#1
|
|||
|
|||
ARL 1.9TDI met G60 bak
Ik ga binnenkort een project ophalen waar in een golf 1 een ARL tdi is ingebouwd met een G60 bak.
Nu is mijn vraag kan ik daar niet beter de bak van een 1Z achter hebben omdat deze een veel langere 5e versnelling heeft? Want een G60 bak achter een TDI klinkt leuk vanwege de sterkte maar hoeveel toeren draait dat wel niet bij bijvoorbeeld 120km? Of zijn er voor de G60 bak nog een langere versnellingen te krijgen?
__________________
1.9D 64pk 1984 golf 1 cabrio rood 1.9TDI 90pk 1986 golf 2 grijs 1.9TDI 150pk 1983 golf 1 geen kleur meer |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Ja er zijn langere eind overbrengingen,een G60 bak zegt mij niks,een code is veel belangrijker. Bij voorbeeld een CYP of ASD van een Golf3 tdi. |
#3
|
|||
|
|||
Het liefst heb ik er een ASD achter, en degene die er nu achter zit is een ATA van een corrado G60 ergens uit '95 geloof ik.
__________________
1.9D 64pk 1984 golf 1 cabrio rood 1.9TDI 90pk 1986 golf 2 grijs 1.9TDI 150pk 1983 golf 1 geen kleur meer |
#4
|
||||
|
||||
Als je zo'n bak hebt kijk het ding goed na,of laat het doen,vergeet niet de meeste hebben er al tussen 200.000/300.000 km of meer opzitten.
|
#5
|
|||
|
|||
Bedankt voor de tip, de meeste hebben inderdaad al een aardig leven erop zitten ja, en ik zou best een andere bak willen maar volgens mij is de ASD degene met de laagste overbrenging wat dus minder toeren betekend bij 100 / 120.
__________________
1.9D 64pk 1984 golf 1 cabrio rood 1.9TDI 90pk 1986 golf 2 grijs 1.9TDI 150pk 1983 golf 1 geen kleur meer |
#6
|
||||
|
||||
ASD is de (langste}bak als je 120 rijd draait je motor 2500 rpm.
|