Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-02-2005, 18:16
BaNTaBoB BaNTaBoB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 7
Default Dubbele intercoolers op een t3 1,6 TD?

k kreeg vandaag 2 intercoolers in mijn handen gedrukt "meenemen"
Die wil ik op mijn t3 zetten.
1 is eigenlijk wel genoeg volgens mij, maar ik vraag me af of het niet nog beter zou zijn als ik ze allebei monteer, en dan in "serie". 2 intercoolers is ook meer koeling toch?
De doorstroming van de intercoolers zal het probleem niet zijn, ze zijn gemaakt voor een 2.8TD motor...

Iemand enig idee? ruimte voor plaatsing in verband met koelwind, is geen probleem, de slangenboel ook niet...

We hebben het hier over een t3 enkelecabine pickup met een 1600TD motor en lange 5 bak.

groeten,

Frans
Reply With Quote
  #2  
Old 11-02-2005, 20:01
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,866
Default

De doorstroming zal inderdaad het probleem niet zijn, wel de lengte van de aan en afvoerbuizen, probeer deze zo kort mogelijk te houden!
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 11-02-2005, 20:25
BaNTaBoB BaNTaBoB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 7
Default

Hmm ik denk het probleem van de lange buizen (lange vultijd) op te lossen door de aansturing van de waste-gate op het spruitstuk te zetten ipv de turbo.
Dan blijft ie eerst VOL doorblazen, totdat het spruitstuk ook op druk is, om dan de wastegate te openen.....
Correct me when i'm wrong :p

groeten,

Frans
Reply With Quote
  #4  
Old 12-02-2005, 14:45
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,866
Default

als je niet vies bent van een beetje klussen kun je ook een systeem maken a la BMW 2000 tii (zeg ik zo ff vlug uit me kop, niet 100% zeker). Deze hebben een afblaasklep op inlaatzijde. Serge Pot weet er ook wel iets van geloof ik.

Maar ook al maak je het aan inlaatzijde, je turbo-gat blijft nog steeds groot.....
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 15-02-2005, 12:36
Reko4x4 Reko4x4 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber

Maar ook al maak je het aan inlaatzijde, je turbo-gat blijft nog steeds groot.....


Waarom geen cyclone instaleren??? Had dat zitten op mijne Range Rover en je hebt wel degelijk een groot verschil!
Het turbo gat krijg je nooit helemaal weg, maar het koppel verhoogt enorm!
Ik kon terugkomen vanaf 1100 rpm!! In 5e versnelling!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum