#1
|
||||
|
||||
Pierburg 2E2 probleem
hallo .
ik heb een probleem met mijn carburator , de pierburg 2E2 , koudstart alles in orde geen probleem heeft een mooi stationair toerental , maar eenmaal ik volgas wil geven dan houdt hij in ,pruttelt dan wat en zou dan eventueel volgas willen gaan als hij zichzelf niet stilgelegd heeft. de carburator is al volledig uit elkaar geweest , gepoetst geweest . alle leidingen voor het vacuümsysteem werden gecontroleerd waar nodig vervangen . de benzinefilters werden ook al vervangen . weet iemand raad met dit probleem ? want zoals als ik zoek op elk vw forum zijn de 2E2 niet zo'n geliefde carburators ze staan wel bekend om veel kwaaltjes . oohja , de motor is trouwens een 1.8 8v EX |
#2
|
|||
|
|||
2e2
hallo de pierburg is zowiezo erg gevoelig.
je hebt hem dus schoon gemaakt en gepoetst. heb je ook je voetpakking (rubber) en je inlaat spruitstuk pakking gecontroleerd of vervangen? ze zijn daar erg gevoelig voor. je kunt dit met de nodige voorzichtigheid controleren met remmen reiniger. laat de motor lopen en spuit remmen reiniger op de voetpakking en/of spruitstuk verbinding, gaat hij anders lopen dan zuigt hij daar valse lucht en verliest zijn vermogen. succes, laat maar horen hoe en wat!! |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
de rubberblok op het spruitstuk is reeds vervangen ( deze was lek ) , zoals de carburator , deze is ook reeds vervangen ( de vorige was kapot en had erg veel last van CO ) mo nu zit ik met het volgas probleem . |
#4
|
|||
|
|||
dit kan heeeeel goed je inlaat spuitstuk pakking zijn.
als de auto al wat ouder is heb je kans dat er nog een papieren pakking tussen zit. ik zou die eerst maar eens vervangen ik heb er laatst 1 bij brezan gehaald kostte 4 euries. daar kan je veel ellende voor uitsluiten. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
deze inlaatpakking heb ik liggen , ik zal deze nog eens steken , ik hou jullie op de hoogte . |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
waar ik net aan dacht , het kan niet aan de inlaatpakking liggen want de carburator heeft een tijdje op een 1.6 8v gestaan enkel om de wagen te kunnen verwijden . maar daar had hij juist het zelfde probleem . |
#7
|
||||
|
||||
ook heb ik vandaag de het vacuumpompje rechts op de carburator vervangen ,lijkt iets beter maar pruttelt nog steeds ? zou ik misschien in de richting van de ontsteking moeten kijken ?
|
#8
|
||||
|
||||
Zou kunnen dat het asje van je choke blijft hangen. Zit in dat slakkenhuisje naast je carb, waar je koelslangen op zijn aangesloten. Haal die er eens af en kijk of dat asje vrij draait. Let er wel op dat het "spiraaltje" goed terug zet.
__________________
Mijn auto's: 98'er Golf mk4 V5 Highline (daily) 84'er Golf mk1 1.6 cabrio (project) |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
de choke werkt perfect hoor . gaat mooi open waneer de wagen warm wordt en sluit mooi dicht waneer deze koud heeft . |
#10
|
||||
|
||||
het 2e2 probleem is opgelost :
ik had alle elektrische koppelingen vernieuwd , alle zekeringen vernieuwd en alle relais vernieuwd . nu viel mij op als ik het contact aan leg , dat je een tik hoort vanuit het motorruimte . wat ik niet hoorde vroeger dus het zal daar wel iets mee te maken hebben gehad . edit : ik heb net nog eens geprobeert , maar het probleem was er nog steeds . ik heb eens lopen spuiten met de brakecleaner op de blok onder de carbu . telkens ik brakecleaner spuit op dit blokje dan zak de motor in toeren zelfs tot hij stil valt , dus het blokje onder de carbu zal lek zijn ik loop morgen eens om een nieuwtje op hoop van zegge . Last edited by Scirocco_1600 : 07-08-2011 at 11:52. |
#11
|
||||
|
||||
probleem opgelost : ik heb vandaag de carburatorflens en alle vacuumleidingen vervangen en het probleem is opgelost , we kunnen eindelijk volgas geven zonder de motor tegen werkt
|