#1
|
||||
|
||||
T2 olie vervangen
Een vriend van mij heeft gevraagd om de oliefilter en de olie te vervangen van zijn T2.
Zijn hier nog bijzonderheden bij waar ik rekening mee moet houden? Het onderhoud van mijn eigen golfje 1 doe ik altijd zelf. Groeten |
#2
|
|||
|
|||
Olie filter is alleen een gaasje, kan je alleen beetje schoonmaken. Vergeet niet de papieren pakking te vervangen, anders is de kans dat het gaat lekker vrij groot.
|
#3
|
||||
|
||||
Bij de 1600 dubbel poort is het oliefilter een gaasje/zeefje.
Bij de 1700, 1800 en 2000cc type4 motoren zit er een volwaardig oliefilter. Hoe te herkennen ?? Een 1600 heeft in 99 van de 100 gevallen een centrale 34 PICT carburateur, de type4 motoren hebben bijna allemaal 2 enkele carburateurs, of (de latere 2l'ters) L-jetronic brandstofinjectie
__________________
Alain Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Heeft iemand een link naar een werkplaatshandboek of een fototje van een blok?
Zal ff informeren wat voor een type het is. Het is iig een late t2. |
#5
|
||||
|
||||
Het is trouwens een 1600 uit 1977.
een papieren filter Zit toch in een "bus" die vergelijkbaar is met een gewone folter, niet? |
#6
|
|||
|
|||
Goedemorgen
Mischien heb je hier wat aan: http://www.paruzzi.com/webwinkel/?z...=0&subgroup=all groet, fausto |