#1
|
|||
|
|||
Gti Kr Riem spring steeds van tijd
Allowa.
ik heb 7000 km geleden met driem vervangen, deze is gewoon goed tegen de klok in gespannen en met ut speciale gereedschap aangespannen. motor stond netjes op tijd nu in de laatste weken doet mijn Kr een beetje lelijk. had al een vorige topic gestart met ut probleem van stotteren die oorzaak hek gevonden. De riem schiet van tijd, een indicatie dat die lelijk gaat stotteren is als me Brandstofpomp gaan janken, normaal doet die ut niet(geluid dan) en paar keer stotteren in elke versnelling. en ja hoor riem controleren op timing en die staat weer een tand verkeerd. nu zat ik te denken aan de volgende opties ketting nokkenassen (staat gewoon gespannen aardig strak) nokkenas inkeping ontsteking afgebroken, gewoon nog goed en heel speling op de nokkenas nog niet gecontroleerd radiale spelen van de uitlaatnokas. en miss me krukasaskeering bij bakzijde dat die bout van me krukas aan de bakzijde miss los zit omdat die uitsparing miss kapot is afgebroken? zou dat kunnen ? heb wel een koppelingskabel een zelfstellende die niet meer stelt erop zitten tijdelijk maar het is me nu 2 keer gebeurd dat die een tand verspring had na de eerste keer weer nieuwe riem spannen gezet en verdomt week later weer? wie o wie kan mij helpen met dit probleem mvg.
__________________
Golfje 2 16v kr origineel duits 1989 imported polo 2 gt 1.8 turbo 8v 248 pony`s op de wieltjes gezocht 181 kubelwagen type 2 (A) voor project |
#2
|
||||
|
||||
ik zou je heel graag willen helpen,maar het verhaal hierboven geeft mij het gevoel of ik een hoofdstuk uit een onvertaalde koran probeer te lezen,sorry.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
|||
|
|||
ik kom er ook niet zo heel erg goed uit met wat je nu bedoeld
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool VW Golf mk3 VR6 |
#4
|
|||
|
|||
ik heb 7000 km geleden me riem verdelerkap en zo vervangen+een beurtje gedaan.
Me wagen reed goed, gewoon goed vermogen enz, nu gaat me moter opeens inhouden en stotteren, ik controleer of me riem op tijd staat, staat die een tand verkeerd. ik weer nieuwe riem gezet, ik ga weer rijden blokje draait soepel genoeg vermogen. en afgelopen vrijdag weer inhouden stotteren in elke versnelling. ik controleer me riem staat die weer een tand verkeerd ik heb in die tussentijd 1000 km gereden. nu komt het me brandstofpomp begint ook herrie te maken als me riem weer heeft gestotterd. en ik heb nu zitten denken wat het allemaal kan zijn ik dacht zelf aan ketting van de nokkenassen of de radiale spelen van me nokkenas en me ontsteking. of miss de spie van me krukaspoulie of bij de krukaszijde bij me vliegwiel die spie pen nu is mijn vraag of iemand dit ook al heeft meegemaakt en hoe die het heeft opgelost? Hoop dat jullie hier wat meer mee kunnen!
__________________
Golfje 2 16v kr origineel duits 1989 imported polo 2 gt 1.8 turbo 8v 248 pony`s op de wieltjes gezocht 181 kubelwagen type 2 (A) voor project |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Had je de spanner tegen de klok in gespannen ? ? Deze moet juist met de klok mee gespannen worden. Misschien is dit de rede dat deze van tijd springt. |
#6
|
|||
|
|||
Dat heb ik gedaan, met het speciale gereedschap en op de juiste spanning.
dat kan ik zo pakken bij de volkswagen bij ons in het dorp. ben zelf monteur namelijk. alleen deze klacht is wel erg raar die ik heb en ik wil graag weten of iemand dit heeft meegemaakt, en wat het bij hem was.
__________________
Golfje 2 16v kr origineel duits 1989 imported polo 2 gt 1.8 turbo 8v 248 pony`s op de wieltjes gezocht 181 kubelwagen type 2 (A) voor project |
#7
|
||||
|
||||
Een vriend van me heeft dit ook gehad met een pl,deze had ook de spanrol verkeerd om gespannen deze is zo gekocht geworden.
nieuwe riem met spanrol erop in de goede richting en het probleem was voorbij. |
#8
|
||||
|
||||
ik zeg ook spanrol anders reden van verspringen kan er niet zijn. er is namelijk verder niks wat de riem tegen houd of op spanning houd.
__________________
HUIDIGE RIDE: Skoda Octavia 1 VRS '11- |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
Quote:
snap er even niks meer van. |
#10
|
|||
|
|||
Domi
eerste keer had een collega van mij hem gespannen en die had hem tegen de klok ingespannen, ik was voor mijn werk 2 weken weg. daarna heb ik hem zelf gespannen met de klok mee. en hetzelfde euvel kwam terug nu hek de spanrol losgenomen en ik zal morgen de nummers hier neerzetten want hij wijkt af van de oude spanrol. miss en wijziging in nummers of miss zelf wel de verkeerde spanrol
__________________
Golfje 2 16v kr origineel duits 1989 imported polo 2 gt 1.8 turbo 8v 248 pony`s op de wieltjes gezocht 181 kubelwagen type 2 (A) voor project |
#11
|
||||
|
||||
Hey,
Ik heb dit met mijn G60 gehad, Uiteindelijk bleek mijn krukaspoulie losgetrilt, waardoor de spiebaan op de krukas uitslijt, ook was mijn spie weggevreten. Waarschijnlijk had de vorige eigenaar de bout niet goed aangedraaid ( 300Nm !!) Bij stationair zag je de poulie ook iets trillen. Toen ik de bout los wilde draaien, brak ie af in mijn krukas. Na veel vloeken etc een andere onderblok geplaatst. Tip: Laat hem stationair draaien en bekijk de poulie op trilling. Haal de poulie eraf en bekijk je spiebaan. Succes! Gr
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY |
#12
|
|||
|
|||
inderdaad als je spanrol los gaat verspringt hij echt wel meer als 1 tand, ik gooi het ook op je krukas tandwiel, 90 procent zeker, dat dat je euvel is!
|
#13
|
|||
|
|||
ik ben er net even mee bezig geweest.
krukas zit wel verdomd past. zowiezo de poulie van vriem al lichtelijk gepast geweld nodig om los te halen. gaat er zo mee verder even kap eraf en dan naar spiebaan en spie kijken. houd u op de hoogte mvg
__________________
Golfje 2 16v kr origineel duits 1989 imported polo 2 gt 1.8 turbo 8v 248 pony`s op de wieltjes gezocht 181 kubelwagen type 2 (A) voor project |
#14
|
|||
|
|||
Heb het ook gehad
Spie kapot en krukas uitgeslagen Nieuw riemwiel hielp even,daarna alles maar vervangen |
#15
|
|||
|
|||
ff met me krukaspoulie wezen stoeien,
maar gewoon even compressor 90 liter op 10 bar ff poosje zitten rammelen met me tollentje maar geen beweging in te krijgen vanavond ff opnieuw proberen heb um helemaal ingespoten met van alles wat die bout losser ken maken, en als dat niet werkt is me vriend de brander nog aanwezig hou jullie op de hoogte
__________________
Golfje 2 16v kr origineel duits 1989 imported polo 2 gt 1.8 turbo 8v 248 pony`s op de wieltjes gezocht 181 kubelwagen type 2 (A) voor project |
#16
|
|||
|
|||
Als je de krukaspoelie niet kan bewegen en als hij aan de distributiekant onder op tijd staat en dan gelijk met vliegwiel op 0 dan is dat het probleem niet. Staat je riem wel strak genoeg? Als kop en misschien blok bv al een keertje gevlakt is kan het zijn dat je een kortere riem nodig hebt. Anders moet je kijken naar de vertanding van je nokkenastandwiel en van je krukaspoelie, als die rond gesleten zijn kan hij ook verspringen.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#17
|
|||
|
|||
eeey updateetje
riem ligt erom alles draait lekker ontsteking gelijk ff afgesteld enz enz sloeg niet egt lekker aan op begin me brandstofpomp is wel overleden af en toe een stuiptrekking dat die even lekker werkt maar voor de rest is die dood maar nu stekker van me pomp afgehaald klopt het dat je die pomp in je tank dat niet hoort? als je contact aan zet. en als iemand teovallig een adresje heeft of er 1 thuis heb leggen het betreft de dikke pomp 60 mm bosch 0580254012 heb zelf nog wel 2 54 mm leggen maar daar hek weinig aan mvg
__________________
Golfje 2 16v kr origineel duits 1989 imported polo 2 gt 1.8 turbo 8v 248 pony`s op de wieltjes gezocht 181 kubelwagen type 2 (A) voor project |