|
|||
|
|||
Dennis,
Ik heb eenzelfde MKII met weber. Echter afgesteld op 18 bdp zonder vacuum...... nu slaat hij af na plotseling gaslos. Hoe loopt hij van jouw? Moet hij idd 18 voor bdp met vacuum? Verbruik is wel beter met Weber, deze zit er nu 1 jaar op, echter vorige week electr. ontsteking erop gezet..... Bas |
|
|||
|
|||
Bas,
Heb je ook een EZ motor? CO en stationair toerental van de weber afgesteld? Is de motor wel op bedrijfstemperatuur als de motor afslaat? Anders moet je gewoon de choke uit trekken bij koude motor. Bougies nog wel goed? Dennis |
|
|||
|
|||
Dennis,
Vandaag verder gekeken, en met strobo ontsteking afgesteld met vacuum. Co ( als de motor loopt ) 1.41. Motor loopt dan ook netjes en vlak. Inmiddels ben ik erachter dat wanneer de tweede trap gebruikt wordt van de carb. hij dan afslaat. Co is op dat moment ook nog maar 0.13 met een erg hoge hcc. ( 1600 ) Auto rijdt echt perfect zodra je maar niet aan de tweede trap komt. Als je dit wel doet, accelereerd hij prima, maar slaat af zodra je bij een stoplicht oid bent???? Kan geen rare dingen vinden aan de carb. Voetpakking, ontsteking, bougies, kap/rotor, kabels is allemaal nieuw. Zit hem in die tweede trap.......membraam lek?? Bas'
|
|||
|
|||
Ik zou het zo ook niet weten.
Maar misschien kan je de carb eraf halen en schoonmaken? Misschien weet iemand anders hier de oplossing. |
|
|||
|
|||
Dennis,
Waarschijnlijk een vuiltje geweest ( of druppeltje water ) welke voor de sproeier kwam te liggen o.i.d. Luchtfilter verwijderd en gekeken... paar keer stevig gas gegeven en voila.... probleem opgelost. Nu reeds een paar maal gereden en geen last meer gehad. Wel een brandstof toevoeging in de tank gemikt just to be sure. Thx so far! Bas
|
|||
|
|||
Mooi om te horen dat het probleem weer is opgelost!
Veel plezier met je Golf! |
|
|||
|
|||
Voor het eerst getankt met de weber ombouw.
Resultaat 1 op 11,3 waar ik eerste meestal 1 op 9,5 reed. Ik rijdt wel veel korte stukjes, dus de motor loopt beter en zuiniger met de weber! |