeten hebben wat in de leiding zit naar je rembekrachtiger, hier is een aansluiting afgebroken, welke gaat naar je onderdrukdoos bij je ontsteking. (volgens de dealer schijnt deze niet meer in voorraad te zijn/niet meer leverbaar) Mocht de voetpakking niet helpen, dan gaan we vrolijk verder zoeken. word vervolgt |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
dat t stuktje er tussen weg halen en gewoon doorverbinden
__________________
*****down to earth***** Golf 3 GTI sold Golf 3 1.6 Wrecked Golf 2 1.6 project car STOLEN!!! Polo 6n 1.6 still runing project |
#13
|
|||
|
|||
maar hoe zit dan met je onderdrukdoos die bij je ontsteking zit?
neem aan dat het slangetje er niet voor niets daar op zit |
#14
|
|||
|
|||
@pilsie
je hebt de bougiekabels nog niet vervangen zie ik, kunnen ook voor een hoop problemen zorgen! heb ik ook aan de hand gehad, ik zag geen vonkjes overspringen, maar ondertussen super beroerd lopen... met nieuwe kabels weer als nieuw! |
#15
|
|||
|
|||
kabels koop je het beste origineel bosch ipv imitatiezooi
|
#16
|
||||
|
||||
als dat T stukje is afgebroken bij het gedeelt dat naar de ontsteking gaat dan zuigt hij daar iig valse lucht en ook werkt de (vacuum)vervroeging niet meer!
Kan hij best heel beroerd van gaan lopen. Succes Gr bart |
#17
|
||||
|
||||
Inderdaad,
controleer of alle vacuum in orde is.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou bijna zeggen dat de ontsteking niet goed op tijd staat. Je kan best zelf even draaien en op gehoor en gevoel stellen. Wel even van te voren een kras zetten zodat je altijd nog in de oorspronkelijke stand kan rijden. bougiekabels in orde? je kan de staat vaak al beoordelen aan hoe soepel de rubber vd kabel is. en hoe groen aangeslagen de contactpunten in de dop zijn.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 24-12-2011 at 18:03. |
#19
|
||||
|
||||
Nou, ik had dus afgelopen week smorgens om half 4 het zelfde... Kon maar niet vinden wat t was. Tot dat mijn baas kwam helpen, hij de auto starten en ik een paar kleine vonkjes vanaf de bobine kabel zagkomen. Bij mij begon het met bij stationair uitvallen en stotteren tijdens het rijden wat namaten ik er langer mee reed hij steeds slechter begon te rijden. Ik de bobine kabel vervangen en nu rijdt mn auto weer super! Is het controleren waard!
groeten Dennis |
#20
|
|||
|
|||
de update:
Afgelopen dinsdag is er op de cilinders compressie gemeten en op 1 cilinder, kwam de druk niet hoger dan 8bar. Bij deze cilinder is m.b.v. een handige cameraatje gekeken, nu blijkt dat er een uitlaatklep niet helemaal z'n werk doet.( Member Pilsie is hier bij geweest, weet niet of ik helemaal goed uitlegt) Het T-stuk, voor de vacuumslangetje naar je onderdrukdoos, is ook gefixt, zitten gelukkig 2 aansluitingen, andere is dicht gemaakt. morgen gaan ze kijken wat de oorzaak is, waarom het uitlaatklep blijft hangen word vervolgt |