|
|||
|
|||
Interieurfilter
Hallo,
Vandaag even gekeken naar de staat van m'n interieurfilter van mijn Golf MK II. Want er komen allemaal stukjes blad en stof binnen als ik de ventilator aan zet. Alles eraf gehaald bij het filterhuis aangekomen,zie ik dat er helemaal geen filter in zit. Na wat zoek werk hier erachter gekomen dat veel MK II modellen niet geleverd werden met een interieurfilter. Nu ben ik wat gaan zoeken en wat filters gevonden op het internet maar allemaal verschillende maten. Is er een bepaalde maat interieurfilter die ik moet hebben? Of zijn er nog ergens complete interieurfilter+behuizingen te koop online of onderdelen zaak? |
|
|||
|
|||
Normaat zit bij een mk2 het int. filter onder de paravan.
De waterbank onder je ruitenwissers. Daar zit aan de bijrijders kant een zwart gaas. Dit is het orginele filter. Je hebt er wel als optie een echt filter voor maar ik weet niet of die nog te krijgen zijn.
|
|||
|
|||
Klopt dat zwarte plastic doosje met gaas op de bovenkant kwam ik tegen,maar daar zat dus geen filter in inderdaad.
Ben dus op zoek naar een filter wat of in dat zwarte doosje past,of een hele nieuwe filter met behuizing. Kwam wel in een oud topic tegen dat er voor de VW Corrado,zo een compleet filter te krijgen is maar kan die niet vinden op internet. |
|
|||
|
|||
@Dexter:Sorry voor de late reactie,maar als je even zou willen kijken wat er nog leverbaar is dan graag .
Door tijd gebrek alleen nog even bij Brezan langs kunnen gaan,maar die hadden alleen een filter en geen bijbehorend huis. |
|
|||
|
|||
Leverbaarheid Interieurfilter en behuizing
Aangezien ik vorig jaar, eindelijk zelf een interieur filter en behuizing ingebouwd heb in mijn Golf II ( ik ben allergisch ), kan ik je vertellen wat nog te krijgen is momenteel.
Ik heb op de sloop uit een Golf MK II een filterhuis gehaald , deze zijn volgens mij niet meer leverbaar bij de VW Dealer en vrij zeldzaam. Op Ebay in duitsland kun je af en toe nog een tweedehandse kopen voor pittige prijzen. Zie volgende link: http://cgi.ebay.de/VW-Golf-II-2-Pol...=item23120dd14b Het filter zelf wordt nog geleverd maar ook niet meer de originele van VW. Ik heb via ebay.de een nieuwe pollenfilter gekocht voor 6,50 euro ( N.O.S.) Het inzetten van het filterhuis en filter onder het parafaan is binnen een minuut gebeurd. Ik heb ook onder mijn motorkap ook een zg. laubschutzgitter geplaatst ( is van plastic ) van de sloop, om te voorkomen dat blad via de motorkap ventilatie sleuven onder mijn motorkap komt. zie volgende link Ebay: http://cgi.ebay.de/LAUBSCHUTZGITTER...item4aac6c2b8a: ( Ik heb eens wateroverlast gehad door een verstopte bladtroep onder het parafaan waardoor spontaan water in de auto kwam bij dooiwater.) Last edited by mschapink : 08-07-2011 at 19:00. |
|
||||
|
||||
Bij een Edition One zitten deze interieurfilters gemonteerd, voor de rest zitten ze niet standaard in een Golf 2.
Inderdaad eBay, fora of de sloop in de gaten houden of je ene tegenkomt. Het filter zelf kun je nog wel krijgen bij de lokale automaterialen zaak.
|
|||
|
|||
Bedankt voor de links maakt het zoeken een stuk aangenamer.
Zal van de week eens even een rondje langs de sloop doen. |
|
|||
|
|||
ook bij een edition one zit dit niet standaard (bij de mijne iig niet) op ebay.de vind je ze soms voor forse prijzen eigenlijk is het belachelijk dat dit niet standaard is want je krijgt een hoop troep in je interieur/lijf
|
|
|||
|
|||
Dat is jammer,dat word even door zoeken dus.
Evengoed bedankt voor de moeite |