#241
|
|||
|
|||
net ff gekeken op de site van de rdw mijn gegevens van mijn mk1 zijn al wel veranderd, heb helaas de papieren nog niet binne.
Voertuig & APK Eigenschappen Verbruik & Milieu Historie Voertuig golf Kenteken Voertuigsoort personenauto Merk volkswagen Handelsbenaming c Brandstof Benzine Vervaldatum APK Overzicht Datum aanvang tenaamstelling 26-09-2009 BPM € 0 Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting WAM verzekerd geregistreerd Ja Uitvoering Omschrijving van de inrichting hatchback Aantal zitplaatsen 5 Aantal staanplaatsen N.v.t. Kleur(en) GRIJS Motor Brandstof Benzine Aantal cilinders 4 Cilinderinhoud 1781 cm3 Vermogen 110 kW Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t. Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t. Massa & laadvermogen Massa leeg voertuig 850 kg Laadvermogen N.v.t. Toegestane maximum massa voertuig 1.260 kg Massa rijklaar 950 kg Aanhangwagen Maximum te trekken massa: - ongeremd 425 kg - geremd 1.000 kg - oplegger geremd N.v.t. - autonoom geremd N.v.t. - middenas geremd N.v.t. Algemeen Brandstof Benzine G3 Installatie N.v.t. Brandstofverbruik - stad Niet geregistreerd - buitenweg Niet geregistreerd - gecombineerd Milieu Roetfilter CO2 uitstoot gecombineerd Milieuclassificatie N.v.t. Zuinigheidslabel Niet geregistreerd Datum eerste toelating Datum aanvang laatste tenaamstelling 26-09-2009 Datum eerste afgifte Nederland 07-02-2008 Wacht op keuren Nee Catalogusprijs Geregistreerd als gestolen Nee Last edited by Pewi Vwteam : 09-01-2011 at 19:31. |
#242
|
||||
|
||||
Net ffe gecheckt...De mijne is ook al digitaal aangepast 128Kw 6 cilinders!
Eerdaags hopelijk ook de papieren binnen... Bij mij staat ook op ,wachten op keuren,NEE. Neem aan dat ik nog wel apk,tje moet scoren toch?
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#243
|
|||
|
|||
ja apktje moet je nog wel ff doen. ik heb mijn papieren binnen 110kw op papier
|
#244
|
||||
|
||||
Ah mooi man!
Ik hoop ze ook morgen te hebben kan ik vrijdag nog even apk doen op het stukje industrie waar ik werk.
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#245
|
||||
|
||||
Vandaag naar RDW Zwolle geweest met mijn jetta G60
Zonder afspraak! Er werd aandachtig gekeken naar mijn chassis-nummer ( met een spiegeltje en een lamp etc ) de onderkant werd vluchtig bekeken ( hoezen etc ), ook de motorsteunen keken ze naar. CO werd getest, koplampen en hij werd opnieuw gewogen THATS IT! voor €53,- Incl nieuwe papieren!! binnen 45 min klaar. Dat het zo makkelijk kon ha, ik kwam trouwens net over de opstaande rand van de smeerput! Vergeet niet ook je overschrijvingsbewijs mee te nemen ( ik was hem vergeten dus kan hem na-sturen )
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY |
#246
|
||||
|
||||
Die rand op de smeerput is akelig hoog idd Wij zijn ook in Zwolle geweest, en ook ik had geen overschrijving meegenomen.
Bij mij ook grondig onderzoek naar het chassis nummer en de oorsprong van de motor, motorsteunen vonden ze erg belangrijk en verder gingen ze er zo door heen. Mijn zorgvuldig samengestelde werkstuk met alle gegevens die ik had verzameld over de 2 auto's hebben ze niet eens inggekeken. Ook mijn auto ging op de weegschaal maar het gewicht is niet aangepast op mijn kenteken. |
#247
|
||||
|
||||
En, kan iemand nog zeggen of de regels zijn veranderd per 1 mei?
|
#248
|
||||
|
||||
2 weken geleden mijn Golf 1 van 1.1 naar 1.8 16V KR laten keuren. chassisnummer gecheckt en even snel onder de auto gekeken. Niet naar de remmen of de uitlaat of banden of wat ook, ook geen CO meting gehad.
