|
|||
|
|||
piepend/gillend geluid motor
Deze morgen begon mijn auto precies te schreeuwen nij het rijden. Bij koude motor. Niet constant maar kwam regelmatig terug.
Iemand een idee |
|
||||
|
||||
Wat voor motor/ bouwjaar?
Zou misschien wel lagers van de dynamo of waterpomp kunnen zijn.. |
|
|||
|
|||
Het is een 8 klepper gti. Van 1990
|
|
||||
|
||||
een slippend riempje?
|
|
|||
|
|||
Kweet niet wat het juist kan zijn. Misschien distributieriem ofzo? Hbe de auto voorlopig laten staan,durf er ni meer mee te rijden nu.
Het lampje van de batterij ging aan en toen begin die te "schreeuwen", als ik koppeling induwde deed die da ni. Met momenten "schreeuwde" die |
|
||||
|
||||
Zal wel de vsnaar zijn die even piept omdat de dynamo nog wat weerstand geeft na het starten,even de riem (laten) spannen.
|
|
|||
|
|||
ja da is ook mijn gedacht, makkelijk zelf te doen? Of best nieuwe v snaar laten zetten?
Grtz |
|
|||
|
|||
Is makkelijk zelf te doen.
Distributieriem is het zoiezo niet. V-snaar spannen die staat misschien te slap en door vochtig weer ga je die dus horen net als een gillende keukenmeid met vuurwerk
|
||||
|
||||
Quote:
Volledig mee eens |
|
|||
|
|||
Ok we hebben de oude olie eruit gelaten & nu gevuld met groene olie van bij volkswagen
Erna reed/stuurde de auto goed dus geen probleem MAAR deze morgen werkte de servo weer niet V snaar ook aangespannen maar auto piept nog bij het rijden. Nu heb ik wel gezien dat er olie in het motorruim ligt vanvoor aan de slang naar het stuurhuis, zou de slang lekken en het daaraan liggen? grtz |
|
|||
|
|||
Kan zijn als hij olie lekt over de riem... dan blijft het vervelend, maar het kan ook zijn dat je die snaar gewoon moet vervangen en als je snaar piept dan werken vele onderdelen van je auto niet. Zoals dus de stuurbekrachtiging en opladen van de accu, bij sommige ook de airco niet etc...
|
||||
|
||||
Quote:
denk dat idd je leiding lek is van je stuurderij // even 1 stuuren en ander kijken .. piepen kan ook uit dynamo komen lagertje stuk .. even goed riem spannen en proberen . succes |
|
|||
|
|||
ja de olie ligt vanvoor aan de radiator ongeveer, komt uit de slang vermoed ik. Misschien kleine scheur in de slang.
Best slang vervangen of zijn er ook nog dichtingen of dergelijke? Is er ergens op internet een vraagbaak of iets te vinden waar alles staat, ook welke onderdelen ik nodig heb desnoods Grtz |
|
|||
|
|||
Quote:
Je hebt dus de stuurbekrachtigingsolie vervangen en toen was het geluid weg ?? Staat je stuurbekrachtigings olie nu nog op peil, zo nee heb je een lekkage en is het geluid waarschijnlijk weer weg als je hem op max zet. Dan is het gewoon kijken waar deze lekt en dat deel te vervangen. |
|
|||
|
|||
ja olie vervangen + vandaag nagekeken. Staat nog op hetzelfde peil.
Het lek was er al voordat ik er andere olie indeed, dus da zal er nu nog wel zijn. Het geluid is er nog steeds (is niet weggeweest), wee hebben de v-snaar + nog een andere snaar bijgespannen. Morgen de 3e snaar die erbij hoort ook es terug aanspannen en kijken wat die dan doet. Auto staat wel buiten en heeft toch goed geregend de laatste dagen Grtz |
|
|||
|
|||
Ben benieuwd en anders goed luisteren waar het vandaan komt.
Kan zomaar een spanrol zijn of dynamolagers. Luisteren doet vaak wonderen. Kan hem ook in de poelie zitten soms van de krukas komt zelden voor. Zo over het forum beslissen is lastig , beter zelf meemaken. Succes
|
|||
|
|||
Had hetzelfde probleem, ander riempje er op en klaar, mijne was helemaal uitgerekt waardoor bij nattigheid al heel snel slipte
|
|
|||
|
|||
ja ik heb ook redelijk speling zie ik,meer als 1 cm.
Best alle 3 de riemen tegelijk vervangen of v snaar genoeg? Kan ik zien welke ik moet hebben, maat en dergelijke. Tis voor een golf 2 gti usa van 1990, 8v Grtz |
|
|||
|
|||
Als je vervangt vervang ze dan allemaal.
|
||||
|
||||
Quote:
best alle 3 tegelijk vervangen kosten niet zoveel maar wel even de poulies zuiver maken om die olie eraf te krijgen met remmenreiniger |