|
||||
|
||||
Geen dimlicht Golf 1 1983
heb geen dimlicht op mijn golfje meer
als ik de schakelaar op dimlicht zet gaan de lampen niet aan. heb de schakelaar al vervangen voor een andere ander contactblokje geprobeerd maar dat moch ook niet baten lampen zijn ook goed want grootlicht doet het wel heb de zekeringen gemeten en heb geen stroom op de zekering en nieuwe helpt ook niet. Heb dan nog steeds geen stroom. Alvast bedankt voor de info |
|
||||
|
||||
heb je een goeie massa?
|
|
|||
|
|||
Relais al geprobeerd te verwisselen?
|
|
||||
|
||||
welk relais is dan voor het dimlicht?
heb nummer 1 en 17 al vervangen voor een exemplaar dat ik nog had liggen |
|
||||
|
||||
Is je golf omgebouwd van dubbele koplampen naar enkele of andersom ?
Dan zit het m in de kabels denk ik . . . . gr VKM |
|
||||
|
||||
heeft standaard dubbele lampen.
ik heb de mistlampen (GX uitvoering) vervangen door verstralers en deze op grootlicht geschakeld |
|
||||
|
||||
kan ook in je grootlicht schakelaar zitten die willen wel eens oproken, ben ooit in het donker zonder verlichting naar huis moeten rijden lees 20km vanwege hetzelfde probleem....
|
||||
|
||||
oke bedankt voor de tip
zal er vandaag weer mee verder gaan |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ook ! Probleem gehad in meerdere mk1's.
|
|
||||
|
||||
het is opgelost. grootlichtschakelaar was defect
|
|
|||
|
|||
Ik heb op het moment ook geen dimlicht meer in mijn golf 1, wel stadslicht en grootlicht. Klopt het dat dit achter de schakelaar de witte draad met zwarte streep is? Op deze draad heb ik wel spanning (als ik de lichtschakelaar omzet) tot op de zekeringenkast, maar niet op de draden vanaf de zekeringenkast naar de koplampen. De zekeringen zijn echter allemaal heel. Is het dimlicht via een relais geschakeld en zo ja welke? Dan kan ik deze eens controleren van de week.
Ik zie hierboven dat het ook aan de grootlichtshakelaar kan liggen, maar zie zo snel niet het verband met het dimlicht, iemand die dit uit kan leggen? Zit deze schakelaar achter de hendel en valt hier iets aan door te meten?
|
|||
|
|||
Heeft er iemand meer info hierover? En is de grootlichtschakelaar nog te krijgen bij de dealer?
|
||||
|
||||
weet niet of het onderdeel nog te krijgen is bij de dealer
want de grootlichtschakelaar zit aan je ruitenwisserhandel vast namelijk |
|
||||
|
||||
het dimlicht gaat uit wanneer het grootlicht ingeschakeld word. dus ik zou het in
de grootlichtschakelaar zoeken. voor zover ik weet zit er geen relais tussen. demonteer even de schakelaar en ga daar eens meten. desnoods even in de stekker de draden van de voeding doorverbinden met de draad van de dimlichten. Succes!
|
||||
|
||||
ik heb nog even zitten denken,
vanaf de schakelaar in je dash gaat inderdaad een wit/zwarte draad naar je zekeringkast, als ik het goed heb gaat deze vervolgens uit je zekeringkast naar de primaire kant van je grootlicht schakelaar, waarna deze secundair uit de schakelaar komt met geel (dimlicht) en Wit (grootlicht) Al deze draden zijn iets dikker (2,5mm2) ten opzichte van je normale (1,5mm2) draden. dus wanneer je hem op contact zet, je lichten aanzet (op het dashboard) en je steekt even een draadje tussen de wit/zwarte draad en de gele zouden je dimlichten weer moeten werken. if not dan zit het niet in de schakelaar. nog even dit, De grootlicht schakelaar zelf zit niet! aan het richtingaanwijzer deel van je stuurkolom! maar aan de ruitenwisser kant. De bediening zit wel aan de richtingaanwijzer. dit even voor het geval je een nieuwe wil kopen. Te verkrijgen bij Volkswarenhaus.de
www.frieslandkevers.nl Golf MK1 pirelli 5 deurs 1983 FT Bonito 2L 44mm webers 1968 Standaart Ovaal 1956 caddy 2000 voor de winter en werk Last edited by Bonito Driver : 11-10-2011 at 21:12. |
|
||||
|
||||
Quote:
let op, de link die ik je stuurde is voor een schakelaar zonder MFA wil je met een MFA schakelaar moet je even verder zoeken op de site.