#1
|
|||
|
|||
Dubbele intercoolers op een t3 1,6 TD?
k kreeg vandaag 2 intercoolers in mijn handen gedrukt "meenemen"
Die wil ik op mijn t3 zetten. 1 is eigenlijk wel genoeg volgens mij, maar ik vraag me af of het niet nog beter zou zijn als ik ze allebei monteer, en dan in "serie". 2 intercoolers is ook meer koeling toch? De doorstroming van de intercoolers zal het probleem niet zijn, ze zijn gemaakt voor een 2.8TD motor... Iemand enig idee? ruimte voor plaatsing in verband met koelwind, is geen probleem, de slangenboel ook niet... We hebben het hier over een t3 enkelecabine pickup met een 1600TD motor en lange 5 bak. groeten, Frans |
#2
|
||||
|
||||
De doorstroming zal inderdaad het probleem niet zijn, wel de lengte van de aan en afvoerbuizen, probeer deze zo kort mogelijk te houden!
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
Hmm ik denk het probleem van de lange buizen (lange vultijd) op te lossen door de aansturing van de waste-gate op het spruitstuk te zetten ipv de turbo.
Dan blijft ie eerst VOL doorblazen, totdat het spruitstuk ook op druk is, om dan de wastegate te openen..... Correct me when i'm wrong :p groeten, Frans |
#4
|
||||
|
||||
als je niet vies bent van een beetje klussen kun je ook een systeem maken a la BMW 2000 tii (zeg ik zo ff vlug uit me kop, niet 100% zeker). Deze hebben een afblaasklep op inlaatzijde. Serge Pot weet er ook wel iets van geloof ik.
Maar ook al maak je het aan inlaatzijde, je turbo-gat blijft nog steeds groot.....
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Waarom geen cyclone instaleren??? Had dat zitten op mijne Range Rover en je hebt wel degelijk een groot verschil! Het turbo gat krijg je nooit helemaal weg, maar het koppel verhoogt enorm! Ik kon terugkomen vanaf 1100 rpm!! In 5e versnelling!! |