Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-07-2011, 18:50
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default Pierburg 2E2 probleem

hallo .

ik heb een probleem met mijn carburator , de pierburg 2E2 , koudstart alles in orde geen probleem heeft een mooi stationair toerental , maar eenmaal ik volgas wil geven dan houdt hij in ,pruttelt dan wat en zou dan eventueel volgas willen gaan als hij zichzelf niet stilgelegd heeft.

de carburator is al volledig uit elkaar geweest , gepoetst geweest .
alle leidingen voor het vacuümsysteem werden gecontroleerd waar nodig vervangen .
de benzinefilters werden ook al vervangen .

weet iemand raad met dit probleem ? want zoals als ik zoek op elk vw forum zijn de 2E2 niet zo'n geliefde carburators ze staan wel bekend om veel kwaaltjes .

oohja , de motor is trouwens een 1.8 8v EX
Reply With Quote
  #2  
Old 30-07-2011, 20:10
gerritclazien gerritclazien is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 9
Default 2e2

hallo de pierburg is zowiezo erg gevoelig.
je hebt hem dus schoon gemaakt en gepoetst.
heb je ook je voetpakking (rubber) en je inlaat spruitstuk pakking gecontroleerd of vervangen?
ze zijn daar erg gevoelig voor.
je kunt dit met de nodige voorzichtigheid controleren met remmen reiniger.
laat de motor lopen en spuit remmen reiniger op de voetpakking en/of spruitstuk verbinding, gaat hij anders lopen dan zuigt hij daar valse lucht en verliest zijn vermogen.
succes, laat maar horen hoe en wat!!
Reply With Quote
  #3  
Old 30-07-2011, 20:27
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by gerritclazien
hallo de pierburg is zowiezo erg gevoelig.
je hebt hem dus schoon gemaakt en gepoetst.
heb je ook je voetpakking (rubber) en je inlaat spruitstuk pakking gecontroleerd of vervangen?
ze zijn daar erg gevoelig voor.
je kunt dit met de nodige voorzichtigheid controleren met remmen reiniger.
laat de motor lopen en spuit remmen reiniger op de voetpakking en/of spruitstuk verbinding, gaat hij anders lopen dan zuigt hij daar valse lucht en verliest zijn vermogen.
succes, laat maar horen hoe en wat!!



de rubberblok op het spruitstuk is reeds vervangen ( deze was lek ) , zoals de carburator , deze is ook reeds vervangen ( de vorige was kapot en had erg veel last van CO ) mo nu zit ik met het volgas probleem .
Reply With Quote
  #4  
Old 30-07-2011, 20:30
gerritclazien gerritclazien is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 9
Default

dit kan heeeeel goed je inlaat spuitstuk pakking zijn.
als de auto al wat ouder is heb je kans dat er nog een papieren pakking tussen zit.
ik zou die eerst maar eens vervangen ik heb er laatst 1 bij brezan gehaald kostte 4 euries.
daar kan je veel ellende voor uitsluiten.
Reply With Quote
  #5  
Old 31-07-2011, 12:46
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by gerritclazien
dit kan heeeeel goed je inlaat spuitstuk pakking zijn.
als de auto al wat ouder is heb je kans dat er nog een papieren pakking tussen zit.
ik zou die eerst maar eens vervangen ik heb er laatst 1 bij brezan gehaald kostte 4 euries.
daar kan je veel ellende voor uitsluiten.


deze inlaatpakking heb ik liggen , ik zal deze nog eens steken , ik hou jullie op de hoogte .
Reply With Quote
  #6  
Old 31-07-2011, 16:35
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by gerritclazien
dit kan heeeeel goed je inlaat spuitstuk pakking zijn.
als de auto al wat ouder is heb je kans dat er nog een papieren pakking tussen zit.
ik zou die eerst maar eens vervangen ik heb er laatst 1 bij brezan gehaald kostte 4 euries.
daar kan je veel ellende voor uitsluiten.



waar ik net aan dacht , het kan niet aan de inlaatpakking liggen want de carburator heeft een tijdje op een 1.6 8v gestaan enkel om de wagen te kunnen verwijden . maar daar had hij juist het zelfde probleem .
Reply With Quote
  #7  
Old 31-07-2011, 17:51
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

ook heb ik vandaag de het vacuumpompje rechts op de carburator vervangen ,lijkt iets beter maar pruttelt nog steeds ? zou ik misschien in de richting van de ontsteking moeten kijken ?
Reply With Quote
  #8  
Old 02-08-2011, 09:29
golfgtiputten's Avatar
golfgtiputten golfgtiputten is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 134
Default

Zou kunnen dat het asje van je choke blijft hangen. Zit in dat slakkenhuisje naast je carb, waar je koelslangen op zijn aangesloten. Haal die er eens af en kijk of dat asje vrij draait. Let er wel op dat het "spiraaltje" goed terug zet.
__________________
Mijn auto's:
98'er Golf mk4 V5 Highline (daily)
84'er Golf mk1 1.6 cabrio (project)
Reply With Quote
  #9  
Old 06-08-2011, 17:35
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by golfgtiputten
Zou kunnen dat het asje van je choke blijft hangen. Zit in dat slakkenhuisje naast je carb, waar je koelslangen op zijn aangesloten. Haal die er eens af en kijk of dat asje vrij draait. Let er wel op dat het "spiraaltje" goed terug zet.



de choke werkt perfect hoor . gaat mooi open waneer de wagen warm wordt en sluit mooi dicht waneer deze koud heeft .
Reply With Quote
  #10  
Old 07-08-2011, 11:42
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

het 2e2 probleem is opgelost :

ik had alle elektrische koppelingen vernieuwd , alle zekeringen vernieuwd en alle relais vernieuwd .

nu viel mij op als ik het contact aan leg , dat je een tik hoort vanuit het motorruimte . wat ik niet hoorde vroeger dus het zal daar wel iets mee te maken hebben gehad .

edit : ik heb net nog eens geprobeert , maar het probleem was er nog steeds .
ik heb eens lopen spuiten met de brakecleaner op de blok onder de carbu . telkens ik brakecleaner spuit op dit blokje dan zak de motor in toeren zelfs tot hij stil valt , dus het blokje onder de carbu zal lek zijn
ik loop morgen eens om een nieuwtje op hoop van zegge .

Last edited by Scirocco_1600 : 07-08-2011 at 11:52.
Reply With Quote
  #11  
Old 09-08-2011, 12:13
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

probleem opgelost : ik heb vandaag de carburatorflens en alle vacuumleidingen vervangen en het probleem is opgelost , we kunnen eindelijk volgas geven zonder de motor tegen werkt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum