Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-11-2011, 08:26
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 713
Default Golf 2 stationair afslaan!

Guys:

Ik heb een Golf 2 1.3 HK. Ding liep niet zo lekker, viel steeds uit enzo. Toen af laten stellen, na laten kijken en weer perfect. Maar alleen als die warm is.

Hij slaat meteen af als hij koud is.
als ik een kilometertje heb gereden loopt hij als nooit tevoren, maar koud slaat ie af en heeft ie dus moeite met stationair lopen.

CO afgesteld, choke goed, vacuumslangetjes nagekeken

wie o wie heeft de gouden tip.
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #2  
Old 10-11-2011, 08:27
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 713
Default

niemand ?
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #3  
Old 10-11-2011, 09:20
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Choke dus niet goed!
Reply With Quote
  #4  
Old 10-11-2011, 09:40
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 713
Default

Thanks voor je reactie

ik heb hem af laten stellen door een oud VW/Audi monteur, die heeft de choke opengehad. Hij zei dat 'ie prima was.

Wat zou er dan mis mee kunnen zijn?
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #5  
Old 10-11-2011, 09:57
ozzy-jetta ozzy-jetta is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 37
Default

Ik heb ook zon probleem gehad met mijn jetta 1.3.
Van alles en nog wat geprobeert was het opeens zat gewoon andere carberateur gekocht er op gezet en rijd weer prima. Dus als je ideeën op zijn is dat misschien ook een optie.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-11-2011, 10:49
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 713
Default

oké, dat is een uiterst redmiddel inderdaad!
dankje voor je reactie! wat kost een andere carb?

en raad je dan aan dat ik een nieuwe koop of een gebruikte en die reviseer.
schijnt nogal specialistisch werk te zijn toch?
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #7  
Old 21-11-2011, 12:58
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 713
Default

iemand enig idee waar ik een carb vandaan kan halen?

onsteking alles vervangen, choke + Co afgesteld maar nog steeds niet goed lopen ..
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #8  
Old 23-11-2011, 09:38
Eeltsje's Avatar
Eeltsje Eeltsje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 12
Default

Heb je je contactpuntjes ook al even goed bekeken?
Heb de zelfde problemen gehad en dacht ook steeds aan carb. maar was toch de contactpuntjes.
Die moet ik toch elk half jaar even controleren en opnieuw stellen.
Simpel karweitje maar hij loopt dan direct veel beter....
Reply With Quote
  #9  
Old 23-11-2011, 09:55
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 713
Default

ja, is al gedaan
complete ontsteking ( contactpuntjes, condensator, bougies etc. ) allemaal vervangen.

nu opzoek naar een nieuwe carb,
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #10  
Old 23-11-2011, 10:28
Eeltsje's Avatar
Eeltsje Eeltsje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 12
Default

Helaas,
Hoop voor je dat het dan opgelost is.
succes man
Reply With Quote
  #11  
Old 23-11-2011, 10:30
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Gaat de chokeklep wel dicht als hij koud is?
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #12  
Old 23-11-2011, 12:22
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

Choke nakijken 2e3 carburateur op HK motor:

Stelelement voor verhoogd stationair toerental op hoogste trap zetten.

1: dekseltje loshalen met de 3 kruiskopschroefjes rondom, controleren of het elementje erin in takt is. Zo ja, controleren of hij ook verdraait zodra de auto loopt, dus met het dekseltje nog gedemonteerd. Indien in orde bij montage erop letten dat het oogje om het heveltje gaat, zonder voorspanning.

2: Controleren instellingen pull down doos. Deze voorkomt dat de chokeklep helemaal dicht kan. Pull down doos heeft 2 instellingen. Vacuum slang naar carb en luchtklep loshalen. vervolgens aan de A-aansluiting (onderste van de 2) zuigen met slangetje. Dan gaat hij open tot een bepaalde druk, de druk die hoger is gooit hij eruit. De chokeklepspleet dan afstellen op 1,6 mm (met een boortje ofzo) dmv verdraaien van knop achterop pulldown doos.

3: instellen grote spleet op 2,8 door zelfde procedure, maar aansluiting B afdoppen, en verstellen dmv kleine imbusje aan voorzijde carburateur.

