|
||||
|
||||
Mk II aut. knipperend olie lampje
ik kan een leuk golfje kopen.
bj'90 1.6 met een automatische versnellings bak met 270000 op de teller. ding moet niet de hele wereld kosten, maar dat knipperend lampje stoort mij wel. volgens de eigenaar rijdt hij hier al een kleine 2 jaar mee. het is ook niet dat het lampje onregelmatig knippert of af en toe oplicht. vanaf moment dat de auto loopt knippert het lampje op een regelmatig ritme. kan dit ook iets met de automatische bak te maken hebben? olie daarvan niet goed of te laag? ik roep maar iets iemand enig idee lijkt haast wel of ze een nep alarm ledje verkeerd aangesloten hebben. dat deze knippert als de auto loopt i.p.v. uit staat.
|
||||
|
||||
het heeft niets met je automatische bak te maken
ofwel te weinig olie of je oliesensor is niet meer 100% |
|
||||
|
||||
Nou olie zit er echt genoeg op, ook niet teveel.
|
||||
|
||||
Olie moet er niet op...moet erin.
|
||||
|
||||
Hahaha, scherp.
|
|||
|
|||
Oliedruk meten, dan weet je meer.
|
||||
|
||||
probleempje in printplaat van de instrumentpaneel waarschijnlijk,of een sechte sensor van oliedruk
|
|||
|
|||
Als de eigenaar er al 2 jaar mee rijdt zou het geen kwaad kunnen.
kan wel irrie zijn ik heb het met het koelvloeistof lampje... inmiddels er aan gewend zou zelfs raar zijn als die het niet meer zal doen
|
|||
|
|||
Waarschijnlijk gewoon je druk sensor. Kost weinig gewoon vervangen.
Meteen even het stekkertje contoleren en evt. vervangen. Let op: je hebt er twee: 1x in zijkant van de cilinderkop ( boven versnel. bak ) van 0.3 bar ( zwart ) 1x naast verdeler/ontsteking van 1.8 bar ( wit ) Wat ook voorkomt is, is dat er een verkeerd of goedkoop oliefilter op zit, waardoor de druk niet goed geregeld wordt .... Lijkt me geen zorg om de auto niet te nemen..... Bas
|
|||
|
|||
overleg met de eigenaar om de auto bij garage te maken en kosten te delen.
is het wel ernstig zie je van de koop af.. ben jezeker dat je straks niet alsnog een blok ofzo moet wisselen.. en als nog een dure auto hebt.. |
|
||||
|
||||
zit er aan te denken om nog een proefrit te maken en dan langs mijn garage te rijden.
in ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal.
|
|||
|
|||
Quote:
haha same here. Bij mij zit er een verkeerde sensor ofzo in. Nog van de benzine motor...en zit nu een diesel in. Tempratuur meet ie wel gwn goed!