#1
|
|||
|
|||
motor ombouw
Heb een golf 1 cabrio van 89 alleen me bak begint herry te maken en denk dat die het niet lang meer gat uithouwen, Weet al wat er aan de hand is. dus dacht kan wel een nieuwe bak erop zetten maar zat er al een tijdje aan te denken om er een zwaardere motor in te bouwen. Er zit nu een 1.6 motorcode RE in. deze heeft ook al dik 2 ton gelopen.
het hoeft geen 20VT of Vr te zijn het moet gewoon leuk van z"n plek komen. Ben zelf automonteur dus dat is het probleem niet alleen heb er niet weken voor om hem in te bouwen moet gewoon beetje plug en play zijn. Zat zelf aan een 1.8 2h te denken. Mijn vraag dus wat is een beetje goed in te bouwen en komt goed van z"n plek. moet het lefst in 5 dagen te doen zijn. Het liefst als je een motor op noemt meteen ff bij zeggen wat er eventueel varandert moet worden M.V.G pascal......... |
#2
|
|||
|
|||
een 2liter 8 kleppert van een golf 3 is dat nie wat ook redelijk plug and play op wat draden na maar dat zal het werk niet wezen voor jou neem ik aan!
|
#3
|
||||
|
||||
Of een 16 kleps motor, die uit een scirocco zit past er zo in
en toevallig heb ik er er een tekoop ;-) |
#4
|
|||
|
|||
okee dat zou ook een idee zijn, alleen komt het allemaal met de motorsteunen overeen? toch zit ik de laatste tijd naar 1.8 16v kr te kijken alleen denk dat daar wel werk in gaat zitten.
bedrading aandrijf-assen motorsteunen? schakelstangen? het liefst zou ik gewoon een kr overnemen die hem juist uitbouwd omdat die weer wat snellers van plan is. |
#5
|
||||
|
||||
Motorsteunen komen overeen, jouw schakelmechanisme past er zo op
(als je een 5-bak hebt) en anders heb ik die wel, en aan passende assen kan ik je ook helpen. Ik vraag me af wat het verschil tussen een std kr is en een PL met dikke buizen en zonder kat, als er dan nog een kr inlaat nokkenas in komt zit je helemaal goed. Voordeel van de PL, je kunt de goedkope euro 95 blijven tanken |
#6
|
|||
|
|||
het liefste heb ik een kr dan heb je ook geen lambda sensor dus het erin hangen is het probleem niet alleen de kabelboom,brandstof toevoer en een maat zij dat de spinnekop met luchtfilterbak moeilijk in een cabrio past doordat de balk waar die op ligt hoger zit.
|
#7
|
||||
|
||||
Er zit een kabelboom bij die zo op een 89-ger zekeringkast past
Er moetem leidingen van een injectie onder komen, maar die van een scirocco passen zo op en cabrio lijkt mij, de bodemgroepen komen bij overeen. Dat de spinnenkop hoger is en niet zo passen lijkt mij sterk, hij ziet er niet hoger uit dan een JH spinnekop, die veel te vinden zijn in de mk1 cabrio's. |