|
|||
|
|||
Trillen stuur +- >80kmh
Hallo,
Mijn stuur begint lichtelijk te trillen bij snelheden boven 80kmh. Nu had ik even gekeken en er zitten gewichtjes op 3 banden, achterwielen zitten lange op en voorwiel(en) zit een korte. die (en) bedoel ik mee dat er maar 1 wiel is (rechtsvoor) met zo'n gewichtje. plaklood heet dit volgens mij. Is dat te koop of moet ik naar de garage om dan 1 wiel of beide voorwielen opnieuw te laten balanceren? |
|
|||
|
|||
Ja, laten balanceren.
|
||||
|
||||
Jep, laten balanceren bij de garage. hoeft niet veel te kosten. (30Euro?)
|
|
|||
|
|||
1 wiel of beide wielen?
|
|
||||
|
||||
Allemaal even na laten kijken, ben je er vanaf!
Als een wiel in balans is lijkt het me eerlijk dat je daar voor niet betaald
|
|||
|
|||
Zou ze inderdaad gewoon alle 4 laten balanceren, hier heb je een balanceerapparaat voor nodig. Dus niet zelf te doen.
De grote van het plaklood of slaglood is afhankelijk van de hoeveelheid onbelans, dat er ergens geen lood op zit wil niks zeggen. |
|
||||
|
||||
zou wel even kijke of je banden nog goed zijn, als ze al aan de gladde kant zijn zou ik zo gewoon even doorrijden, want als je der nieuwe banden op laat leggen moet hij opnieuw uitgebalanceerd worden, dit zit meestal wel bij de prijs van de band inbegrepen dan
|
|||
|
|||
Ik balanceer alle 4 voor 20 euro
Weet niet waar je vandaan komt. Regio Rotterdam zit ik.
|
|||
|
|||
rregio zuid groningen (ter apelkanaal nabij stadskanaal),
Ik heb gekeken en zie op de velg waar geen lood op zit dat daar wel een driehoekje zit zegmaar, dat daar ooit iets heeft gezeten... Zitten vrij nieuwe banden onder. gok km of 2000. mvg, Raymon |
|
|||
|
|||
Er hoeft niet altijd plakzink of slagzink op te zitten
Hangt er vanaf of je onbalans hebt of niet en dat kan alleen met een balanceer apparaat.
|
||||
|
||||
Wat jij zegt kan een afdruk zijn van een loodje die bij de vorige band hoorde..
|
||||
|
||||
Quote:
Das geen geld. |
|
||||
|
||||
Quote:
en waarom is dat eerlijk? het bedrijf moet ook tijd nemen om het wiel van de auto te halen, aan het balanceerapparaat hangen, wiel weer op de auto, of gebeurd dat ook voor niks? voor niks gaat de zon op...........
|
||||
|
||||
Quote:
je kunt natuurlijk altijd even terug naar de zaak waar je de banden hebt gehaald, banden hebben even tijd nodig om te zetten, meestal zo'n 1000km, bij de meeste bedrijven kun je daarna kosteloos nabalanceren (waar je de banden dus ook hebt aangeschaf)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Quote:
Weet niet hoe jij het doet, maar ik neem de wielen los mee. De wielen die goed waren, heb ik niet voor hoeven betalen.
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 11-11-2011 at 14:06. |
|
||||
|
||||
Quote:
dus als je je auto laat keuren en er is niks mis mee, dan hoef je de apk kosten ook niet te betalen?, ik bedoel er mee te zeggen dat iemand niet voor niks werkt, en de apparatuur ook niet uit de lucht komt vallen misschien dat het voor jou zo werkt indien je er vaak komt, maar bij de meeste is dat niet zo
|
||||
|
||||
ik ga daarover niet in discussie.
Ik kom vaker in die garage, dat speelt zeker weten mee.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik belde laatst naar de garage om een distributie riem te laten vervangen. maar wilde zelf de riem kopen (vanwege korting) toen zegt die man: je neemt toch ook niet je iegen patat mee naar de cafetaria (sorry voor de offtopic) |
|
|||
|
|||
Quote:
dank u, wij snappen elkaar |