Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 02-06-2011, 19:33
bas caravelle bas caravelle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 4
Default

Dennis,

Ik heb eenzelfde MKII met weber. Echter afgesteld op 18 bdp zonder vacuum...... nu slaat hij af na plotseling gaslos. Hoe loopt hij van jouw? Moet hij idd 18 voor bdp met vacuum?

Verbruik is wel beter met Weber, deze zit er nu 1 jaar op, echter vorige week electr. ontsteking erop gezet.....

Bas
Reply With Quote
  #22  
Old 03-06-2011, 09:43
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Bas,

Heb je ook een EZ motor?
CO en stationair toerental van de weber afgesteld?
Is de motor wel op bedrijfstemperatuur als de motor afslaat? Anders moet je gewoon de choke uit trekken bij koude motor.
Bougies nog wel goed?

Dennis
Reply With Quote
  #23  
Old 03-06-2011, 12:40
bas caravelle bas caravelle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 4
Default

Dennis,

Vandaag verder gekeken, en met strobo ontsteking afgesteld met vacuum.
Co ( als de motor loopt ) 1.41. Motor loopt dan ook netjes en vlak.

Inmiddels ben ik erachter dat wanneer de tweede trap gebruikt wordt van de carb. hij dan afslaat. Co is op dat moment ook nog maar 0.13 met een erg hoge hcc. ( 1600 )

Auto rijdt echt perfect zodra je maar niet aan de tweede trap komt. Als je dit wel doet, accelereerd hij prima, maar slaat af zodra je bij een stoplicht oid bent????

Kan geen rare dingen vinden aan de carb. Voetpakking, ontsteking, bougies, kap/rotor, kabels is allemaal nieuw.

Zit hem in die tweede trap.......membraam lek??

Bas'
__________________
Bas Caravelle

Vw Golf MkII 1985 1.6 CL automatic
Audi A6 1.8T 1999
Reply With Quote
  #24  
Old 03-06-2011, 18:03
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Ik zou het zo ook niet weten.
Maar misschien kan je de carb eraf halen en schoonmaken?
Misschien weet iemand anders hier de oplossing.
Reply With Quote
  #25  
Old 05-06-2011, 12:12
bas caravelle bas caravelle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 4
Default

Dennis,

Waarschijnlijk een vuiltje geweest ( of druppeltje water ) welke voor de sproeier kwam te liggen o.i.d.

Luchtfilter verwijderd en gekeken... paar keer stevig gas gegeven en voila.... probleem opgelost.

Nu reeds een paar maal gereden en geen last meer gehad. Wel een brandstof toevoeging in de tank gemikt just to be sure.

Thx so far!

Bas
__________________
Bas Caravelle

Vw Golf MkII 1985 1.6 CL automatic
Audi A6 1.8T 1999
Reply With Quote
  #26  
Old 05-06-2011, 19:07
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Mooi om te horen dat het probleem weer is opgelost!
Veel plezier met je Golf!
Reply With Quote
  #27  
Old 06-06-2011, 13:38
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Voor het eerst getankt met de weber ombouw.
Resultaat 1 op 11,3 waar ik eerste meestal 1 op 9,5 reed.
Ik rijdt wel veel korte stukjes, dus de motor loopt beter en zuiniger met de weber!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum