#1
|
||||
|
||||
andere veren steken
ik heb eens een specialisten vraag. bij fords ken ik dit zelf, maar van VW niet.
ik wil men golf een beetje optisch verlagen. niet teveel, cm of 3-4 vooraan en misschien 2 achteraan. nu is de belgische keuring een ramp voor verlaagde wagens. ik kan natuurlijk verlagingsveren steken in de originele dempers, en die veren dan zwart spuiten zodat ze het niet zien. maar ik had een ander idee. als ik nu andere veren steek van een andere VW (of totaal andere auto) die in hoogte lager zijn, maar wel een stuk steviger. zo zijn bv capri V6 veren een heel pak harder dan capri 4cyl veren (dikkere spiraal). capri en escorts uit dezelfde leeftijd hebben ook dezelfde veerpoten steken, alleen zijn de capri poten korter. dus als je een escort goed wil verlagen steek je gewoon capri V6 poten. je hangt dan direct 5-6cm lager en je hebt stevigere veren zodat die zo snel niet inveert. dit wil ik dus ook. zijn er veren van andere autos die steviger zijn (ik denk bv aan camionettes van VW) waar de spiraaldiameter gelijk is en de hoogte liefst wat minder dan origineel golf 2 (desnoods een ring eraf slijpen). zijn er andere opties die niet direct opvallen voor de keuring? zijn bv jetta veren achteraan steviger dan golfveren, want mijn veren achteraan zijn een ramp. ik ben niet verlaagd en de banden lopen zo al aan als ik snel over een rond punt ga (kort draaien en gas erbij). ik rijd met een 1.6D. aangezien die zwaarder zijn kan er al verschil zitten op de veren vooraan. bovenste is wat ik nu heb, onderste is een gedacht die ik heb gehad. ipv de auto te verlagen, de wielranden lager lassen (achteraan moeten ze toch vervangen worden en een setje okkasievleugels aanpassen is ook de kost niet). de onderste is wel ongeveer de afstand die ik tussen wielkast en banden wil verkrijgen. de wielen kunnen wel nog goed in de kassen zonder aanlopen. als ik linksvoor volledig opkrik, krijg ik rechtachter nog steeds niet aan het aanlopen, doch als ik een rondpunt snel pak zie ik strepen op men banden van het aanlopen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 22-07-2011 at 12:47. |
#2
|
|||
|
|||
Je moet niet het wiel opnieuw gaan uitvinden, gewoon een verlagings setje monteren, en niet gaan experimenteren met andere veren.
Denk dat ze bij een keuring het verschil ook wel zien van orgineel ten opzichte van verlaagt. |
#3
|
||||
|
||||
ja, en dan moet je een tuningattest voorleggen voor de keuring hier in belgie.
-een attest van de fabrikant dat die veren gemaakt zijn voor die auto -een attest van de garage die ze eronder heeft gestoken -een tuningattest bij de keuring krijg er extra bij ( met de nodige kosten eraan). t wordt in belgie gewoon al de moeite om jaarlijks de gewone veren te steken voor de keuring en de rest van het jaar met de schroefkit rond te rijden. een verlaging zelf steken mag ook al niet meer in belgie. moet een montage attest bij van de garage. zijn er ook al verschillende die verlagingveren staken en ze zwart hadde gelakt, maar toch heeft de keuring het opgemerkt. dus afgekeurd en 2 opties. -de hele troep er vanonder en origineel steken -auto voorrijden in keuringsstation die verlaagde autos controlleerd. dat kost een pak geld, en ze kijken alles na. staat je camber 1° verkeerd wordt ge alsnog afgekeurd en mag de boel er weer vanonder. vandaar mijn optie om de wielranden lager te lassen. t is gewoon makkelijker dan in belgie een verlaagde auto goed te keuren. ik vind het er alleen achteraan niet op passen. vooraan valt mee, achteraan zie je dat er iets niet klopt. als ik standaard zwarte veren heb steken van een VW, dan kunnen ze misschien moeilijk doen dat hij er uiterlijk laag uitziet. daar kan ik mij altijd uitlullen door aan te halen dat het: -oude ingezakte veren zijn (zolang de ophangingtest slaagt, is dat geen probleem) -ik met 15" rijd en dat de look ook serieus bedriegd dan (men 15" zijn gekeurd op deze auto) men auto hangt achteraan al door dankzij zen oude lamme veren
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 22-07-2011 at 14:48. |
#4
|
||||
|
||||
ik vervang elk jaar men veren voor een schroefset na de keuring.
Het is klote maar alles bij elkaar een uurtje werk per jaar dus vind het nog wel meevallen. De miserie van een schroefset-attest ken ik maar al te goed. Heb er ook dikwijls miserie mee gehad. Wij (ik , men broer en een paar maten) hebben toen 2 orginele sets veren gekocht. 1 voor de MK2 en 1 voor de MK1. Die gebruiken we met een paar man voor telkens door de keuring te komen en daarna gaat de schroefset er weer onder voor een jaar. Ook hebben we 2 orginele setten velgen voor de keuring. I know, tis omslachtig maar je hebt tenminste geen gezeik tijdens de keuring. Het is wel zo als je eenschroefset steekt en ze laat keuren en ze is in orde je de volgende jaren er geen problemen meer mee hebt. Ze word maar 1 keer nagekeken.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#5
|
|||
|
|||
de camber geldt dit ook voor de achter wielen ??
want mijn wielen staan een beetje schuin |
#6
|
||||
|
||||
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=40333
deze kerel had blijkbaar enkel problemen aan de voorzijde. als je ff naar beneden scrolt dan zie je het papier met wat NOK was
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Die shit had ik dus met men broer zen wagen ook...
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#8
|
||||
|
||||
En dat is met die magic camber bouten van monroe niet op te lossen ?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Geen flauw idee Had er nog nooit van gehoord. De verkoper van de veren sprak ook om sleuven te maken maar ik heb een beetje schrik dat ze op de keuring moeilijk gaan doen. Net zoals ze wss moeilijk gaan doen over die camber bouten als hun oog er op valt. Maar je kan het steeds proberen natuurlijk.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |