#1
|
|||
|
|||
golf 3 1.8 in polo
Ey
Heb al even gezocht maar kom er niet helemaal uit. De vraag is of een golf 3 blok, een 1.8 8v in een polo past die uit 97 komt. Dit aangezien het huidige blok aardig wat gedraaid heeft en de drukgroep er bijna uit ligt. DIt blok hebben we namelijk nog liggen.... |
#2
|
|||
|
|||
Past niet, mits je een hoop gaat aanpassen.
Makkelijkste koop je gewoon weer een 1600 of 1400 smallblock.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#3
|
|||
|
|||
Ok, bedankt voor de info. Neem aan dat het zelfde verhaal geld voor een ibza van 99 dus?
Anders koop ik wel een sloop felicia en haal ik daar het blok wel uit. Ow ja, welke motoren passen er verder nog meer in zonder aanpassingen? Last edited by DeFries : 15-06-2011 at 11:50. |
#4
|
|||
|
|||
1.4 8v
1.4 16v 1.6 8v (small block ) 1.6 16v ( small block ) Kijk uit, want 1.6 heb je ook in big block en dat past dus niet. succes ermee
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#5
|
|||
|
|||
En de big blocks zitten dus in de golf 3 etc.
Golf 2, polo, felicia, ibiza zitten dus de small blocks als ik me niet vergis? |
#6
|
|||
|
|||
In de golf 3 heb je ook small blocks, dat is dan ook de 1400 en de 1600, maar de 1600 heb je ook in big block al in golf 3, je hebt dus de 75 pk ( is small block ) en de 101pk is de big block als ik me niet vergis.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#7
|
||||
|
||||
Is dit wat voor je?
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=85369 |
#8
|
|||
|
|||
Moet minimaal een 1.6 hebben. Heb al van een 1.4 een olieboot gemaakt....
Maar dat blok wat ik dus heb liggen is een 1.8 8 klepper uit een golf 3 van 94/95 dacht ik. Is niet de gene met 100 pk maar 1 met 75 pk als ik mij niet vergis. In ieder geval bedankt voor de info tot nu toe. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
1.4 is echter wel het makkelijkste, bij een 1.6 moet al gauw meer aangepast worden dan alleen het kale blokje overhangen. Bijvoorbeeld andere computer, injectoren, uitlaat en misschien ook wel kabelboom (afhankelijk van type motor). Die 1.8 is een big block (die liggen achterover gekanteld) bij een 6n polo ligt er een small block in (deze liggen voorover gekanteld ivm de beperkte ruimte) |
#10
|
|||
|
|||
Aanpassingen wat betreft de uitlaat ben ik niet bang voor. Het blok is verder ook helemaal compleet. Dus ook de motor kabelboom.
Wat ik mij dus afvroeg op de motor er in past betreft de ophangpunten. En eventueel een 1.6 kan ik er dus wel zo in hangen. 1.4 moet eigenlijks niet weer. Ben bang dat ik die ook zo weer stuk heb. Toch wel interessant om dit allemaal te weten. Nogmaal thx voor de info zover |
#11
|
|||
|
|||
Misschien moet je eerst eens normaal leren rijden dan, want als jij een 1.4 kapot rijdt gaat elke motor eraan.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#12
|
|||
|
|||
Waarom hebben mijn andere 1.6 auto's het dan wel perfect volgehouden? Nooit geen problemen mee gehad.
Met de 1.4 ook netjes olie altijd ververst met de 10k. En wel altijd warm rijden. Maar ja weinig aan te doen. Hij is aan het einde. Zal wel even zien wat er mee gebeurt. Misschien druk ik hem ook wel weg. |
#13
|
||||
|
||||
Een AEE / AEA zou zo moeten passen en die zijn redelijk veel in mk3 geleverd, maar als je een 1.4 om zeep helpt is een beetje meer warmrijden en wat minder uitmelken van het blokje misschien een goed idee IDD.
Of gewoon op zoek gaan naar een Polo GTI.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|