#1
|
|||
|
|||
MK1 van 1100 naar 1.8 8v
Hallo,
Ik zit al een poosje naar een duidelijke omschrijving en uitleg te zoeken maar kan het niet echt goed compleet vinden. Ik heb een mk1 1100 uit '82 met 4 bak. Ik heb eventueel beschikking tot een mk2 1.8 8v compleet om om te bouwen. Mijn vraag is nu, waar moet precies rekening mee worden gehouden en wat moet/kan ik allemaal overzetten of aanpassen? Compleet met bak, kabelboom etc. Brandstofpomp of tank? Koppelingskabel? Assen? Fussee's, remmen voor achter? Motorsteun(en) omlassen? Heeft iemand, (of meerdere) misschien een precieze opsomming/omschrijving waar allemaal rekening mee gehouden moet worden, of past het merendeel gewoon? mvg, Mech |
#2
|
||||
|
||||
is de 1.8 injectie of carburateur?
|
#3
|
||||
|
||||
Hier moet je echt wel iets van kunnen vinden, zijn tientallen topics over...
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#4
|
|||
|
|||
Het is een injectie, motorcode PB (82kW, geen lambda etc)
@Ralph; ik heb al een paar dagen lopen zoeken, of ik gebruik de zoekfunctie/google niet goed genoeg, maar je komt zoveel tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Aangezien hier ook veel ervaring zit, leek me dit een handige optie, misschien is het een idee om het bij de werkplaatstopics toe te voegen? |
#5
|
||||
|
||||
vraag deze jongen maar eens...
veel werk, heb net mijn gti klaar en ik weet wat er allemaal extra inzit ten opzichte van een 1100 brandstofleidingen enz. http://www.volksforum.com/forum/sho...ighlight=ombouw |
#6
|
||||
|
||||
motorsteun db kant omlassen, 5bak steun van een golf1 kopen, aandrijfassen van een golf1 gti/cabrio 1.8, als je de huidige tank wilt gebruiken moet je 2 pompen kopen, een opvoerpomp in de tank en een pomp om de boel op druk te zetten(zit onder de auto), uitlaatlijn veranderen, schaklemechanisme van een golf1 1.5 of hoger, kabelboom aanpassen dat zal het ongeveer zijn. Ja, je remmen enz. nog, maar bovenstaande heb je nodig voor de motorombouw..
|
#7
|
||||
|
||||
Ik heb nog wel een stuk rechter koker met de bevestiging voor motorsteun van een 1.8 GTI.
Heb ook nog een supersprint 4/2/1 spruitstuk liggen in goede staat. Compleet injectiesysteem K-jetronic. PB maar als je interesse hebt. |
#8
|
||||
|
||||
Je stuurhuis moet vervangen worden door die van een Golf 1 1.5 of hoger (zitten beugeltjes tbv schakelstangen op).
__________________
'83 Jetta CL 1.5 aut. '98 Golf mk4 1.6sr |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Is dit niet alleen de beugel? (nummer 14)
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#10
|
||||
|
||||
yeps alleen die beugels is ook voldoende, die passen ook op je stuurhuis van je 1100.
Ben ook aan het ombouwen nu ( naar 2.0 ) hierboven is wel zo'n beetje opgesomd wat je nodig hebt.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#11
|
||||
|
||||
Nee hoor, een smallblock stuurhuis mist een beugeltje om die anders beugels er weer tegenaan te bouten.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Lasapparaat |
#13
|
||||
|
||||
heb het gisteravond nog gedaan maar het zou kunnen dat er verschil zit in de stuurhuizen natuurlijk.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#14
|
||||
|
||||
Dan heb je iid een lasapparaat nodig. Ik heb pas zo'n steuntje gemaakt, en het werkt geowon goed!
|
#15
|
||||
|
||||
Dit is mijn stuurhuis :
Die beugel (nummer 14) past daar zo op
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |