#1
|
|||
|
|||
Tik in in bak/aandrijfas na verlagen (van wal in de sloot)
Hallo,
Ik heb gisteren een schroefset van D2 onder mijn cabrio gemonteerd. Hij lag eerst heel laag, dat bijgesteld. Alleen heb ik het volgende probleem. Er zit nu een (snelheidsafhankelijk:P) tik in de aandrijfassen. Alleen bij gas los, je voelt dat in de versnellingspook en het is goed hoorbaar. Nou lijkt mij dat dit komt door de verlaging dat de stand van de assen en homokineten in de bak veranderd zijn?!?! Ik vraag mij af of dit bij meerdere is voorgekomen? En hoe dit eventueel op te lossen? Last edited by molen586 : 02-08-2011 at 18:31. |
#3
|
|||
|
|||
Ik heb ook al diezelfde reactie van het cabrio forum. Ga beiden assen vervangen compleet. Staat nu 140.000 op en wil nog 4 jaartjes naar school rijden.
|
#4
|
||||
|
||||
Alle moeren wel goed aangedraaid? incl. wielmoeren?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#5
|
||||
|
||||
hallo ..
wat indewarre zegt .. controleer de bouten maar eens ,, vooral de bovenstu ,,als daar ruimte op zit hoor je hem klappen met optrekken en loslatten , gaten en heufels ,, succes ,, |
#6
|
|||
|
|||
die waren goed aangedraaid. Ben daar wel nauwkeurig in.
Sinds vandaag van wal in de sloot geraakt. Begin allemaal beetje spijt te krijgen. Kon een set gebruikte "goede" assen van specialist die mijn dak ook heeft gedaan kopen. Deze assen zijn van een golf 4 2.0 en zouden ook op mijn golf 3 2.0 moeten passen. Ik heb deze assen vandaag er onder gezet. Rijdt mijn garage uit voor een kleine proefrit, bij het sturen al flinke klappen en tikken, nog een 10 meter verder al me aandrijving weg. Groot gerommel als ik hem in de versnelling zet. Zonet met een maatje de auto in me garage geduwt. Op de brug bleek al snel duidelijk dat de homokineet aan de bakzijde uit elkaar getrokken van de linker korte as. Nu heb ik een vermoeden dat de korte as van de golf 4 een kortere is dan mijn golf 3 as was. Ik heb de lange assen vergeleken, deze waren hetzelfde, bij de korte niet gedaan. (stom) Haal morgen de as er weer af en vergelijk ze even. Iemand een idee of deze zowiezo korter is? Last edited by molen586 : 02-08-2011 at 18:53. |
#7
|
|||
|
|||
Vandaag de as er vanaf gehaald. Idd was de homokineet aan de bakzijde uit elkaar getrokken.
Tot mijn verbazing ontbreekt de ring waar de kogels in horen te zitten, dus tussen het buitenste gedeelte van de homokineet en het binnenste gedeelte. Assen waren verder evenlang en evendik. De ring (tussen buitenste en binnenste gedeelte) zoals op deze foto : Kan nergens wat van terugvinden, niet onder de auto, geen gruis niks. Ik vermoed dat de ring er ook niet heeft opgezeten en de homokineet een keer uit elkaar is gehaald. Heb het verhaal verteld aan degene waar ik de as vandaan heb en kreeg keurig een vervangende as voor terug. Morgen deze as maar weer monteren. pfff |
#8
|
||||
|
||||
De binnenkooi wil wel eens voor problemen zorgen bij het in elkaar zetten, misschien een "handige" monteur geweest die vond dat je ook wel zonder kon
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
|||
|
|||
Ja hij heeft er gewoon niet tussen gezeten,, anders had ik m zeker terug moeten vinden..
Denk dat iemand idd die assen snel even compleet heeft gemaakt. Maja we gaan kijken hoe het nu gaat werken |
#10
|
|||
|
|||
Andere assen gemonteerd. Zelfde euvel, zelfde tik... Wordt er langzamerhand heel moe van..
|
#11
|
|||
|
|||
Klinkt dom, maar is het niet je cardanas die tegen je chassis slaat?
Weet nu natuurlijk niet hoe plat je hem gelegd hebt, maar het is mogelijk.. |