#1
|
|||
|
|||
Hoeveel kan het chassis hebben?
Hallo allemaal,
Wat ik me afvroeg is het volgende. Tot hoeveel pk/nm kun je gaan met een Golf 2 syncro chassis? Voordat hij kromtrekt etc? Het gaat om normaal straatgebruik Last edited by Syncro86 : 10-09-2011 at 11:27. |
#2
|
||||
|
||||
zou dan eerst maar eens om een aandrijflijn gaan zoeken die zoveel vermogen aankan ,of je moet er een v8 in willen bouwen uit een dragster of zo.............
Want met een rallye aandrijflijn kun je tot zo'n 450 a 500 Nm gaan voor deze uit elkaar barst , en dan trekt je carroserie nog niet kapot/krom hoor .............
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Nouu uhm.. bij precies 857,64 pk en 567,75 nm. |
#4
|
|||
|
|||
alleen moet je je afvragen of zo,n huifkar carrosserie geschikt is voor hoge snelheden ik denk het niet
|
#5
|
||||
|
||||
Klaas heeft toen dik 250 gereden in de rallye ,maar echt veel sneller durfde hij ook niet hoor , dan is het niet echt meer leuk in een Golf Mk2 ............
Maar het optrekken met 320 pk en 450 Nm koppel is wel erg leuk werk
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Bij normaal straatgebruik maakt het niet zoveel uit hoeveel pk/Nm je hebt....
Het ligt er maar net aan hoe je er mee om gaat. Ik heb hier laatst nog foto`s gezien van een Polo 2 1.3 waarvan de carrosserie begon te scheuren. Ga je met veel vermogen het circuit op, of sprinten, dan is het verstandig om de boel door te lassen en verstevigen waar nodig is...dan krijgt alles `t namelijk zwaar te verduren. Ik snap daarom ook niet echt waarom je het maximale pk/Nm wilt weten, als je hem gewoon voor "normaal straatgebruik" wilt gebruiken.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
|||
|
|||
Vluchtauto??
|
#8
|
|||
|
|||
ik heb met mijn golf 2 een paar maanden terug een behoorlijk stuk meegereden met een audi R8 dik boven de 200 geloof me die kerel in die auto zat heel relaxed achter het stuur links en rechts in te halen op een 3 baans weg terwijl ik toch het zweet in de handjes kreeg, mijn golf licht bovendien als een kart op de weg door allerlei aanpassingen die verder gaan dan de meesten hier maar 250+ pk in zo,n golfje 2 is al te veel
|
#9
|
|||
|
|||
En als je een rolkooi installeerd, heb je dan minder kans dat het verkeerd gaat? Ik wil wel hard door de bocht en snel kunnen accelereren maar voor drempels rem ik wel goed af.
Uiteindelijk wil ik rond de 300 pk hebben. Dan hoeft het chassis niet doorgelast te worden? |
#10
|
||||
|
||||
Gebeurt niet veel mee hoor , ik ken meerdere die met een originele carroserrie rijden ,ook zonder kooi met 300 plus pk's ,ook in een 'gewone ' gti.
Nu weet ik niet hoe jij je gaat gedragen met 300 pk's in een golf Mk2 voor 'normaal' straatgebruik natuurlijk ........
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#11
|
|||
|
|||
ik zou een andere auto kopen als je met zoveel pk,s wilt gaan rijden.
|
#12
|
|||
|
|||
juist niet, dan heb je ook niet zoveel meer aan de pk's..
golf 2 is onder de 1000 kilo dus veel interessanter
__________________
http://img692.imageshack.us/i/golfkeeeeeeeeeeeeeee.png/ |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb juist de MK2 syncro gekozen omdat het een vrij lichte auto is, zeker voor een 4wd. Op zich hoeft het ook niet een hele hoge top te hebben. Ik rij toch niet harder dan 200. Maar het gaat er mij vooral op dat ik snep optrek
|
#14
|
||||
|
||||
is de aandrijflijn van een gewone syncro het zelfde als van een rallye ??
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#15
|
||||
|
||||
Rallye is sterker uitgevoerd.
Correctie, G60 is sterker uitgevoerd dan een normale syncrogolf. Rallye of normale carosserie maakt natuurlijk geen fluit uit.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl Last edited by Turbo-Variant : 12-09-2011 at 17:12. |
#16
|
|||
|
|||
het vermelden ook wel waard:
een 5 deurs chassis is sterker/steviger dan een 3 deurs chassis |
#17
|
|||
|
|||
mijn mening is 300 pk niet wat veel voor gewoon straat gebruik.
grtjs |
#18
|
|||
|
|||
Heb een vr6 turbo gehad met 355 pk en 550 nm koppel en niet doorgelast.
Nooit geen problemen gehad, was een g60 2wd koets met plak voorruit. Top snelheid 274 km/h op navi. |
#19
|
|||
|
|||
natuurlijk zit er wel verschil in de golf 2 carrosserieen of denk je dat een cl even sterk is als die van een g60. ik heb in heel wat snelle auto,s gereden/meegereden maar mijn golf met 2.0 16vg60 en met veel aanpassingen, vind ik toch heel wat gevaarlijker aanvoelen op hoge snelheid dan een auto die daarvoor gemaakt is zeg maar.
|
#20
|
|||
|
|||
ik had kw variant 2 en 17'' bbs eronder met 205/40/17.
Scheelt natuurlijk wel met een schroefset van 200 euro en wielen met banden die je niet ziet. Maar blijft wel spannend zo hard in een mk2 |