#1
|
|||
|
|||
Frank | .:R32
Hoi allemaal,
Mijn naam is Frank, ik ben ondertussen 23 jaar en kom uit de omgeving Rotterdam. Momenteel studeer ik nog aan de hogeschool Rotterdam, ben ik werkzaam bij de Nederlandse Spoorwegen en werk tevens bij de Koninklijke Luchtmacht. Ik bezit sinds augustus 2008 een VW Golf 4 R32. Bij aankoop stond er 58.xxxkm op de teller en deze is in de jaren nu opgelopen naar 111.000km. Hieronder maar even de specs: Type - VW Golf MKIV Uitvoering - R32 Motor - V6 3.2 liter, 241 pk en 320 nm (nu een stukje meer ) Kleur - Black Magic Pearl Carrosserie - 3 deurs Standaard opties o.a.: Climatronic Xenon Koplampsproeiers 6 CD-wisselaar Zwart lederen König bekleding Regensensor Navigatie origineel Volkswagen Volkswagen DSP Automatisch dimmende binnenspiegel Elek. ramen en spiegels Stoelverwarming Warmtewerend glas Lederen armsteun Comfortmodule Tuning: EIP Street Series uitlaat Simota Carbon Fiber Airbox Chip van Jeroen Dik Exterieur: Aero achterwisser OEM R-line bra L.E.D's USA achterlichten Kortere antenne Open side roosters in de voorbumper Interieur: Vol leder Ophanging en remmen: H&R Sport Veren Powerflex Dogbone mount Carbon Fiber veerpootkapjes [soon: Forge verstelbare koppelstangen] Audi TT Jacking Point Mod Velgen en banden: Zomer: OEM OZ Aristo 18'' ET38 (Antraciet gecoat) 225/40/18 Federal 595RS-R semi slicks spacers: 16mm achter Zomer 2: BBS CH 18'' ET30 (custom gecoat) 225/40/18 Federal 595RS-R semi slicks spacers: 10mm achter Audio and Multimedia: MFD met wisselaar en VW amplifier/Soundsystem Custom Pioneer Audio Installatie ------------------------------------------------------------------ Bij Jeroen Dik: http://www.youtube.com/watch?v=98LWTKOh8D0 http://www.youtube.com/watch?v=CS_tPi0nFVU Met de Milltek: http://www.youtube.com/watch?v=6Q3_ZerGCWQ Niet lang na aankoop: Met 19'' BBS LeMans: Bij Jeroen Dik op de bank met destijds nog een Milltek Non-Resonated uitlaat. Ondertussen zijn er wat modificaties geweest onder de kap dus niet helemaal meer up-to-date: Toen een paar hebbe dingetjes aangeschaft: Wintersetup 2010: Ondanks dat de Milltek een geweldig geluid gaf, ging ik toch over naar een EIP Street Series toen ik deze tegen kwam: Links nog vies, rechts al een eerste poetsbeurt gehad Voor: Na: Voor: Na: Uiteindelijk heb ik de gehele uitlaat gepolijst totdat deze weer in een absolute nieuwstaat was inclusief de middenpijp richting de katalysator. weer even een update: (23-02-2011) Vanochtend lekker vroeg de wekker gezet, ontbijtje op, douche en op weg naar ATEC. De heren daar hebben eerst de Milltek Non-Res uitlaat onder de auto vandaan gehaald. Dat bleek al iets meer werk dan verwacht omdat de uitlaatrubbers en klemmen aardig vast zaten. Toen was het tijd om de EIP klaar te maken voor montage. Even de oude pakking eraf vijlen, een set nieuwe bouten voor de uitlaatklem en een nieuwe pakking. De EIP zat er vlot onder. Nog even wat proberen af te stellen van de eindpijpen maar dat bleek moeilijker dan gedacht. Bij Milltek kun je namelijk de eindstukken nog draaien ten opzichte van de einddemper. Bij de EIP is het één geheel dus daar valt niks aan te verstellen. Gevolg is dat hij welliswaar in het midden hangt maar wel iets naar beneden in de uitsparingen van de achterbumper (misschien dat een bezoekje aan Jelmer dit kan oplossen). Nadat hij gemonteerd was werd het tijd voor een proefritje. Eerste reactie op mijn gezicht was: :shock: Het geluid van de EIP is echt heel mooi. Lekker donkere klank en ook hoger in de toeren gewoon zalig! Mooier dan de Milltek. Minder raspend. Maar, je voelt hem al aankomen denk ik.. hij is LUID. Jawel, hoofdletters staan er niet voor niks. En dit is nog wel de street series met dus een middendemper! Met een aangepast rijgedrag valt het nog wel mee maar ik moet echt niet tussen de 2100 en 2900 toeren rijden want dan wordt je er doof van. Ik was gewend geraakt om 50 in mijn 5e versnelling te rijden maar ik zal dit moeten aanpassen naar 100 in mijn 5e versnelling en 50 gewoon lekker in zijn 3e verzet. Voorlopig laat ik de uitlaat onder de auto zitten om te ervaren hoe ik het vind en of ik me er op kan aanpassen. Mocht het toch te veel van het goede zijn dan gaat hij er weer onderuit en gaat hij er nog éénmalig onder voorlopig voor de JD-meet. Want daarmee kom ik op het 2e. Vermogen! Ik had op internet veel gelezen dat ik met de 3'' EIP vermogen en koppel zou verliezen tov de 2.5'' Milltek. En dan met name onderin. Niets is minder waar. Onderin heeft hij voor mijn gevoel net zoveel trekkracht en bovenin loopt hij zelfs nog wat makkelijker door. Ik zet hem dan ook graag bij JD op de bank om te zien wat de werkelijke cijfers zeggen. Nadat de uitlaat gemonteerd was die avond even een filmpje gemaakt van de nieuwe sound. Helaas regende en waaide het vrij hard waardoor het geluid niet echt ten volle tot uiting komt. In het echt is de uitlaat een STUK luider :O http://www.youtube.com/watch?v=HYad1n5YYgc Update: (23-03-2011) Aristo's terug ontvangen van het poedercoaten. Resultaat is een antraciet kleur met speciale .:R naafkapjes afkomstig uit de VS. en nog de laatste pics van de wintermodus: De nieuwe zomermodus: en.. vanuit verveling en om te oefenen: http://www.youtube.com/watch?v=QiTIZRT3CkM Aangezien ik toch het idee had dat de .:R wat hoog op de poten stond, ondanks de verlagingsveren van H&R, had ik besloten alvast een setje koppelstangen van Forge aan te schaffen om het camber achter te kunnen corrigeren zodra er een schroefset onder zit. Schroefsetje moet nog komen maar de rest is er alvast op voorbereid. Last edited by WestR32 : 13-08-2011 at 12:08. |
#2
|
|||
|
|||
In de .:R zat al een K&N inlegfilter, maar aangezien dat geen extra geluid produceerd van onder de kap ging ik op zoek naar een andere intake. Eerst had ik een Cold Air Intake aangeschaft van INJEN, maar omdat deze een filter heeft laag in de bumper had ik deze nooit gemonteerd omdat ik toch huiverig was water aan te zuigen. Toen kwam ik deze tegen. Een Carbon Cold Air Intake van Simota. Erg goede kwaliteit maar de filter zit tenminste hoog. Een ideale combinatie voor mij dus.
hieronder ook even een filmpje met een impressie van het aanzuiggeluid: http://www.youtube.com/watch?v=xfk0Fvm1PMQ En, natuurlijk wat foto's van in de auto: Vervolgens kreeg ik eind mei dan toch eindelijk mijn semi-slicks binnen en liet deze gelijk onder de vers gepoedercoate OZ Aristo's plaatsen. Om dat te 'vieren' maar gelijk een mooi fotoshootje gedaan 8-). De EIP was daarvoor ook door Jelmer goed gehangen. Kwestie geweest van de eindstukken eraf slijpen en opnieuw erop lassen. De Aristo's bevielen goed, maar ik kwam een mooi setje originele BBS CH velgen tegen. De velgen heb ik gelijk de bandjes af laten draaien en ze opnieuw laten coaten in een custom zilvere metallic kleur. De auto lijkt nu vrij hoog op de poten te staan, dit valt echter reuze mee. Op de foto's was hij net opgekrikt geweest om ze te monteren. Daarna is hij nog wat verder ingezakt. Uiteraard vind ik het nog steeds net wat te hoog dus een schroefset gaat er zeker komen. Last edited by WestR32 : 13-08-2011 at 12:05. |
#3
|
||||
|
||||
Wat blijft dat gaaf hè een Mk4 R32 ... leuke mods ook! Moet wel zeggen dat ik de CH's de minste set vind (op die wintersetup na dan). De LeMans waren mooi maar de Aristo's smoelen ook goed. Denk dat hij teveel wheelgap heeft met de CH's en dat ze voor te breed staan, 't is namelijk wel een mooi wiel.
Ben benieuwd naar de vorderingen > schroefset
__________________
www.dubclub-online.nl |
#4
|
||||
|
||||
op je 23ste een R32? dat doe je goed!
op de orginele wielen vind ik hem het mooist! wat voor schroefset ga je halen?
__________________
www.facebook.com/basetheone |
#5
|
||||
|
||||
lekkere sound, schroefset eronder en aristo's en je hebt een dikke bak
__________________
Passat 35i 1989 |
#6
|
|||
|
|||
Thanks! Wil hem eerst omlaag gooien om te kijken hoe de CH's vallen als hij goed plat ligt. Sowieso rijd ik eerst deze banden op omdat telkens de banden over zetten geen feest is (semi-slicks zijn erg moeilijk te monteren/demonteren).
Zit nog te twijfelen tussen 2 setjes. Bilstein PSS9 incl met H&R stabi's of een H&R Monotube schroefset met H&R stabi's. Voordeel van de Bilstein is de mate dat je hem kan afstellen, voordeel van de H&R set is dat je lager kan. Beide hebben iig wel een goed weggedrag waarbij de H&R set stugger zal zijn. De Aristo's heb ik nog gewoon in de garage liggen dus die gaan ook zeker in de toekomst weer onder de R32 komen want ze hebben er nu maar 2 á 3 maanden onder gezeten. De R32 had ik trouwens al 3 jaar terug gekocht toen ik 20 was. Helaas waren ze toen ook nog aardig prijzig want als ik naar de prijzen van nu kijk.... damn dan had ik een R32 kunnen kopen en er gelijk een turbo van HGP op kunnen knallen haha Voorlopig gaat ik eerst eens de komende maanden verder met zoeken voor een leuke daily. Dan ga ik daarna wel weer verder kijken voor wat leuke dingetjes om de R32 wat mooier en sneller te maken |
#7
|
|||
|
|||
Mooie auto hoor! Vind de Lemans het mooiste staan om eerlijk te zijn.
Edit: Zou je de foto's niet kleiner kunnen maken? Best irri kijken zo.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail Last edited by steven16v : 13-08-2011 at 07:31. |
#8
|
|||
|
|||
Waren zeker mooie velgen. 't waren echter imi's en staken aan de voorzijde best wel een flink stukje buiten de kasten.
|
#9
|
|||
|
|||
Zozo jij ook hier !
Ik dacht dat je voor een air-ride set ging kijken met niels. Is dat nog wat voor zo een auto of ben je niet geweest? mvg, Marcel |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Of het nu imi's zijn of niet intereseert mij niet zo veel. Vind beide mooi. Had je de vlakke kant van de naaf niet iets af kunnen draaien?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#11
|
|||
|
|||
Zeer mooie wagen.
__________________
www.golfmk2.be |
#12
|
|||
|
|||
Thanks, foto's weet ik niet echt hoe ik die kleiner zou kunnen maken. Normaal past de website ze automatisch aan naar schermformaat maar dat gebeurd hier om een of andere reden niet
Ben nog niet wezen kijken bij die Airride. Komende dinsdag gaan we dacht ik. Toch denk ik niet dat er Air onder de R32 komt hoor, maar... zeg nooit nooit. Misschien ben ik dinsdag wel dusdanig overtuigd dat er misschien wel air in de pipeline komt. Ik kon ze helaas niet laten afdraaien. Bij de Lemans zitten de spaken bijna gelijk met het hart aan de binnenkant. Daardoor moest ik ook spacers hebben aan de voorzijde om mijn remklauwen vrij te lopen. Als ik ze had willen afdraaien had ik waarschijnlijk ook de spaken dunner moeten maken, en dat lijkt me niet zo'n slim idee |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb zojuist even de foto's die de pagina uit zijn verband rukte veranderd dat hij nu de thumbnails laat zien ipv de gehele foto. Indien je dat plaatje wil zien in groter formaat zou je er als het goed is op moeten kunnen klikken om hem groter te maken
|
#14
|
||||
|
||||
air zou hem zeker goed doen Maar ik moet wel zeggen wat een heerlijk geluidje komt eruit. ga zo door! Wat voor schroefset wou je eventueel halen?
|
#15
|
||||
|
||||
Erg mooie R32, en dat op je 23e.. Vindt de 4 R32 echt de mooiste! Ben wel een beetje jaloers Die OZ aristo's vindt ik echt het dikst staan, maakt hem (mede door de kleur) echt woest.
|
#16
|
|||
|
|||
Mooie R32.. Aristo's stonden em t mooist in mijn ogen.. maar CH's zijn ook zeker niet verkeerd
__________________
Steilheck G40 |
#17
|
|||
|
|||
Mooi! ziet er goed uit!
Aristo's staan t mooiste als je t mij vraagt!
__________________
mijn Bora Variant wie breed wil rijden moet regelmatig nieuwe wiellagers monteren! |
#18
|
|||
|
|||
EIP Street Series vervangen voor een EIP Competition Series. 1 dempertje minder dus. Hierbij een kleine impressie. Laatste stukje in de auto vervormd helaas. Maar een keer met een degelijke camera wat schieten:
http://www.youtube.com/watch?v=E6O2wMIuBuc |
#19
|
|||
|
|||
lekker geluidje! standaard al! en met zo'n dikke-piepen-uutlaat al helemaal!
__________________
mijn Bora Variant wie breed wil rijden moet regelmatig nieuwe wiellagers monteren! |