#1
|
||||
|
||||
The Hillbilly Shed For Sale!
Aangezien ik meer een bouwer ben en niet zo zeer een rijder, ga ik weer op zoek naar een ander project. Deze bus is 'klaar' (voor zover een oude vw klaar kan zijn natuurlijk!) en is echt een eyecatcher op meetings e.d. Daarom een hele leuke bus om particulier mee te rijden, maar ook voor zakelijk als reclamemiddel of voor bijvoorbeeld een hovenier die gewoon zijn gereedschap achterin de laadbak kan gooien.
Algemeen: Apk tot 16/07/2012, technisch in 200% goede staat! -nieuwe achterremtrommels, remcilinders en blokken -nieuwe remleidingen voor en achter -rondom nieuwe schokdempers (voor versterkte schokdempers met hulpveer en achter van een T3) -zwaardere rembekrachtiger (op de rem trappen is praktisch gelijk stilstaan) -4 nieuwe en extra sterke fusseekogels -nieuwe krikpunten ingelast evenals een stuk kokerbalk (foto's ter inzage) -chassis op diverse punten versterkt met kwalitatief zwaar staal (4 mm dik) en gelast -2 nieuwe spoorstangen (beide verstelbaar) -nieuwe Optima Redtop gelaccu -17 inch nieuwe replica Porsche Fuchs velgen steek 5x112 met nieuwe banden (185/35/17 voor van Nankang en achter 195/40/17 van Falken) of een setje 15 inch stalen velgen met goede banden en whitewalls. (afhankelijk van de verkoopprijs) De body: -body is overal hard, nergens doorgerot (wel licht beginnende roestvorming rond de voorruit in de vorm van blaasjes maar zeker niet ernstig) -wel een enkele gebruiksspoor, deukje en dingetje (vond ik juist wel mooi, past goed in het geheel) -alle 3 de deuren zijn keihard -body heeft origineel een groene kleur, nu is deze matzwart met matbruin -houten laadbak, inclusief motorluik, zekeringluik en inspectieluik, dusdanig gemaakt dat deze ook gebruikt kan worden om ladingen te vervoeren -2 sets complete originele laadkleppen erbij (beide sets, dus totaal 6 schotten moeten nog wel opgeknapt worden, maar dit is wel te doen. De originele laadschotten zijn bijna niet meer te vinden, alleen hele rotte exemplaren tegen absurd hoge prijzen!Foto 3 is de extra set welke blauw is, de originele zijn groen) -alle rotte/of bijna doorgeroeste delen van het chassis (onderzijde van de bus) zijn vervangen en keurig gelast De mods aan de bus zelf: -verstelbare en versmalde vooras (zeer degelijk gemaakt, sterker als de originele vooras) -Transporterhaus dropped spindels (niet gelast maar uit 1 geheel!!!) met 4 nieuwe heavy duty fuseekogels (de originele spindels krijg je erbij om eventueel de bus weer te verhogen) -verstelbare veerplaten achter -Empi trigger shortshifter -wielkasten zijn getubbed (verhoogd voor maximale verlaging) -chassis is aan de achterzijde genotched (inkepingen gemaakt in het chassis en met verstevigingen weer dicht gelast voor maximale verlaging aan de achterzijde) -motorruim is op diverse plaatsen versterkt, voor maximale stijfheid van de bus -motorsteun pas gemaakt voor de Subarumotor, ook deze is weer vast gelast op 8 punten aan het chassis (originele luchtgekoelde motor pas zonder al teveel aanpassingen weer makkelijk terug!) -versterkte schokdemper steunen De aandrijving: -Subaru 2.0 liter 16v motor (EJ20) watergekoeld (zie bijgesloten youtube linkje, wel slechte kwaliteit en nog zonder inwendige demper dus hard/vervormt uitlaatgeluid!!!) -pasplaat en een uit 1 stuk vervaardigd aangepast vliegwiel (is dus niet gelast) -aangepaste kabelboom, motor draait zonder foutcodes op de ECU (en is makkelijk weer te demonteren) -starten en lopen, zoals elke nieuwe auto dat doet -nieuwe drukgroep en koppelingsplaat -nieuwe distributieriem & spanrollen -nieuwe waterpomp -nieuwe thermostaat -sandwichplaat voor olietemperatuur en oliedrukmeter -nieuwe oliefilter -vanaf de spruitstukken volledige RVS uitlaat -nieuwe originele Walbro highflow externe benzinepomp -2 nieuwe Mocal oliekoelers (hangen onder de bus) gekoeld dmv rijwind en een Pacet slimfan -regelbare thermoswitch voor de fans (op temperatuur instelbaar, je kunt zelf bepalen bij welke temperatuur de fans aan moeten slaan. Ideaal voor zomer en winter) -nieuwe Misimoto dual core radiateur, gekoeld door 2 12" Misimoto slimfans en 2 12" Pacet fans uit de Clubserie -kachelradiateur merk onbekend (dus lekker warm in de winter en geen beslagen ruiten meer!) -silicone radiateurslangen Het is mogelijk om weer een luchtgekoelde motor (niet bijgeleverd!) terug te plaatsen in de bus, tegen een geringe vergoeding wil ik dit ook verzorgen. Het liefst verkoop ik de bus met motor en radiateur etc etc compleet, maar als de uiteindelijke biedingen mij tegenvallen, gaat de motor met alle toebehoren apart de verkoop in! De motor blijft perfect op temperatuur en de temperatuur van het koelwater komt nooit boven de 90 graden uit!!! Het interieur: -in mijn ogen is het interieur klaar, maar hier zit ruimte om zelf iets origineels van te maken -voorbank van hout met lekkere zitkussens (originele voorstoel en bank in redelijke staat heb ik er nog bij) -originele achterbank in redelijke staat -binnenzijde is ook matzwart gespoten -diverse 'smoke' lens meters om de motor goed in de gaten te kunnen houden -nieuwe rubberen vloermat Kortom een zeer bijzondere bus, opgebouwd met de beste materialen! Wel een aantal opmerking met betrekking tot het youtube filmpje: -de verhoogde wielkasten waren daar nog in opbouw, ondertussen zijn deze keurig netjes afgelast, naden gekit, gespoten in de lak en de van de binnenzijde voorzien van 3 lagen antisteenslag -de toerenteller is 1 van de 6 (oliedruk, olietemperatuur, watertemperatuur, vacuum, volt, toerenteller en druk) meters die gemonteerd zijn in het dashboard -de Walbro benzinepomp kwam net uit de verpakking en deze pompen staan er om bekend als deze nieuw zijn, heel veel geluid te produceren wat ook te horen is in het filmpje. Op dit moment hoor je deze pomp praktisch niet meer, het geluid is vele, vele malen minder geworden. -het uitlaatgeluid is vrij hard, nu niet meer is een inwendige rvs demper ingegaan. Het geluid is nu nog sportief maar niet extreem luid -het geluid en de beeldkwaliteit zijn niet helemaal super Filmpje Totaal heb ik nog zo'n 3 Gb aan bouwfoto's op mijn computer staan, de foto's worden erbij geleverd op een DVD. Eerlijk gezegd heb ik geen prijs voor deze bus, maar met al deze aanpassingen en tijd die erin heeft gezeten, komt de kostprijs zeker boven de 10.000 euro uit... dus: Prijs 9750,00 euro, maar onderhandelen kan altijd! Reacties via de PB of stuur mij een mailtje: rottweilerz@chello.nl Maar ik moet ook reëel blijven, dus ik zou zeggen kom maar op met een rationeel bod! Voor bouw foto's klikkerdeklik Vanwege mijn drukke baan graag reacties per mail, dezelfde dag krijg je antwoord terug! -edit- de bus is te bezichtigen in de omgeving Numansdorp Z-H
__________________
Quote:
Last edited by luchtpomper : 09-08-2011 at 21:34. |
#2
|
||||
|
||||
Eerste bump
__________________
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Heel veel reacties gehad via de mail en pb maar nog niet verkocht! Bumperdebump!
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
ik ook PM gestuurd maar weinig antwoord... bij deze up
|