4: Testen of de luchtklep dicht gaat zodra de motor warm is. Deze zit aan de B-aansluiting van de pull-down doos.

Is dit allemaal in orde, kun je verder gaan met het afstellen/controleren van het verhoogde stationair toerental.

Succes!

Ps. Ik ga ervan uit dat je een dubbele puldowndoos hebt...., dus met 2 slangetjes eraan. Kan ook enkel zijn.

Last edited by casss : 23-11-2011 at 17:14.
Reply With Quote
  #13  
Old 23-11-2011, 13:56
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 713
Default

choke is 2x gecontroleerd, deze functioneert goed!
super voor het meedenken allemaal ..

ik heb een carburateur gevonden in de achterhoek, schijnen best zeldzaam te zijn.
deze binnenkort halen en monteren.

daarna hoop ik dat het over is
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #14  
Old 23-11-2011, 17:11
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

Quote:
Originally Posted by PuttenMKII
Thanks voor je reactie

ik heb hem af laten stellen door een oud VW/Audi monteur, die heeft de choke opengehad. Hij zei dat 'ie prima was.

Wat zou er dan mis mee kunnen zijn?


Mijn eerdere post was eigenlijk naar aanleiding van bovenstaande tekst...
Als je de choke " open hebt gehad", betekent dat alleen dat je controleert of het elektrische element nog in 1 deel is...
Maar de choke omvat nog meer afstellingen, zoals de pulldownklep die de minimale opening van de chokeklep afregelt... (en als je een dubbele pulldownklep hebt, dus in 2 etapes)

Daarnaast van belang bij koude start:

-Juiste afstelling verhoogd stationair toerental (ong 2000 toeren)(Zeer belangrijk) Verhoogd stationair toerental wordt geactiveerd door het 1 maal volledig intrappen van het gaspedaal voor het starten. Om dit goed te laten werken, zijn de 2 veren die om het heveltje van de getrapte schijf zitten ook van essentieel belang)
- werking van inlaatspruitstukverwarming

Vaak is het voor monteurs niet intressant om dit allemaal af te stellen omdat qua kosten het nu eenmaal makkelijker, sneller en goedkoper is een "werkend" (Lees: correct afgesteld) exemplaar te monteren. Wil je dan niet, dan ben je overgeleverd aan liefhebbers of moet je zelf dus een onderzoek doen naar alle afstellingen. (Wat is dus inmiddels heb gedaan)....

Maarrrrr, natuurlijk hoop ik dat met je " nieuwe " carb je in 1 keer van het gelazer af bent!!! Ben benieuwd

Last edited by casss : 23-11-2011 at 17:15.
Reply With Quote
  #15  
Old 24-11-2011, 08:56
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 713
Default

degene bij wie die staat is zelf ook een liefhebber, en hij geeft de auto ook niet mee voordat 'ie goed loopt

dankjewel voor je verhaal, ik zal het hem sowieso even vragen

vrijdag carb ophalen, ik hoop inderdaad dat ik er dan vanaf ben.
carbje is niet zo duur gelukkig
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #16  
Old 24-11-2011, 11:15
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

ik ben benieuwd, " keep us posted" !
Reply With Quote
  #17  
Old 24-11-2011, 12:17
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 713
Default

will do
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #18  
Old 30-11-2011, 19:35
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 713
Default

Zo, heb de auto weer terug. Hij rijd weer erg lekker, zoals het hoort. Het membraam in m'n carburateur scheen lek te zijn, maar ik hoor de definitieve prognose nog

- Hij loopt een stuk mooier
- Hij start een stuk beter, blijft stukken beter lopen
- Ik had ook, na rotondes bijvoorbeeld, dat hij dan een schok gaf, even inzakte. Dat is nu ook weg

Ik ben erg blij, rijd super
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #19  
Old 01-12-2011, 17:32
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

mooi dat ie het weer goed doet! Dat 1 membraan zoveel gedoe kan geven zeg! Ben wel heel benieuwd naar de definitieve prognose. Is dit wel je originele carb nog, of is dit de vervangings carb?
Reply With Quote
  #20  
Old 16-12-2011, 02:53
flipje flipje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 34
Default

je kan een weber proberen. geloof dat van dellorto mooie zuinige webers zijn
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum