Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-09-2011, 21:55
Mech Mech is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 19
Default MK1 van 1100 naar 1.8 8v

Hallo,

Ik zit al een poosje naar een duidelijke omschrijving en uitleg te zoeken maar kan het niet echt goed compleet vinden.
Ik heb een mk1 1100 uit '82 met 4 bak.
Ik heb eventueel beschikking tot een mk2 1.8 8v compleet om om te bouwen.
Mijn vraag is nu, waar moet precies rekening mee worden gehouden en wat moet/kan ik allemaal overzetten of aanpassen?
Compleet met bak, kabelboom etc.
Brandstofpomp of tank? Koppelingskabel? Assen? Fussee's, remmen voor achter? Motorsteun(en) omlassen?

Heeft iemand, (of meerdere) misschien een precieze opsomming/omschrijving waar allemaal rekening mee gehouden moet worden, of past het merendeel gewoon?

mvg,
Mech
Reply With Quote
  #2  
Old 14-09-2011, 21:58
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

is de 1.8 injectie of carburateur?
Reply With Quote
  #3  
Old 14-09-2011, 21:59
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Hier moet je echt wel iets van kunnen vinden, zijn tientallen topics over...
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #4  
Old 14-09-2011, 22:07
Mech Mech is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 19
Default

Het is een injectie, motorcode PB (82kW, geen lambda etc)

@Ralph; ik heb al een paar dagen lopen zoeken, of ik gebruik de zoekfunctie/google niet goed genoeg, maar je komt zoveel tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Aangezien hier ook veel ervaring zit, leek me dit een handige optie, misschien is het een idee om het bij de werkplaatstopics toe te voegen?
Reply With Quote
  #5  
Old 15-09-2011, 08:13
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

vraag deze jongen maar eens...
veel werk, heb net mijn gti klaar en ik weet wat er allemaal extra inzit ten opzichte van een 1100
brandstofleidingen enz.

http://www.volksforum.com/forum/sho...ighlight=ombouw
Reply With Quote
  #6  
Old 15-09-2011, 11:29
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

motorsteun db kant omlassen, 5bak steun van een golf1 kopen, aandrijfassen van een golf1 gti/cabrio 1.8, als je de huidige tank wilt gebruiken moet je 2 pompen kopen, een opvoerpomp in de tank en een pomp om de boel op druk te zetten(zit onder de auto), uitlaatlijn veranderen, schaklemechanisme van een golf1 1.5 of hoger, kabelboom aanpassen dat zal het ongeveer zijn. Ja, je remmen enz. nog, maar bovenstaande heb je nodig voor de motorombouw..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 15-09-2011, 12:14
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

Ik heb nog wel een stuk rechter koker met de bevestiging voor motorsteun van een 1.8 GTI.
Heb ook nog een supersprint 4/2/1 spruitstuk liggen in goede staat.
Compleet injectiesysteem K-jetronic.
PB maar als je interesse hebt.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-09-2011, 14:21
sander-ja's Avatar
sander-ja sander-ja is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 228
Default

Je stuurhuis moet vervangen worden door die van een Golf 1 1.5 of hoger (zitten beugeltjes tbv schakelstangen op).
__________________
'83 Jetta CL 1.5 aut.
'98 Golf mk4 1.6sr
Reply With Quote
  #9  
Old 15-09-2011, 14:31
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Quote:
Originally Posted by sander-ja
Je stuurhuis moet vervangen worden door die van een Golf 1 1.5 of hoger (zitten beugeltjes tbv schakelstangen op).


Is dit niet alleen de beugel? (nummer 14)


__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #10  
Old 15-09-2011, 21:15
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,085
Default

yeps alleen die beugels is ook voldoende, die passen ook op je stuurhuis van je 1100.
Ben ook aan het ombouwen nu ( naar 2.0 ) hierboven is wel zo'n beetje opgesomd wat je nodig hebt.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #11  
Old 16-09-2011, 11:32
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Nee hoor, een smallblock stuurhuis mist een beugeltje om die anders beugels er weer tegenaan te bouten.
Reply With Quote
  #12  
Old 16-09-2011, 12:11
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Nee hoor, een smallblock stuurhuis mist een beugeltje om die anders beugels er weer tegenaan te bouten.



Lasapparaat
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #13  
Old 16-09-2011, 12:41
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,085
Default

heb het gisteravond nog gedaan maar het zou kunnen dat er verschil zit in de stuurhuizen natuurlijk.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #14  
Old 16-09-2011, 17:16
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Dan heb je iid een lasapparaat nodig. Ik heb pas zo'n steuntje gemaakt, en het werkt geowon goed!
Reply With Quote
  #15  
Old 16-09-2011, 21:21
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,085
Default

Dit is mijn stuurhuis :



Die beugel (nummer 14) past daar zo op
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum