#21
|
|||
|
|||
Quote:
Zou ook effe de timing van de ontsteking controleren. |
#22
|
|||
|
|||
Oke, en hoe kan ik dat het beste doen?
|
#23
|
|||
|
|||
Quote:
Als je het vraagt zul je het waarschijnlijk niet zelf kunnen Met een afstelgereedschap zoals een scroboscooplamp of afstelkast voor ontsteking kun je hem afstellen. |
#24
|
|||
|
|||
Quote:
Haha, mooi geantwoord is dit voor 2 tientjes bij de garage te laten doen? Ik heb ook nog even de golf 2 Manhattan op doppel-wopper opgezocht. De 1.6 met 51 KW is een blok met geregelde kat. http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Mo...-Manhattan.html Waar zit bij jou de lamda-sonde Lesley? En heeft het vervangen verschil gemaakt? En klopt het dat deze carb geschikt is om de pierburg te vervangen? http://www.dellorto.com/merchandise...artsectionID=52 Daar kan gewoon de normale luchtfilterkap op, of moet daar ook zo'n ronde op als in de foto van René? Last edited by Chewbacca : 06-11-2011 at 20:31. |
#25
|
|||
|
|||
Vandaag de bougies vervangen.
Eentje was zwart, de andere drie roestig, oud en versleten. Maar helaas, ploffen doet-ie nog steeds. En wat me verder nog opviel, was dat onderop het luchtfilter (wat en hooguit 3 weken in zit) een spoortje olie zat. Hoe komt daar nou weer olie? Is dat schadelijk of een gevolg van het slechte lopen? Last edited by Chewbacca : 07-11-2011 at 17:42. |
#26
|
|||
|
|||
Vandaag weer bezig geweest met t golfje.
Ik heb de bougies vervangen. 3 waren roestig bruin, een zwart. Met de 4 nieuwe bougies is het ploffen niet afgenomen in frequentie, wel heb ik het idee dat ze minder krachtig zijn. Verder heb ik een busje carb-reiniger gekocht en zowel bij stilstaande als draaiende motor aardig wat erin gespoten. Uiteraard liep hij daardoor wat slechter, maar ook na een tijdje draaien bleef hij ploffen. Daarna ben ik gaan spelen met de choke-klep. Ik heb de openingswijdte zo goed en zo kwaad als het ging opgemeten: zo'n 5-6 mm (bij een ondertussen warme motor). Hoeveel hoort dit te zijn? Want als ik deze sluit tot een milimeter of 3 dan draait de motor een stuk beter. Hier heb ik een filmpje van. Vanaf ongeveer 50 sec heb ik de goede positie te pakken. http://www.youtube.com/watch?v=DnXlUV_J-Ks De klep kan ik zonder weerstand volledig sluiten met uitvallen van de motor tot gevolg. Als ik gas geef, dan beweegt deze klep adequaat mee, want dan wordt het ploffen ook een stuk minder. Als ik de motor uitzet, zet de gaskleplichter deze klep volledig open. Wat is nu precies het probleem met deze klep? Kan de stationair-positie worden afgesteld? Of is de gaskleplichter lek? Of is het de gaskleppositiesensor? Last edited by Chewbacca : 10-11-2011 at 16:57. |
#28
|
||||
|
||||
Die klep is je choke klep en wordt enkel en alleen door je choke-bi-metaal element bedient. Deze wordt op zijn beurt door koelvloeistof verwarmd en bij warme motor gaat ie er helemaal af, mits goed afgesteld. Verder zitten er 2 vacuumkleppen die mengsel en stationair toerental regelen, al dan niet op commando van een magneetventiel dat weer onder verschillende voorwaarden wel of niet schakelt. Tel hierbij op de traditionele zaken zoals een acceleratiepomp, remluchtsproeiers, compensatieluchtbuizen en een 2 trapsregelsysteem dat na minimaal 20 jaar niet zo heel fris meer is en je hebt het ideale recept voor al je problemen.
Het is allemaal wel goed aan het lopen te krijgen, maar een vervangings Weber is fris en nieuw, heeft geen last van alle regel ellende die pierburg op een carburateur heeft gebouwd en is gewoon normaal af te stellen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#29
|
|||
|
|||
Hmm, daar heb je wel gelijk in denk ik.
Ben met dat schoonmaken niets opgeschoten, en die chokeklep blijft half open staan, ook bij een warme motor. Nu ben ik even op zoek geweest naar weber vervangings-carb's. Op een duits forum werd gezegd dat de 2ee niet vervangen kan worden door een weber, omdat de 2ee geregeld is met een kat en lambdasonde, en dat je hem daardoor niet onder de milieunormen kan krijgen?? Hoeveel is hiervan waar? Zijn er mensen met ervaring met een PN motor? Op de dellorto-site kan ik deze ombouw-kit vinden: http://www.dellorto.co.uk/merchandi...artsectionID=52 Deze is echter de vervanger voor de 2e2, werkt deze ook voor de 2ee? Dan ga ik daar maar ns voor sparen |
#30
|
||||
|
||||
Mijn webertje zit ook op een PN motor waar een 2EE op heeft gezeten. Hier past hij gewoon op...inlaatspruitstuk is ook gelijk aan een andere 1.6 8V.
Zit aan de voorkant een CO schroefje, dus dat hij niet door de keuring zou komen lijkt me stug. Katalysator is op die van jou volgens mij ook niet eens verplicht.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#31
|
|||
|
|||
Bedankt voor dit goede nieuws Rene!
Ik zag mijn hoop alweer vervliegen Maar die kit bij de dellorto site, dat is degene die ik moet hebben? En hoe werkt het dan eigenlijk met de vacuumvervroeger voor de ontsteking? Hoe wordt dat opgelost? En is zo'n handmatige choke handig? Is het inbouwen daarvan simpel? |
#32
|
||||
|
||||
dat is de kit inderdaad
de vaccuumvervroeger zit aangesloten op de vaccumslang tussen inlaatspruitstuk en rembekrachtiger, dus daar hoef je niets aan te doen...die blijft gewoon zitten. waarschijnlijk moet je wel 1 piefje daarvan afdoppen. je hebt namelijk 2 piefjes op die slang zitten vlak voor dat terugslagklepje (zwart/geel dingetje). handmatige choke is perfect...ik heb sowieso al een schurfthekel aan carbs met automatische chokes..dit is heel mooi te regelen. En het inbouwen stelt ook niets voor.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#33
|
|||
|
|||
Dankjewel!
Ga ik eens kijken of ik die binnenkort kan bestellen (als er met die lambdasonde niets verbeterd, zie mijn andere thread). Nu heb ik met een vervangingsweber ook niks meer met die sonde en de kat te maken, dus dat komt dan ook wel mooi uit En op die weber pas ook het 'standaard' luchtfilterhuis? |
#34
|
||||
|
||||
zit wel een adaptertje bij zodat hij erop past, maar je moet gewoon een k&n filter erbij kopen...dat vind ie veel leuker...en dat laat ie horen
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#35
|
|||
|
|||
Quote:
Maar mijn bankrekening vindt dat minder leuk haha Ben maar n arme student... |
#36
|
||||
|
||||
ghehe okee
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#37
|
|||
|
|||
Ik geloof er dus echt niks van hè dat je 1:17 haalt met een 20 jaar oude golf met carburateur. Ik heb ook een 1.6PN als ik heel rustig rijd haal ik 1:12, als ik normaal rijd 1:10. De picanto van me moeder red bij normaal rijgedrag 1:17...... Maarja..
Last edited by -joey- : 11-11-2011 at 14:09. |
#38
|
||||
|
||||
record van mn vriendin staat op 1:15 met de Golf 1.6 8V van 25 jaar oud. 5bak en Weber.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#39
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb er al bij gezegd dat het onder bijna ideale omstandigheden is (bijna alleen maar snelweg, en zo steady mogelijk op de 100 hangen). Ook met 3/4 jaar woon werkverkeer (100 km per dag, wederom voornamelijk snelweg), met iedere dag minstens 10 min in de file, altijd minstens 1 op 15. Oke, als je alleen in de stad rijdt dan red je dat niet, dat haal ik ook niet ondanks dat ik altijd bewust zuinig probeer te rijden. Maar over de 2 jaar dat ik de auto heb, 44dkm, zit ik zeker boven de 1 op 15 gemiddeld (incl correctie van mijn km-teller die lichtelijk overdrijft ) De PN is een berucht ding (zoals te zien in dit topic) en ik begin nu ook angstig te worden aangezien bij de APK de CO schommelde (en dus ook te hoog), maar ik heb wat slechte vacuum slangen dus ik hoop dat mijn probleem daar ligt. Maar ik vind het wel mooi om te zien dat het toch wel technisch hoogstandje van toen, het in de praktijk wel echt goed doet. Sorry dat ik wederom offtopic ga in dit topic. Maar ik wil toch aantonen dat een PN, mits hij het goed doet, super zuinig kan zijn. Zuiniger dan andere carburateurs denk ik (uit mijn eigen ervaring is de PN zuiniger dan de EZ) |
#40
|
|||
|
|||
Het verbruik vind ik ook prima!
Zoals ik zei, ik rij meestal snelweg, en dan zo'n 110 km/h, en ik haal meestal 1:15-16. Het is alleen dat irritante ploffen. Dat had ie een jaar geleden ook al, maar t wordt steeds erger. Je schaamt je gewoon bijna als je voor n stoplicht staat te pruttelen |