Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-07-2011, 11:26
smurmex smurmex is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 9
Default ombouw problemen jx naar aaz

hallo,

Wij zij met een ombouw bezig naar aaz voor een t3.
Het onder blok is gereviseerd en de kop ook.
Alles gemonteerd met nieuwe pakkingen.
inspuit pomp op 0.95 afgeregelt
gisteren gestart eerst diesel filter vol met diesel gedaan.

Nu zitten we met de vorlgende problemen.
na flink door starten toch lopen maar hij pakt niet goed op.
wel station draaien maar als je gas geeft max 2500 tpm en als je het gas los laat valt hij uit.
we hebben hem een 30 minuten laten draaien "stationair". maar nog steeds het zelfde probleem.
wie helpt??

Op de lda zitten twee aansluitingen waarvan er 1 naar het inlaatspuitstuk maar waar moet de andere???

groetjes marcel
Reply With Quote
  #2  
Old 03-07-2011, 22:16
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Quote:
Originally Posted by smurmex
wel station draaien maar als je gas geeft max 2500 tpm en als je het gas los laat valt hij uit.

Dit klinkt als een kapotte brandstofpomp. Ben je er zeker van dat alles netjes op tijd staat?
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #3  
Old 04-07-2011, 17:06
smurmex smurmex is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 9
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
Dit klinkt als een kapotte brandstofpomp. Ben je er zeker van dat alles netjes op tijd staat?


Ja, je hebt gelijk. we hebben gisteren er een andere op gezet en het probleem was opgelost. loopt voor het eerst als een zonnetje.

Alleen waar de tweede aan sluiting van de lda moet is nog een raadsel.

jij mischien een idee
Reply With Quote
  #4  
Old 04-07-2011, 20:54
smurmex smurmex is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 9
Default

zijn er ook intercoolers die op een aaz passen. of pas gemaakt kunnen worden??
Reply With Quote
  #5  
Old 10-07-2011, 15:46
Juanart's Avatar
Juanart Juanart is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 54
Default

ik wilde er ook altijd graag één inbouwen maar ik word er al bang van hoe vaak ik wel niet de verhalen lees met de problemen om het goed aan de gang te krijgen :-s

Maar gelukkig loopt ie nu goed! Veel plezier ermee!
Reply With Quote
  #6  
Old 18-07-2011, 20:50
smurmex smurmex is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 9
Default

Dank je.
Al met al is de ombouw goed gegaan we hebben en totaal 4 hele dagen over gedaan.
Daar bij komt nog wel het speurwerk voor info op web.
voor iedereen een aanrader en beslist te doen...
Reply With Quote
  #7  
Old 18-07-2011, 21:48
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

Quote:
Originally Posted by Juanart
ik wilde er ook altijd graag één inbouwen maar ik word er al bang van hoe vaak ik wel niet de verhalen lees met de problemen om het goed aan de gang te krijgen :-s

Maar gelukkig loopt ie nu goed! Veel plezier ermee!



Ik heb het afgelopen herfst gedaan.
Startte meteen en liep als een zonnetje. 3.5 dag over gedaan in een half doorregende hooimijt.

enige probleem: de overbrenging van de syncro bak kwam niet overeen met het toeren bereik van de AAZ. dus bij 120k/u zat de toerenteller al in het rood.
maandje geleden is dit blok waarschijnlijk hierdoor kapot gelopen. dus zit de 1.6td er weer in terug.
eigenlijk moet de bak dus aangepast worden voordat de 1.9 er weer in kan.
maar weet niet of dat ook geld voor de 2 wiel aangedreven t3's.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #8  
Old 19-07-2011, 10:29
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Quote:
Originally Posted by joostvw
Ik heb het afgelopen herfst gedaan.
Startte meteen en liep als een zonnetje. 3.5 dag over gedaan in een half doorregende hooimijt.

enige probleem: de overbrenging van de syncro bak kwam niet overeen met het toeren bereik van de AAZ. dus bij 120k/u zat de toerenteller al in het rood.
maandje geleden is dit blok waarschijnlijk hierdoor kapot gelopen. dus zit de 1.6td er weer in terug.
eigenlijk moet de bak dus aangepast worden voordat de 1.9 er weer in kan.
maar weet niet of dat ook geld voor de 2 wiel aangedreven t3's.


Zie ik iets over het hoofd... Of...??

Die 1.6 draait toch precies evenveel toeren als die 1.9? Overbrenging blijft tenslotte hetzelfde.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #9  
Old 20-07-2011, 16:48
smurmex smurmex is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 9
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Zie ik iets over het hoofd... Of...??

Die 1.6 draait toch precies evenveel toeren als die 1.9? Overbrenging blijft tenslotte hetzelfde.


Ik geloof dat de 1.6 bij 5000 tpm in het rood gaat en de 1.9 al bij 4500
Wij hebben daar ook last van.
We gaan eerst even grotere wielen proberen.
Anders hebben ze bij "diesel service" in olst een ander tandwiel set liggen voor de laatse versnelling.( ander verhouding)
Weet alleen niet of dat ook op synchro past

mvg Marcel
Reply With Quote
  #10  
Old 31-07-2011, 09:42
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Zie ik iets over het hoofd... Of...??

Die 1.6 draait toch precies evenveel toeren als die 1.9? Overbrenging blijft tenslotte hetzelfde.

Dit heeft ook met het koppel en vermogen te maken bij een bepaald toerental volgens mij. Houtstoker (op VF en op het busforum) heeft me dit een keer uitgelegd, maar ben het even kwijt. Zijn low-budget en makkelijkste oplossing was een grotere bandenmaat op de achteras, en anders een aangepaste versnellingsbak.

Heb zo geen gegevens van JX, maar zal gelijk zijn aan JR;
JR; 70pk bij 4500rpm / 133nM bij 2600rpm
AAZ; 75pk bij 4200rpm / 150nM bij 2400rpm
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #11  
Old 31-07-2011, 15:33
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Op een syncro kom je daar dus niet mee weg, zul je alle 4 de banden aan moeten passen lijkt me....
Overigens lijkt me het niet wenselijk om continu zo hoog in toeren te draaien, met beide blokken niet....
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum