Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-09-2011, 23:29
erwinlohuis erwinlohuis is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 71
Default Turbo op standaard KR autocross

Hallo,

Ik doe al een aantal jaren mee in een jaarlijkse autorodeo, deze wedstrijd word verreden op een zandbaan.

Ik doe mee met een golf2 gti met een 16v kr motor, maar word gaar gereden door RS2000's en 2.0 gsi tjes. Nu zoek ik naar een doeltreffende oplossing.

Nu zat ik een beetje te kijken wat voor een opties ik heb, en nu staan er op ebay redelijk goedkope turbo setjes.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-9...5fAccesso ries

Maar nu is eigenlijk mijn vraag, als je deze turbo nou op een standaard KR blok bouwt, met de kjetronic en dergelijke. Gaat deze dat dan ongeveer 100km volhouden en wat zou ongeveer de vermogenswinst zijn.

Of is dit onbegonnen werk en zeer dom.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-09-2011, 06:52
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Pak een G60 motor (1.8 PG)en gooi daar een turbo op.
Bij een KR moet je veel aanpassen om met turbo te kunnen rijden
Reply With Quote
  #3  
Old 03-09-2011, 06:59
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Pak een G60 motor (1.8 PG)


Reply With Quote
  #4  
Old 03-09-2011, 14:58
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

op een kr kun je juist heel mooi een turbo zetten met weinig aanpassingen.
als je op ongeveer 0,3 bar overdruk gaat rijden kan het k-jetronic de boel nog goed bijhouden.zorg dat je een zo kort mogelijk luchtdicht inlaatsysteem bouwt[zonder intercooler] en laat de turbo zijn lucht aanzuigen door de luchtweger.geen idee wat de vermogenswinst zal zijn exact maar een pk of 25 moet haalbaar zijn.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-09-2011, 15:24
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

denk dat het beter is om eerst een sperr diff te plaatsen. kom je veel beter van ze plek. weet niet of de orginele vast kan lassen net als bij een bmw zou wel goedkoper zijn
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum