Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-09-2011, 15:45
16kleppert 16kleppert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 25
Default Gti Kr Riem spring steeds van tijd

Allowa.

ik heb 7000 km geleden met driem vervangen, deze is gewoon goed tegen de klok in gespannen en met ut speciale gereedschap aangespannen.

motor stond netjes op tijd

nu in de laatste weken doet mijn Kr een beetje lelijk.

had al een vorige topic gestart met ut probleem van stotteren die oorzaak hek gevonden.

De riem schiet van tijd, een indicatie dat die lelijk gaat stotteren is als me Brandstofpomp gaan janken, normaal doet die ut niet(geluid dan)

en paar keer stotteren in elke versnelling. en ja hoor riem controleren op timing en die staat weer een tand verkeerd.


nu zat ik te denken aan de volgende opties
ketting nokkenassen (staat gewoon gespannen aardig strak)

nokkenas inkeping ontsteking afgebroken, gewoon nog goed en heel
speling op de nokkenas nog niet gecontroleerd radiale spelen van de uitlaatnokas.

en miss me krukasaskeering bij bakzijde dat die bout van me krukas aan de bakzijde miss los zit omdat die uitsparing miss kapot is afgebroken?

zou dat kunnen ? heb wel een koppelingskabel een zelfstellende die niet meer stelt erop zitten tijdelijk

maar het is me nu 2 keer gebeurd dat die een tand verspring had na de eerste keer weer nieuwe riem spannen gezet en verdomt week later weer?

wie o wie kan mij helpen met dit probleem


mvg.
__________________
Golfje 2 16v kr origineel duits 1989 imported
polo 2 gt 1.8 turbo 8v 248 pony`s op de wieltjes

gezocht 181 kubelwagen type 2 (A) voor project
Reply With Quote
  #2  
Old 03-09-2011, 15:51
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik zou je heel graag willen helpen,maar het verhaal hierboven geeft mij het gevoel of ik een hoofdstuk uit een onvertaalde koran probeer te lezen,sorry.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-09-2011, 16:00
Jetta-GTI-16v Jetta-GTI-16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 698
Default

ik kom er ook niet zo heel erg goed uit met wat je nu bedoeld
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool
VW Golf mk3 VR6
Reply With Quote
  #4  
Old 03-09-2011, 16:10
16kleppert 16kleppert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 25
Default

ik heb 7000 km geleden me riem verdelerkap en zo vervangen+een beurtje gedaan.

Me wagen reed goed, gewoon goed vermogen enz, nu gaat me moter opeens inhouden en stotteren, ik controleer of me riem op tijd staat, staat die een tand verkeerd.

ik weer nieuwe riem gezet, ik ga weer rijden blokje draait soepel genoeg vermogen. en afgelopen vrijdag weer inhouden stotteren in elke versnelling.

ik controleer me riem staat die weer een tand verkeerd

ik heb in die tussentijd 1000 km gereden.

nu komt het me brandstofpomp begint ook herrie te maken als me riem weer heeft gestotterd.

en ik heb nu zitten denken wat het allemaal kan zijn

ik dacht zelf aan

ketting van de nokkenassen
of de radiale spelen van me nokkenas en me ontsteking.

of miss de spie van me krukaspoulie

of bij de krukaszijde bij me vliegwiel die spie pen


nu is mijn vraag of iemand dit ook al heeft meegemaakt en hoe die het heeft opgelost?

Hoop dat jullie hier wat meer mee kunnen!
__________________
Golfje 2 16v kr origineel duits 1989 imported
polo 2 gt 1.8 turbo 8v 248 pony`s op de wieltjes

gezocht 181 kubelwagen type 2 (A) voor project
Reply With Quote
  #5  
Old 03-09-2011, 18:27
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by 16kleppert
Allowa.

ik heb 7000 km geleden met driem vervangen, deze is gewoon goed tegen de klok in gespannen en met ut speciale gereedschap aangespannen.

Had je de spanner tegen de klok in gespannen ? ? Deze moet juist met de klok mee gespannen worden. Misschien is dit de rede dat deze van tijd springt.


Reply With Quote
  #6  
Old 03-09-2011, 18:41
16kleppert 16kleppert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 25
Default

Dat heb ik gedaan, met het speciale gereedschap en op de juiste spanning.

dat kan ik zo pakken bij de volkswagen bij ons in het dorp.

ben zelf monteur namelijk.

alleen deze klacht is wel erg raar die ik heb en ik wil graag weten of iemand dit heeft meegemaakt, en wat het bij hem was.
__________________
Golfje 2 16v kr origineel duits 1989 imported
polo 2 gt 1.8 turbo 8v 248 pony`s op de wieltjes

gezocht 181 kubelwagen type 2 (A) voor project
Reply With Quote
  #7  
Old 03-09-2011, 18:50
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Een vriend van me heeft dit ook gehad met een pl,deze had ook de spanrol verkeerd om gespannen deze is zo gekocht geworden.
nieuwe riem met spanrol erop in de goede richting en het probleem was voorbij.
Reply With Quote
  #8  
Old 04-09-2011, 17:54
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

ik zeg ook spanrol anders reden van verspringen kan er niet zijn. er is namelijk verder niks wat de riem tegen houd of op spanning houd.
__________________
HUIDIGE RIDE:
Skoda Octavia 1 VRS '11-
Reply With Quote
  #9  
Old 04-09-2011, 20:56
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by 16kleppert
Allowa.
ik heb 7000 km geleden met driem vervangen, deze is gewoon goed tegen de klok in gespannen en met ut speciale gereedschap aangespannen.




Quote:
Originally Posted by Spierings
Had je de spanner tegen de klok in gespannen ? ? Deze moet juist met de klok mee gespannen worden. Misschien is dit de rede dat deze van tijd springt.





Quote:
Originally Posted by 16kleppert
Dat heb ik gedaan, met het speciale gereedschap en op de juiste spanning.
dat kan ik zo pakken bij de volkswagen bij ons in het dorp.
ben zelf monteur namelijk.







snap er even niks meer van.
Reply With Quote
  #10  
Old 04-09-2011, 21:45
16kleppert 16kleppert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 25
Default

Domi

eerste keer had een collega van mij hem gespannen en die had hem tegen de klok ingespannen, ik was voor mijn werk 2 weken weg.

daarna heb ik hem zelf gespannen met de klok mee. en hetzelfde euvel kwam terug



nu hek de spanrol losgenomen en ik zal morgen de nummers hier neerzetten want hij wijkt af van de oude spanrol.

miss en wijziging in nummers of miss zelf wel de verkeerde spanrol
__________________
Golfje 2 16v kr origineel duits 1989 imported
polo 2 gt 1.8 turbo 8v 248 pony`s op de wieltjes

gezocht 181 kubelwagen type 2 (A) voor project
Reply With Quote
  #11  
Old 04-09-2011, 21:56
Jetta-G60's Avatar
Jetta-G60 Jetta-G60 is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 61
Default

Hey,

Ik heb dit met mijn G60 gehad,
Uiteindelijk bleek mijn krukaspoulie losgetrilt, waardoor de spiebaan op de krukas uitslijt, ook was mijn spie weggevreten.
Waarschijnlijk had de vorige eigenaar de bout niet goed aangedraaid ( 300Nm !!)
Bij stationair zag je de poulie ook iets trillen.

Toen ik de bout los wilde draaien, brak ie af in mijn krukas. Na veel vloeken etc een andere onderblok geplaatst.

Tip: Laat hem stationair draaien en bekijk de poulie op trilling.
Haal de poulie eraf en bekijk je spiebaan.

Succes!

Gr
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY
Reply With Quote
  #12  
Old 05-09-2011, 12:06
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

inderdaad als je spanrol los gaat verspringt hij echt wel meer als 1 tand, ik gooi het ook op je krukas tandwiel, 90 procent zeker, dat dat je euvel is!
Reply With Quote
  #13  
Old 05-09-2011, 17:41
16kleppert 16kleppert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 25
Default

ik ben er net even mee bezig geweest.


krukas zit wel verdomd past. zowiezo de poulie van vriem al lichtelijk gepast geweld nodig om los te halen. gaat er zo mee verder even kap eraf en dan naar spiebaan en spie kijken.

houd u op de hoogte

mvg
__________________
Golfje 2 16v kr origineel duits 1989 imported
polo 2 gt 1.8 turbo 8v 248 pony`s op de wieltjes

gezocht 181 kubelwagen type 2 (A) voor project
Reply With Quote
  #14  
Old 05-09-2011, 20:49
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Heb het ook gehad
Spie kapot en krukas uitgeslagen
Nieuw riemwiel hielp even,daarna alles maar vervangen
Reply With Quote
  #15  
Old 07-09-2011, 15:40
16kleppert 16kleppert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 25
Default

ff met me krukaspoulie wezen stoeien,

maar gewoon even compressor 90 liter op 10 bar ff poosje zitten rammelen met me tollentje

maar geen beweging in te krijgen

vanavond ff opnieuw proberen heb um helemaal ingespoten met van alles wat die bout losser ken maken, en als dat niet werkt is me vriend de brander nog aanwezig

hou jullie op de hoogte
__________________
Golfje 2 16v kr origineel duits 1989 imported
polo 2 gt 1.8 turbo 8v 248 pony`s op de wieltjes

gezocht 181 kubelwagen type 2 (A) voor project
Reply With Quote
  #16  
Old 07-09-2011, 16:37
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Als je de krukaspoelie niet kan bewegen en als hij aan de distributiekant onder op tijd staat en dan gelijk met vliegwiel op 0 dan is dat het probleem niet. Staat je riem wel strak genoeg? Als kop en misschien blok bv al een keertje gevlakt is kan het zijn dat je een kortere riem nodig hebt. Anders moet je kijken naar de vertanding van je nokkenastandwiel en van je krukaspoelie, als die rond gesleten zijn kan hij ook verspringen.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #17  
Old 09-09-2011, 17:05
16kleppert 16kleppert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 25
Default

eeey updateetje


riem ligt erom

alles draait lekker ontsteking gelijk ff afgesteld enz enz

sloeg niet egt lekker aan op begin


me brandstofpomp is wel overleden af en toe een stuiptrekking dat die even lekker werkt maar voor de rest is die dood

maar nu stekker van me pomp afgehaald klopt het dat je die pomp in je tank dat niet hoort? als je contact aan zet.

en als iemand teovallig een adresje heeft of er 1 thuis heb leggen het betreft de dikke pomp 60 mm bosch 0580254012

heb zelf nog wel 2 54 mm leggen maar daar hek weinig aan

mvg
__________________
Golfje 2 16v kr origineel duits 1989 imported
polo 2 gt 1.8 turbo 8v 248 pony`s op de wieltjes

gezocht 181 kubelwagen type 2 (A) voor project
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum