#21
|
||||
|
||||
Slaat de koelvin wel aan?
Vervang anders eens de temp sensor in de koelvin (als de draden nog heel zijn) Dit loste ons probleem ook op bij een 2 liter gti...
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
ja deze slaat aan, maar probleem met koeling is al opgelost. de auto wilt nu niet meer starten, en daarvoor stotterde hij
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#23
|
||||
|
||||
Quote:
Bougies?
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00 Volkswagen T4 Westfalia Joker '98 |
#24
|
||||
|
||||
ok en krijgt de auto wel vonk en benzine ? anders miss een sensor, injectoren of ontsteking misschien een draadje die niet goed zit of iets dergelijks. Vind het echt vervelend voor je !
__________________
Let's ride |
#25
|
||||
|
||||
UPDATE:
Nagekeken of hij vonkte maar dit deed hij niet goed meer. Bobine vervangen en het is starten en lopen. maar dan! auto kan 5 minuten aan blijven en dan heb je weer het probleem met de koeiling. nu is ondekt dat er een scheur in het blok zit. eerst kijken naar de kop want daar zit hij waarschijnlijk. anders is het pech en een moet er een nieuw blok in. maar dat hoop ik van niet. Dinsdag komt de nieuwe cilinderkop binnen en nieuwe radiateur (deze zit ook nog verstopt en meeste kanalen zijn kapot.) Nu hoop ik echt dat het probleem is opgelost en dat ik straks weer een goede Corrado heb!!
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#26
|
|||
|
|||
wij hebben het zelfde probleem gehad met me broer zijn bmw na het hele koelsysteem hebben vervangen(radiateur,temp sensor,waterpomp,thermostaat) nog steets aan de kook...
dus auto voor omhoog gezet (radiateur hogen dan de moter) laten draaien en zo ontluchten uurtje bezig geweest een steeds dat de fan aansloeg ging er koelvloeistof in en steets weer bijvullen nu hij rijd weer als een tierelier je moet je pijlstok van je olie er even uithalen en een de olie wat er aan hangt in brand steken begint het te knetteren zit er koelvloeistof in.. |
#27
|
|||
|
|||
Quote:
oja worden de 2 slangen wel even warm? |
#28
|
||||
|
||||
Quote:
Pffff mooi klote dit !!
__________________
Let's ride |
#29
|
||||
|
||||
ja zodra de thermostaat open staat worden alle slangen even warm! dit duurt wel een tijdje. voordat het zover is heeft hij al aardig druk opgebouwd.
maar nu is de radiateur er tussen uit en de slangen aan elkaar verbonden om te kijken wat hij dan doet. maar dan bouwt hij nog die enorme druk op. we gaan eerst is kijken wat een andere cilinderkop doet. morgen komt hij binnen dus dan gaan we verder. jammer dat de auto nu al een maand stil staat
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#30
|
||||
|
||||
Nou hier is die weer.
alles is vervangen nu maar nog steeds houd hij het probleem met druk opbouwen in het systeem van de koeling. met pijn in het hart is hij bij deze te koop. ik weet het echt niet meer.
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#31
|
||||
|
||||
Ik denk dat het tijd wordt om een VR6 specialist te gaan zoeken, hopelijk kan die je verder helpen, want straks is het iets kleins en geef jij een auto weg waar net voor duizenden euro's in gestoken is. Als die specialist zegt dat het klaar is, ja dan kan verkopen / geheel andere motor nog.
Ik heb dit zelf ook eens aan de hand gehad met een T4 op LPG, door de garage al de halve motor vervangen (bij wijze van spreken) en de heren vergaten de ontsteking te controleren, wat bougies en kabels verder; prima lopende T4. Zou zonde zijn! Suc6!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#32
|
|||
|
|||
Nou doe maar es wat informatie en foto's en prijzen enzo, ben toch wel eens benieuwd naar je Corrado :-)
|
#33
|
||||
|
||||
Misschien ver gezocht maar heb je niet een scheur in je onderblok?
Dit heb ik met mijn diesel gehad en kwam er pas na 2 koppakkingen in 3 dagen achter nadat ie meteen druk opbouwde. Het komt niet vaak voor maar het kan wel. |
#34
|
|||
|
|||
Je kan toch ook je koelsysteem goed na laten kijken?
Op druk zetten en kijken hoe lang het duurt voordat je de druk kwijt bent en kijken waar het naartoe gaat. Bougie`s nat? Witte rook uit de uitlaat? Olie peil stijgt? Olie op je peilstok proberen te verbranden en kijken of het knettert.
__________________
Jetta mk2 |
#35
|
||||
|
||||
Het klinkt mij ook een beetje vreemd in de oren allemaal, alsof er eerst gerepareerd is en dan pas gekeken of dat het was...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#36
|
||||
|
||||
jaa dat denk ik ook, we hebben eerst vervangen omdat we dachten dat dat het probleem zou zijn. maar uiteindelijk is het niks opgeschoten allemaal.
wat vinden jullie hier van als je kijkt naar de zuigers? .
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#37
|
||||
|
||||
Linksboven ziet er verdacht uit denk ik....
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#38
|
|||
|
|||
Zitten er nou zulke vlekken in je cilinderwanden?
En je zuigers zijn wel erg zwart. Staat hij niet veel te rijk? lmm kapot? Of lambdasensor kapot?
__________________
Jetta mk2 |
#39
|
||||
|
||||
ja het gaat eigenlijk om de 1e cilinder links boven in. deze heeft een afwijkende kleur.
maar ik blijf er nog steeds bij dat ik denk dat het een verstopping is in de kanalen van het onderblok waardoor hij zo druk opbouwt. anders weet ik geen oplossing meer. Ja nog 2 verkopen die corrado of een ander blok erin hangen. Foto van de corrado van vanmiddag:
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#40
|
|||
|
|||
Misschien is dit nog een optie voor je, zit in Oosterbeek, vlak bij jou volgens mij.
http://www.vr6service.nl/ |