Alles ok
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#249
|
|||
|
|||
6 juni mijn Jetta 1.3 NZ naar 1.8 PL laten keuren in Arnhem,
eerst de herkomst van het motorblok moeten aantonen, daarna technische keuring gehad. Keek de meneer wat naar de ophanging, kabelboom e.d. Daarna moest ik op de remtestbank, werden me koplampen gecontroleerd en werd me co gemeten. Daarna werd die goedgekeurd en inmiddels heb ik de papieren binnen |
#250
|
||||
|
||||
Ik heb vrijdagmiddag een afspraak bij de RDW in Schiedam om mn Golf 1 te laten keuren. Standaard een 1.5 automaat en nu een 1.8 20V Turbo (180pk) met een 5 bak.
Maar....op mn kentekenbewijs staat geen cilinderinhoud en ook geen Kw. Op de RDW site staan die gegevens ook niet,alleen dat het een 4 cilinder is en Benzine.. Ben ik nu eigenlijk verplicht mn auto wel te laten keuren? Het blijft een 4 cilinder op benzine....
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo Last edited by chris : 11-07-2011 at 18:19. |
#251
|
|||
|
|||
de enige die er beter van word is de belastingdienst neem aan dat de meesten meer wegenbelasting moeten betalen haha
|
#252
|
||||
|
||||
Quote:
Ik iig niet....36 jaar oude Golf...goedkoop (en snel) rijden
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#253
|
|||
|
|||
Quote:
Hoe moet je eigenlijk de herkomst aantonen? Heb mijn motorblok van een jongen gekocht waarvan zijn project niet meer doorging, heb er verder geen papieren bij of weet de donorauto niet. |
#254
|
||||
|
||||
Quote:
wacht op keuren (WOK) is een melding op je kenteken als de auto schade oid heeft gehad deze wordt verwijderd als de auto na (goed) herstel weer goedgekeurd wordt |
#255
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn blok komt uit een schade auto,heb er zelf nog wat spullen uitgehaald...achteraf 'stom' dat ik het kenteken niet genoteerd heb...maar zal dat echt een probleem gaan geven?
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#256
|
||||
|
||||
Dat probleem heb ik ook, kenteken vergeten te noteren. Maar dan print je toch even een factuurtje uit?
Mochten ze erom vragen heb je hem wel op zak.. |
#257
|
|||
|
|||
ik ben zo vaak aangehouden en nooit hebben ze iets over de motor gevraagd. mijn originele g60 hou ik vwb de papieren het liefst origineel met 118kw op kenteken. Het is misschien wat anders als je een cletje hebt met ingebouwde g60 dat valt dan wel op bij de heren met vierkante petten
|
#258
|
||||
|
||||
herkomst aantonen is heel simpel.we zoeken gewoon een auto met kenteken die hetzelfde blok heeft als wat we hebben ingebouwd.
het is niet meer dan een formaliteit,doen het al weet ik hoelang zo en nog nooit 1 gehad waar ze van zeiden dat het motornummer niet overeenkomt met de auto.mooiste hiervan is dat ie met 1 muisklik de gegevens over kan nemen.voor de rest boeit het hun immers ook geen zier.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#259
|
||||
|
||||
het gaat er idd om dat ze direct de goede gegevens bij de motorcode hebben waaronder het aantal kw's, aantal cilinders en misschien ook de cilinderinhoud.
|
#260
|
||||
|
||||
Vanmiddag om 13.00 moest ik me melden bij de RDW in Schiedam..papieren ingeleverd,uit gelegd waarvoor ik kwam..
"Van 70pk naar 180pk" "O? Dan moet je naar Lelystad..." Begon al lekker dus... Auto naar binnen,kap open... "waar staat het motornummer?" "Geen idee?Motorcode staat iig daar" (wist het zelf ook echt niet...) "Bla bla ik kan hem niet keuren zonder dat ik weet waar de motor vandaan komt enz...wie weet is hij wel gestolen..." "Denk je nou echt dat ik hier ga komen met een motor die duister is? Beetje zonde van mn tijd en geld lijkt me...." "Nou ok dan...rij maar de put op..." Daarna remmen getest...korte discussie waarom er achter trommels ipv schijven zitten...bla bla... "Levensgevaarlijk zo'n oude auto met die pk's...daar is die niet voor gemaakt...." Toen ging meneer nog even een stukje rijden... Gvd...wat maakte ik me zorgen...straks word ie afgekeurd....keurmeester had niet echt een goede bui namelijk... Had gister nog het Westmoreland front met origineel gewisseld voor de zekerheid...maar ze keken nergens naar,ook geen opmerking over de Porsche wielen met adapters... Maar goedgekeurd! Swallowtail met 130Kw op de papieren
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |