#1
|
|||
|
|||
Verlagen
Hallo,
Ik wil mijn golf van 1985 verlagen. Ik wil hem zo origineel mogelijk houden, maar ik wil hem iets laten zakken aan de voorkant. Ik wil ongeveer 3 a 4 cm zakken. Is dit mogelijk met andere originele veren? of een verlagingsveren? Kom eigenlijk alleen 60 mm tegen. Alvast bedankt! |
#2
|
|||
|
|||
__________________
1.9D 64pk 1984 golf 1 cabrio rood 1.9TDI 90pk 1986 golf 2 grijs 1.9TDI 150pk 1983 golf 1 geen kleur meer |
#3
|
||||
|
||||
kan wel, maar niet aan te raden.
De dempers zullen erg oud zijn, en krijgen de genadeklap van lagere veren. Beter een setje rondom nieuw, of een ......... schroefset.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#4
|
|||
|
|||
Ik wil geen schroefset, en de dempers die eronder zitten zijn monroe's grijs en zijn maximaal 2 jaar oud.
Hoeveel lager zijn gti veren? Of misschien van een andere VAG auto? |
#5
|
||||
|
||||
gti is 2,5 a 3 cm, dat zal wel beter staan.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#6
|
|||
|
|||
dan ga ik wel even op de sloop kijken, waar zitten deze veren nog meer onder?
Golf 3 GTI VR6? Ibiza? |
#7
|
||||
|
||||
golf 3 VR6 veren zijn wel wat dikker, dus iets stugger.
verder weet ik niet of ibiza past. (zal denk ik wel)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
|||
|
|||
Gewoon verlagingveren halen, heb je in allerlij maten als je even zoekt.
|
#9
|
|||
|
|||
Hallo,
mss niet direct in het juiste topic maar weet niet direct waar mijn vraag elders gesteld ... Heb net een schroefkit van AT technix gestoken onder een golfje 2 van 85, GOCA attest is aanwezig en montageattest wordt volgende week ingevuld door een garagist. Ben ik dan zeker goed voor de keuring? want het golfje veert nu echt wel een stuk harder dus ik vroeg mij af of ze mij daar niet voor zouden kunnen afkeuren tijdens de schokdempertest? Er is ook op gelet dat de golf de volle 9cm van de grond blijft met mij erin mensen die met een verlaagde en gekeurde VW rondrijden laat iets weten Mvg Ingbert |
#10
|
||||
|
||||
in nederland is het geen probleem zolang als je je auto in de brug hangt de veren niet los komen te hangen als je zo laag gaat als 9cm grondspeling zal dit geen enkel probleem zijn...in belgie echter: daar kom je niet door de keuring met niet originele veerpoten en weet ik het allemaal ze doen daar erg moeilijk zelfs als er voor de auto 185 banden voorgeschreven staat en je hebt 195 is het afkeur
__________________
1 2 3 4 hoedje van hoedje van..... |
#11
|
||||
|
||||
Als je attesten in orde zijn gaan ze je auto op de uitlijnbank zetten.
Wijkt je sporing iets af dan kan je laten bijstellen (als dit nog gaat) Blijkt dit niet te gaan dan keuren ze je wagen gewoon af. De hoogte moet 11cm (minimaal 9cm) (wat hierboven over banden gezegd word klopt ook) er zijn voorgeschreven maten van velgen en banden die door de fabrikant geleverd zijn. Dit zijn de eneige maten die op de auto mogen liggen om door de keuring te komen. Bij een MK1 is dit de orginele velg die toen geleverd is. Probeer daar maar eens een setje banden voor te vinden. Ach belgie is op dit gebied dikke zever, Ik ga altijd met orginele veren en velgen naar de keuring en bouw daarna terug om, snelste gebeurt en minste geziek. Discussie over verzekeringen enz... zijn genoeg gevoerd hier op het forum. search maar eens en dan kom je wel wat tegen.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#12
|
|||
|
|||
oei dus ook al heb ik al die attesten dan nog gaan ze mij afkeuren omdat her niet de ori veerpoten zijn ? wel jammer want ik ga volgende week en ze zitten er net onder
en idd het suckt om in belgie iets aan je auto te veranderen |
#13
|
|||
|
|||
ik ga hem woensdag ook opnieuw laten uitlijnen dus dat zal zeker in orde zijn dan moeten ze daar al niets van zeggen.
enja idd de veren hangen lichtjes door als hij opgekrikt staat maar gewoon terug wat hoger staan en dat is in orde met de ori wielen zal ik dan ook maar gaan aangezien de ET waarde verschilt |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Nee als je alle attesten hebt en hij staat netjes uitgelijnd dan zal er geen probleem zijn op de keuring. Ik zou zeggen , gewoon proberen en ff horen wat ze op de keuring zeggen. Komt het niet in orde kan je nog steeds ff met je orginele poten gaan. Ben je wel de kosten voor uitlijnen terug kwijt natuurlijk.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#15
|
|||
|
|||
kitje is ondertussen gestoken ma kvind dat de voorste veerpoten nogal raar doen, als de auto op zijn wielen staat komen die ringen met gaatjes onder de kapo hoger te staan dan als hij op de krik staat..
is dat normaal heb daar nooit opgelet bij de ori veren? lagertjes zijn mooi overgezet en die moer vanboven is zo hard mogelijk vast gedraaid. |
#16
|
|||
|
|||
mijn vorige mk1 was echt een buikschuiver die echt niet veel goeds of werkends had maar altijd goed gekeurd is bij verschillende keurings stations dus ik zal me maar niet te druk maken.
|
#17
|
|||
|
|||
in Nederland of in Belgie ?
kheb zo de indruk dat ze in nederland toch iets minder streng zijn daarop |