|
||||
|
||||
Gave bak ,alleen die uitlaat,is bij mij een twijfelgevalletje.
Voor de rest,uniek project! |
|
||||
|
||||
Quote:
Naafgat is 70mm, deze komen bij Paruzzi vandaan en hebben het verkeerde logo, zijn namelijk van ATS
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zet de bus de komende periode buiten, hopelijk wilt de zon de boel een beetje laten verkleuren!
|
||||
|
||||
Quote:
Dank je, de uitlaat is bij mij ook een twijfelgevalletje, maar goed, moeten wel nog een beetje Aziatische invloeden in terugkomen! Dus laat die Sjonnie Japperdepap brulpijp nog even zitten. Zo, nu nog even snel de garage in om een bankje te maken!
|
||||
|
||||
Nog even naar buiten geweest voor een testrit en nu blijkt dat de temperatuur toch nog niet helemaal stabiel blijft...
Dus morgen maar 2 extra slimfans monteren en dan maar weer een testrit maken... Ik wil zondag naar Well, maar dat worden toch redelijk wat snelweg km's. De temperatuur blijft tot 80 km goed stabiel, als ik 130 op de snelweg rijd niet. Dan stijgt de temperatuur van 90 graden naar zo'n 110 graden. Desalniettemin nog even een paar foto's van het hok buiten geschoten
|
||||
|
||||
Ziet er veel beter uit in echt daglicht.
|
|||
|
|||
vet ding alleen die imperiaal vindt ik niks een huif of imperiaal over de hele lengte van de bus zouden hem goed doen
|
||||
|
||||
Echt een wreed ding is dit geworden!
Maar dat hout lijkt te nieuw naar mijn mening. Misschien met van dat white-wash insmeren dan lijkt het meer antiek...?
|
|||
|
|||
zeer geslaagd! geen filmpjes?
|
|
||||
|
||||
wat ziet dit er super uit i love it
|
|
||||
|
||||
Alle foto's zijn weg
|
|
||||
|
||||
vandaag bekeken,ziet r gaaf uit,en klinkt geweldig
|
||||
|
||||
Astu! Heel dik.
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks!
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks!!! Kan je deze foto mss op ware grote naar mijn mailen???
|
||||
|
||||
De dakdrager is niet echt mijn ding maar zelfs met deze bovenop het dak vindt ik deze zo gaaf! Alles past zo mooie bij elkaar...Gewoon een geweldig ding!
|
|||
|
|||
wat voor bankje zit er nu in?
daarvan heb ik de foto's gemist, of zijn die er nog niet? :P maar desalniettemin: echt super dit! zeer veel respect voor dit project
|
||||
|
||||
Quote:
Tnx! Het bankje zijn gewoon een paar planken met kussens
|
||||
|
||||
Afgelopen zondag bij de kevermeeting in Middelburg geweest (was als vanouds weer een gezellige supermeeting!)
Thuis aangekomen de bus op de parkeerplaats gezet en kwam ik tot de conclusie dat er ergens koelvloeistof lekte... Bleek er een steentje in de radiateur terecht zijn gekomen wat de lekkage veroorzaakte... Slechts een heel klein gaatje, maar voldoende om koelvloeistof te verliezen... Balen, maar goed, het is natuurlijk wel weer een mooie aangelegenheid (of excuus) om deze ook maar eens nieuw aan te schaffen! Nu zit er een standaard Subaru radiateur in (overgehouden uit de donorauto) met een vrij bescheiden koeloppervlak. Voldoet prima in een Subaru met de radiateur in de neus, maar is eigenlijk ondermaats voor mijn bus met de radiateur op heel de verkeerde plaats... Dus ik dacht: Doe eens gek, koop een high performance Mishimoto radiateur van een paar honderd (350 euro om precies te zijn) en schaf daarbij ook nog eens een Mishimoto fanshroud aan (ook weer 250 euro). Mooi spul, kost wat maar dan heb je ook wat! Deze radiateur van Mishimoto is eigenlijk bedoeld voor montage in een Nissan 350ZX. Maar de slangaansluitingen zijn nagenoeg identiek als die van een Subaru, evenals de breedte van de radiateur. De hoogte is echter 10 cm hoger (dus meer koeloppervlak), wat ik makkelijk kwijt kan in de motorruimte. Ook de core (dikte) is vele malen dikker als die van de Subaru, de core van de Mishimoto is 40 mm, de standaard Subaru meet slechts 15mm. Er gaat dus meer koelvloeistof in het circuit komen, wat de koeling zou moeten bevorderen! Ook heb ik hierbij een aluminium fanshroud gekocht. Hierdoor zou de radiateur minder snel opgewarmd worden door de stralingswarmte van de motor. Mooi systeem, de shroud (kast) dicht de ribben van de radiateur mooi af! Aangezien ik pas geleden ook nog 2 Pacet slimfans had gekocht met omkeerbaar blad en motor, gaan deze ook nog gemonteerd worden als blower. Oftewel deze gaan de rijwind stimuleren en worden afzonderlijk geschakeld, evenals de Mishimoto fans. Ik weet nu zeker dat de boel netjes op temperatuur gaat blijven! Dit was met de Subaru radiateur al, maar ik ben ervan overtuigd dat de boel met de nieuwe setup nog koeler blijft!
|
|||
|
|||
Zo, alles zitten lezen en bekijken. Wat een mooi project, je hebt erg wat moois van gemaakt! Ben wel benieuwd wat er uiteindelijk voor een uitlaat onder komt ;-) Want dit kan echt niet haha Maar top man wat een wagen!
groeten Mario |