|
||||
|
||||
Golf 2 tijdperk
De afgelopen jaren heb ik heel wat Golfjes 1 (zie signature) gehad en tussendoor heb ik nog wat andere oldtimers (Alfa's, Lancia en BMW's) gereden, maar nu is voor mij het Golf 2 tijdperk aangebroken. Eerlijk is eerlijk; ik begon ze al steeds leuker te vinden, vooral die eersten. Maar bovenal was ik op zoek naar een degelijke daily die goedkoop in gebruik is. Dus ging ik - net als de rest van Nederland zo lijkt het - op zoek naar een belastingvrije Golf 2 Diesel.
Uiteindelijk één gevonden. Een Polarsilber '85-er, ori NL, hard en technisch in orde. De auto was jaren van dezelfde familie en geüpgraded met stuurbekrachtiging. Helaas heeft de auto meer modificaties; nieuw type grill, dikke voorbumper, nieuw type deuren en een GTI interieur. Maar dat is allemaal te verhelpen. Eerst maar eens een leuk setje wielen op de kop getikt: Kort daarna heb ik een vroege '87-er in dezelfde kleur erbij gekocht. In eerste instantie als tweede auto voor mijn vriendin en om de deuren en het interieur over te zetten. Echter twijfel ik daar nu over omdat deze Golf nog zo lekker origineel is. Foto's van het ophalen: Last edited by Skeez : 28-09-2011 at 23:48. |
|
||||
|
||||
Blijft leuk die Golfjes zeker in die kleur.
Maar de mk II die je er nu bij gekocht hebt, is dat ook een origineel NL. Zeker zo laten als dat die is, kan heel simpel zijn toch.. Ik wist het wel...? Weet niet, maar als je nog een dikke achterbumper van G60 zoekt, dan laat maar weten oke. (Nieuw en Origineel VW G60 bumper) Zelf zoek ik nog 2 orig. voorschermen. Heb zelf ook 1 van 1986 gehad en een Jetta van 1986 beide met die kleur. (Nu bezig met nr.7) Succes!
|
|||
|
|||
Kan ik die een keer hebben zien rijden in Haaksbergen afgelopen week?
Mooie auto's. Ik zeg origineel laten allebij.
|
||||
|
||||
Quote:
Beiden Golfjes zijn origineel NL. Ik heb bij de Diesel een dikke achterbumper bij gekregen. Deze hadden ze vanwege de trekhaak niet gemonteerd. Inmiddels heb ik de voorbumper vervangen voor een dunne en staat het setje dikke bumpers te koop. Een voorscherm heb ik niet voor je. 'Zoek' zelf nog een linker voorscherm in LA7V. Quote:
Ben niet in Haaksbergen geweest. Last edited by Skeez : 01-09-2011 at 13:49. |
|
||||
|
||||
Een vroege '87er en geen tochtruitje meer? Mijn oude '87er uit juni meende ik had ook nog tochtruitjes. Het viel me zomaar even op, voor de rest mooie Golfjes
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
|
|
|||
|
|||
Mooi golfje, je hebt hier weleens brommeronderdelen gehaald je was toen met die mk1.
|
|
||||
|
||||
compleet overheen gelezen haha...
|
||||
|
||||
Quote:
De '85-er diesel heeft de nieuwe type deuren. De auto die daarvoor staat is de '87-er benzine met oud type deuren. Quote:
Tnx! Grappig dat je hier ook te vinden bent. Leuke MK2 heb je. Hebben jullie nog veel Italiaantjes staan? Last edited by Skeez : 02-09-2011 at 08:38. |
|
||||
|
||||
Mooie Golfjes. Ik heb er zelf ook één gehad in die kleur. Zocht ook nog een donor in dezelfde kleur. Knap dat je een '87 er hebt gevonden. Ik ben maanden naar zo'n auto op zoek geweest om diverse zaken over te zetten. Hoe heb je die gevonden?
|
|
|||
|
|||
Quote:
Dankje. Ik heb: Malanca testarossa 5 bak. Beta Camoscio. Demm cross HF Demm supersport HF Bianchi falco frame Kreidler Florett super 5 Victoria Nicky (niet van mezelf) Sachs madass 110cc en een XS650 caféracer. Niet zo heel veel spul meer dus. Doe jij nog in dat spul dan? |
|
||||
|
||||
Quote:
Ben ook niet meer zo actief met de bromfietsen. Wij hebben nog staan: 1949 - Garelli Mosquito 38a 1958 - Ita Gran Sport 1958 - Motom 48SS 1962 - Italjet SuperSport 1963 - Typhoon Super Sport 1967 - Moto Guzzi Dingo GT 1968 - Moto Graziella 1969 - Kreidler Flory Funchopper 1969 - Puch VS50D 1969 - Mobylette SP93 1972 - Gitane Testi Champion Super 1973 - Cimatti Sagittario P4 198X - Vespa Ciao Limited Edition 1991 - Honda MB-5 En we hebben het volgende te koop: 1960 - Motom 60S 196X - Kerry Capitano 1969 - Malanca Testarossa 4M 1973 - Zündapp GTS 50 Goudhaantje 197X - Kreidler Flory 1980 - Honda MB-5 199X - Spartamet |
|
||||
|
||||
Quote:
Gewoon via Marktplaats. Ik ben er meerdere tegengekomen, maar viste elke keer achter het net... Deze '87-er stond helemaal in de buurt van Groningen, maar die rit was zeker de moeite waard. |
|
||||
|
||||
Quote:
D'r staat weer een nette '87-er in Polarsilber op MP: http://link.marktplaats.nl/481430583 |
|
|||
|
|||
Dat is inderdaad een hele nette. En nog met 5-bak ook.
Is een duitser zo te zien.
|
||||
|
||||
Wat stuurtjes verzameld voor de Golfjes;
|
|
||||
|
||||
Cool, maar je vergist je, die rechtsonder hoort in een speedboot
|
|
||||
|
||||
Quote:
En die daarboven in een Porsche |
|
||||
|
||||
Maar mocht je die rechtsonder toch willen verkopen, heb ik graag de eerste optie!