|
||||
|
||||
@erik hahah jaa dat was heerlijk rijden! hoefde voor geen enkele drempel af te remmen. Hoe bevalt het in munstergeleen? al een beetje gewend?
@mark ja zal denk ik ook door het gewicht komen. zal er aan moeten wennen. |
|
||||
|
||||
Vandaag eindelijk de cruise control hendel binnen gekregen, heeft de verkoper niet vermeld dat er geen claxon voorbereiding op zit. Dus de hendel uit elkaar gehaald en omgebouwd met een andere die ik bij een kennis ben gaan ophalen. Daarbij gelijk een MFA hendel meegekregen dus geluk bij een ongeluk. Van het weekend de cruise control aansluiten.
De hendel zit er wel een beetje raar op zo schuin omhoog Last edited by roy-mk1 : 14-08-2011 at 19:56. |
|
||||
|
||||
onnatuurlijk lang niks gedaan aan de golf! Heb me vader de auto apk laten na kijken, een lijstje met 15 punten ongeveer. Gelukkig veel kleine dingetjes. wiellagers rechts, banden voor en wat lampjes. dus het valt mee.
Heb de oude originele klok uit elkaar gehaald, en ga proberen de tellertjes van de golf 3 erin te verwerken, om toch alles origineel te laten lijken. Iemand tips of iemand die dit al eens heeft gedaan? |
|
||||
|
||||
Dat zal een stuk netter staan als je de originele tellers erin hebt! ben benieuwd of het allemaal gaat lukken!
|
|
||||
|
||||
Zo het meeste voor de APK is al gedaan, zoals:
* Gordel vastzetten linksvoor * Massa probleem links achter * Stadslicht Links voor * Kenteken verlichting * Claxon * Scherm + Bumper vast zetten * Ashoes vastzetten Wat ik nog moet: * Wiel lagers rechts beide * Uitlijnen i.v.m. aanlopen band tegen vering * Ruitensproeier * Remlicht * Banden voor beide Dus nog wel wat te doen, heb tot 31 augustus om alles te maken dus tijd genoeg Last edited by roy-mk1 : 30-07-2011 at 21:04. |
|
|||
|
|||
Ziet er netjes uit allemaal Ik heb dit ook gedaan met mijn golf. Ik heb de 90 pk motor erin gehangen.
suc6
|
||||
|
||||
Quote:
Dankjewel! ooh chill, 90pk loopt ook goed. wat heb je allemaal moeten doen voor de boel op kenteken te krijgen? |
|
|||
|
|||
Quote:
Ja idd de 90 pk gaat ook lekker hoor Ik heb het er alleen netjes ingebouwd meer niet Met 45 minuten stond ik weer buiten. Komt bij jou ook wel goed zo te zien. Gr. Dennis
|
||||
|
||||
Helaas een ongelukje gehad een paar weken terug, onderweg naar solar in roermond ben ik uitgegleden over een olie spoor op een rotonde. Veel schade zoals scherm links, bumper voor, deur links, draagarm links, en de velg krom. De brandweer kwam me tegemoet om de boel op te ruimen, waren dus net te laat. Gelukkig krijg ik het waarschijnlijk wel vergoed van veolia, maar zal niet veel terug krijgen van de verzekering aangezien de dagwaarde bijna niks is. Zodra dit is afgehandeld wordt die apk klaar gemaakt, en langzaam winter klaar gemaakt. Zoals standkacheltje inbouwen en opzoek naar een goed setje winterbanden aangezien ze over een paar maanden dubbel zoveel kosten. De plannen om de auto te herspuiten zijn opgeschoven naar komend voorjaar.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Pffff klote om te horen!, maar weet je van wie het olie spoor is?? Als het van een bus van veolia is kan je hun aansprakelijk stellen en vervolgens een taxatierapport laten maken van de golf, wat de golf waard was voordat je de schade hebt gekregen. En dan heb je 2 opties (ligt aan de taxatiewaarde): a) de auto wordt op verzekeringskosten gerapereerd b) de auto word totalloss verklaard en je krijgt de taxatiewaarde minus de waarde dat de auto nu is (wordt er een opkoper gevraagt wat hij voor je golf geeft).
|
||||
|
||||
Quote:
Ja ik heb veolia ook aansprakelijk gesteld, er komt gewoon een expert kijken voor de auto en zal inderdaad ''economisch totallos'' worden verklaard. Maar wil dan uiteraard de auto wel houden. |
|
|||
|
|||
Ben je nog bezig geweest om de oude tellerbak te hergebruiken? Ben benieuwd...
|
|
||||
|
||||
Heb het weer druk met stage helaas, ben er wel al mee bezig geweest maar moet een oude werkende golf 3 tdi teller hebben om te gebruiken omdat ik de oude nog in de auto moet hebben zitten. En moet opzoek naar een behuizing van een golf 1 teller i.v.m. het gaatje van de klok
|
|
||||
|
||||
Helaas nog steeds niks gehoord van de verzekerings maatschappij, kan jammer genoeg pas verder als de expert is geweest.
|
|
||||
|
||||
succes he jong . Als je nog eens hulp nodig hebt moet je 't laten weten.
gr Joy
|
||||
|
||||
Quote:
Dankje Zo en we zijn ondertussen al een maand over de APK , ruitensproeier doet het eindelijk op een teun de beun manier. Een extra massa kabel aangesloten op het ruitensproeier pompje. Zonder extra massa kabel gaat de sproeier achter ook aan als ik voor wil sproeien. Nu moet ik het beugeltje voor het remlicht schakelaartje nog maken. En nog een setje nieuwe winterbanden scoren. Dan kan die eindelijk afgemeld worden voor de APK. |
|
||||
|
||||
Quote:
ik had exact hetzelfde probleem met de massa van het ruitenwissers sproeier pompje, heb ook een aparte massa kabel er naar toe gebracht.
|
||||
|
||||
Quote:
Ja ik snap er niks van, ik moet eens de massa draad volgen en kijken waar die uitkomt. Heb jij ook de kabel van het mistlicht van de golf 3 gebruikt als schakel kabel voor de ruitensproeier achter? aangezien de sproeier achter bij de golf 3 via een slang naar achteren gaat. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb de ruitensproeier achter helemaal weggelaten, gebruik hem toch nooit Vanochtend mijn golf nog ff geplankt op de A28 hij liep zo naar de 210 km/h, had ik niet verwacht, en mijn cruisecontrol schakelaar werkt niet misschien moet ik hem nog inleren in vagcom, heb jij dat ook apart moeten doen?
Last edited by mark89769 : 08-10-2011 at 17:36. |
|
||||
|
||||
Quote:
Oke, ja ik moet het eens uitzoeken. bij golf 3 wordt door de hendel naar en achter te trekken de + en - omgedraaid maar bij golf 1 zijn er 2 aparte pompjes dus dan lijkt het mij dat er een massa te weinig is. 210?? mijne haalt amper 195/200 op 175/70/13 Moet inderdaad ingeleerd worden maar dit heb ik al gedaan bij het uitlezen. |