Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-08-2011, 13:40
Bart888's Avatar
Bart888 Bart888 is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 62
Default transmissieolie verversen

Goededag,

Ik wil binnenkort een onderhoudsbeurt geven aan mijn wagen Golf IV 1.8 20V.
Nu wilde ik ook de transmissieolie gaan verversen.
Hij heeft 150K km gelopen en merk dat schakelen af en toe wat stug gaat.
Dus het lijkt me verstandig om de olie te verversen. Het kan nooit kwaad toch?

Nu weet ik dat aan de bak een aftap plug zit en een vul plug.
Nu is de vraag moet ik de pluggen en eventuele afdichtringen vervangen of niet?
En hoeveel liter gaat erin en wat voor soort olie?
Ik neem aan 75W-90 vol synthetisch.

Alvast bedankt voor de reacties
Reply With Quote
  #2  
Old 01-08-2011, 21:20
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

De pluggen kun je gewoon weer plaatsen (er zitten geen ringen bij, zoals bij de carterplug). Wel heb je imbus 17mm nodig (of bijvoorbeeld twee aan elkaar gelaste wielbouten. Een imbusdop maatje 17 is veruit het fijnste, op de ratel.

Deze olie (2L) kun je hiervoor goed aanschaffen: http://www.oeldepot24.de/catalog/pr...products_id=157

Dit is eigenlijk het officiële (dealer) product, alleen in de eigen verpakking.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-09-2011, 11:34
Bart888's Avatar
Bart888 Bart888 is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 62
Default

Het heeft even geduurd maar het is gebeurd.
Had inbusdop en de 2L castrol olie besteld, de plug was er zo uit. Wel eerst goed schoonmaken met remreiniger anders past de dop er niet in . Heb de olie erin gegoten met een stuk tuinslang want er was geen ruimte voor het flesje bij de vul opening. Er ging iets meer in dan 2L, heb er maar een scheutje oude olie terug gegooid totdat hij over liep.

En het resultaat mag er zijn. Ik merk echt verschil met schakelen veel soepeler.
Vooral bij koude motor gaat het lekker soepel.

Bedankt voor de uitleg!
Reply With Quote
  #4  
Old 18-09-2011, 22:01
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Mooi dat het gelukt is en graag gedaan.
Reply With Quote
  #5  
Old 26-09-2011, 16:18
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Welke maat inbusdop zit erin?
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #6  
Old 26-09-2011, 17:22
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Mike--1991
Welke maat inbusdop zit erin?

Zie de eerste reactie
Reply With Quote
  #7  
Old 27-09-2011, 08:57
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Klopt slecht gelezen
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum