|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Blijft leuk, "ronde koplampen"
Maar dacht dat Transporters meer in de smaak vielen
|
||||
|
||||
Nou ik vind ook het bouwjaar van de auto, en niet wanneer ie ingevoerd is.
Maar die Van Vliet zij toen op tv, auto,s van rond de 25 jaar zijn hobby auto,s, En waarom zouden eigenaren van auto,s die voor het merendeel ik een loods staan volle bak moeten betalen? De rede dat auto,s jonger dan 86 in de belasting bleven was dat dit omgezet zou worden naar km heffing. En met mn 87 "hobby auto" rijdt ik 2000km per jaar. Dus dan was dat nog beter geweest als volle bak betalen! We hopen het beste ervan, hij hield immers de motie aan!
|
||||
|
||||
Hoe staat het hier eigenlijk mee?
Bestaat er een kans dat alle auto;s ongeacht de leeftijd weer belasting vrij worden en hoe groot zal de kans zijn?
|
||||
|
||||
Zoals het nu lijkt blijft de regeling behouden, op termijn alleen wel pas met 30 jaar:
http://www.nu.nl/auto/2665227/oldti...h-mrb-vrij.html Zie ook: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=64197
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
mooi wark
|
|
||||
|
||||
goed nieuws.
zelfs met het onderstaande hebben ze rekening gehouden. Inmiddels er er ook een overgangsregeling bepaald. Een auto van bouwjaar 1987 wordt belastingvrij als hij 26 jaar oud is, van '88 als die 27 jaar oud is, van '89 als die 28 jaar oud is en van 1990 als die 29 jaar oud is.
|
||||
|
||||
En hoe moet ik dit zien?
"Wel geldt voor klassiekers die op LPG of diesel rijden, dat het 'brandstoftoeslagdeel' voor die brandstof moet worden afgedragen."
|
||||
|
||||
Dat je voor auto's vanaf '87 (diesel / LPG) een klein deel belasting blijft betalen.
|
||||
|
||||
daar heb ik met de 85 er dus gelukkig geen last meer van.
|
|||
|
|||
@Beetlefreak: waar lees je dat dit geldt voor auto's vanaf 1987? Ik vrees ervoor dat dit weer voor iedere klassieker gaat gelden? Ik hoop het niet!
|
|
|||
|
|||
Ah, gevonden! bron: https://zoek.officielebekendmakinge...t-33007-10.html
Quote:
Dus huidige oldtimers geen brandstoftoeslag. Maar hoe moet dit geïnterpreteerd worden: Quote:
De 'huidige' oldtimers, behouden de huidige vrijstelling en ook vrijstelling van brandstoftoeslag? Of huidige vrijstelling maar wel bijkomend brandstoftoeslag? (ja, ik ben er bang voor ja - en hoezo wordt alles zo extreem moeilijk omschreven en is het dan nog niet eenduidig (en staan er spatiefouten in ) |
|
||||
|
||||
als ik dit zo lees:
Hoewel deze auto’s nog niet voldoen aan de termijn van 30 jaar, behouden zij ook na 31 december 2011 de huidige vrijstelling, inclusief eventuele brandstoftoeslag dan betaalt iemand met een auto die voor 31 december 2011 25 jaar is geworden geen belasting meer....én ook geen eventuele brandstoftoeslag.
|
||||
|
||||
Ik vermoed dat ze hiermee de auto's bedoelen die weliswaar na 1-1-1987 in gebruik zijn genomen (vanaf 1-1-1987 geldt definitief de datum eerste ingebruikname/tenaamstelling), maar met een geboortebewijs/dating letter nu al hun vrijstelling hebben bewerkstelligd.
Die hoeven dus (itt tot de brief die ze kregen van de Belastingdienst) niet in 1987 weer belasting te gaan betalen tot het moment dat ze volgens de nieuwe wet belastingvrij worden, én -belangrijker nog misschien- houden de volledige vrijstelling, en hoeven dus ook niet het deel voor brandstof te blijven betalen. Kan het dus toch nog lucratief zijn geweest om dat geboortebewijs op te vragen. Nu niet meer echter, want aanvragen na 1-1-1987 vallen niet meer onder die uitzondering, en als je nu nog moet aanvragen heb je dat wss niet meer op tijd binnen...
|
||||
|
||||
Whow, Het is bijna te mooi om waar te zijn voor mijn Golf, maart 1987 op kenteken maar met huidige regelgeving op dit moment toch belastingvrij (productie in oktober 1986)
Ik ga er voor het gemak nog maar even vanuit dat ik nog 288 euro moet betalen in het jaar 2013 en dat het daarna over is.
|
||||
|
||||
Ook al iemand die weet wat dan de brandstoftoeslag zal zijn ? Dan zou mijn jetta in 2015 belastingvrij worden ,maar wat zou ik dan nog moeten betalen voor de brandstoftoeslag ? Of gaan ze die ook weer schrikbarend hoog maken , nederlandse politiek kennende............
|
|||
|
|||
Quote:
nog een reden om die olie stoker er uit te halen Klaas weet wel raad |
|
||||
|
||||
Quote:
|