Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1061  
Old 30-05-2011, 19:16
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

De arl en de asz zijn in de basis gelijk, de enige verschillen zijn:

Turbo
Software
Intercooler
Verstuivers

De asz is met een goede chip op maat veilig te tunen tot 180pk
De arl is met eeg goede chip op maat goed voor 200pk

Met een goede chip bedoel ik er een van de welbekende tuners als JD, VVT Vagtechniek enz en dus geen zgn tuners die een bestandje uit Duitsland over flashen.
Reply With Quote
  #1062  
Old 30-05-2011, 19:21
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Quote:
Originally Posted by bprijs
Ik neem aan Turbo, verstuivers, chip op maat, misschien koppeling maar het kan goed gaan.
Wat nog meer en wat gaat dat kosten heb jij een idee?
Welke turbo moet ik nemen en kan er zonder veel aanpassingen zo op?


Bij deze setup moet je sowieso de koppeling mee nemen, deze houdt het echt niet.
Ook moet je er nog een fmic (FrontMountedInterCooler) bij rekenen.

Zelf zou ik voor de arl/asz optie gaan, al zijn er genoeg mensen die met een goed getunde agr rondrijden.
Reply With Quote
  #1063  
Old 30-05-2011, 20:03
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default

potverdorie, ben ik even een weekje in Oostenrijk is hier een enorm dikke update en ook nog flinke nieuwe plannen
Die velgen zullen het helemaal afmaken, top !

Maar waarom een arl ? denk je dat een asz niet voldoet ?
Die zijn denk ik een stuk makkelijker te vinden.
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote
  #1064  
Old 30-05-2011, 21:30
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

mijn agr had toen der tijd na een nieuwe verstuivers, chip op maat vvt chip,egr afgedopt en kat er onder weg 145pk.

mijn ene maat rijd met een t5 174 pk turbo chip op maat jb auto service verstuivers golf5 inlaatspruitstuk grote intercooler 235pk.

mijn andere maat rijd met mijn oude golf 4 agr nu met mk5 inlaat, egr dicht, turbo van 2 1 gemaakt uitlaatkant 130 pompverstuiver turbine zijde volvo 2.5l moet nog gechipt worden zal ook zo rond de 200pk uitkomen.

opties zat daar is een ander blok echt niet voor nodig
Reply With Quote
  #1065  
Old 30-05-2011, 21:46
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,811
Default

Beetje moeilijk weet het ook niet meer.
Het kriebelt wel om er een andere motor in te bouwen.
Maar ja dan moeten de plannen voor de blauwe ook weer op de lange baan.
Ik ben er dus nog niet helemaal uit.
Nu zie je maar weer de één zegt dit en de ander weer dat.
Stefan heb jij toevallig nog een setje verstuivers liggen.
Je hebt al zo veel gesloopt volgens mij
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #1066  
Old 31-05-2011, 08:52
sponzenbroekske's Avatar
sponzenbroekske sponzenbroekske is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 203
Default

Ik zou er ook geen andere motor in liggen, deze zit er juist in, kans dat je dan iets beschadigd met hem eruit te halen is ook groot en dat zou zonde zijn!
__________________
golf 1 cabrio 1.8 2h

Poorten en afsluitingen: www.yaro-afsluitingen.be
Reply With Quote
  #1067  
Old 31-05-2011, 11:00
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Quote:
Originally Posted by bprijs
Beetje moeilijk weet het ook niet meer.
Nu zie je maar weer de één zegt dit en de ander weer dat.


Wanneer je het zelf nog niet weet dan zou ik deze zomer mooi doorrijden met dit torretje.
Je hebt dan de hele zomer om te genieten van de golf en je kunt rustig informatie inwinnen over de verschillende opties en ook rustig op zoek gaan naar een andere motor en/of een tuner welke jou wensen waar kan maken.

Wanneer dan de winter aanbreekt kom je goed beslagen ten ijs en kun je volop aan het sleutelen/modificeren.
Reply With Quote
  #1068  
Old 31-05-2011, 20:02
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Iedere keer als ik in dit topic kijk blijf ik me weer verbazen over de snelheid waarmee alles gaat en hoe goed alles overwogen en netjes in elkaar steekt. Klasse!

De banden op je RS'en zou ik rondom 195/40/16 pakken. Die zullen netjes staan, een klein beetje getrokken, maar niet te veel. 40 hoog is ook nog wel netjes.
Lijkt mij ook de meest betrouwbare/praktische optie aangezien je zegt dat je de golf "veel" wilt gaan gebruiken.

Op mijn cabrio heb ik 175/50/15 rondom op 7,5 en 8J. Voor foto's hiervan kijk even op vwmovement.nl. Dit geeft ook een klein beetje een beeld hoe 165/50/16 op jou wielen zou staan. 165/50/15 liep bij mij trouwens steeds leeg, stond toch te veel getrokken op de 8J velg.
Reply With Quote
  #1069  
Old 31-05-2011, 20:38
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

deze is af voor mijn gevoel.!!!!
Ik ging lekker op mijn gemak de blauwe ze verdiende aandacht geven...
maar je eigen mening (gevoel) moet je volgen
ik zou het zonde van het geld vinden deze is al zoooooo mooi en compleet.
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF
Reply With Quote
  #1070  
Old 31-05-2011, 21:23
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,811
Default

Hmm misschien toch maar eerst chippen dan

@M1974: bedankt voor je leuke commentaar, maar geloof me hij is nog ver weg van perfectie.
Dat was ook niet echt mijn insteek, ik wil gewoon een leuke betrouwbare auto.
Er zijn echt nog wel wat dingen die nog beter kunnen.
Ik ben zelf nog niet helemaal tevreden over het motor ruim.
Er zit daar nog een kit rand die ik toch liever weg had gehad.
Ook moet ik nog eens kijken waarom de carrosserie aan het torderen is.
Ik merk namelijk wel dat de deur iets in het rubber trekt als ik bijvoorbeeld schuin een drempel op rijdt.
Er is aan de bestuurders zijde een nieuwe dorpel in gezet (niet door mij) en heb vermoeden dat het daar wat mee te maken heeft.
Ze hebben me ook al gezegd dat dat normaal is bij deze auto maar ik heb mijn twijfels.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #1071  
Old 31-05-2011, 21:35
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

hey branko zal ik is ff een paar leuke setupjes aan je voor stellen, met verschillende vermogens en kosten uiteraard. dan kun je er eens rustig over denken wat je wilt.
zal morge mijn maat ff bellen wat er mogelijk is hij is de diesel specialist.
Reply With Quote
  #1072  
Old 31-05-2011, 21:36
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Had mijn Golfje MK4 1.9 TDI AGR laten chippen door JD naar 120pk/265Nm....denk als je dat in een MK1 hebt voor dagelijks, dat je `n hele fijne auto hebt
Reply With Quote
  #1073  
Old 31-05-2011, 21:38
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

doe er een setje verstuivers bij en je hebt 145pk.
Reply With Quote
  #1074  
Old 31-05-2011, 21:48
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,811
Default

Ik hoor graag van je Stefan!

Groet Branko
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #1075  
Old 31-05-2011, 23:10
Chriskee.'s Avatar
Chriskee. Chriskee. is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 660
Send a message via MSN to Chriskee.
Default

Dat torderen van de carrosserie wat jij hebt, heb ik in mijn Golf 2 ook, als ik bij ons bijvoorbeeld, door de goot de weg op rijd. Denk dat dat puur komt door het verlagen met een stugge schroefset, gezien mijn Golf nog geen schade of iets dergelijks gehad heeft.
__________________
VWClubParkstad
Reply With Quote
  #1076  
Old 01-06-2011, 00:25
sponzenbroekske's Avatar
sponzenbroekske sponzenbroekske is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 203
Default

Quote:
Originally Posted by Chriskee.
Dat torderen van de carrosserie wat jij hebt, heb ik in mijn Golf 2 ook, als ik bij ons bijvoorbeeld, door de goot de weg op rijd. Denk dat dat puur komt door het verlagen met een stugge schroefset, gezien mijn Golf nog geen schade of iets dergelijks gehad heeft.


misschien helpen (stuggere) stabilisatorstangen wel, eventueel polybussen ipv rubberen
__________________
golf 1 cabrio 1.8 2h

Poorten en afsluitingen: www.yaro-afsluitingen.be
Reply With Quote
  #1077  
Old 01-06-2011, 07:14
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

Heb op mijn daily voor een veerpootbrug boven en onder, maar hij tordeert nog steeds aardig als je een drempel oid schuin oprijdt. Golf 1 kas is gewoon niet zo stijf.
Reply With Quote
  #1078  
Old 01-06-2011, 07:59
sponzenbroekske's Avatar
sponzenbroekske sponzenbroekske is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 203
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Heb op mijn daily voor een veerpootbrug boven en onder, maar hij tordeert nog steeds aardig als je een drempel oid schuin oprijdt. Golf 1 kas is gewoon niet zo stijf.



Is mij nog niet opgevallen, cabrio is wel verstevigd maar dit is dan ook zeker nodig.

Wij hadden een goed jaar geleden een audi 80 cabrio en die had dat ook heel erg, je kreeg de deur soms niet open als je op een drempel stond xD

Dus mss is het niet echt iets om je zorgen over te maken.
__________________
golf 1 cabrio 1.8 2h

Poorten en afsluitingen: www.yaro-afsluitingen.be
Reply With Quote
  #1079  
Old 01-06-2011, 15:27
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Volgens mij torderen die oude bakkies allemaal een stuk meer dan een modernere auto. Mijn golf 2 had het ook en daar was nog nooit aan gelast of iets dergelijks. Mijn golf 3 met rotte dorpel notabene is een stuk stijver, goed te zien bij bepaalde opritjes oprijden en dan het optillen van een achterwieltje verder ook te merken bij het opkrikken ed.
Poly bussen gaan het slappere van je carrosserie volgens mij ook alleen maar uitvergroten omdat de koets dan meer krachten te verwerken krijgt omdat die (resulterende vervormingen) dan niet meer door de rubbers opgenomen worden. Je rijd waarschijnlijk al met veel stuggere vering dan dat in de tijd van het ontwerp van de golf 1 mogelijk werd gehouden.

En die RSen zijn idd verdomd mooie wieltjes onder die golf!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #1080  
Old 01-06-2011, 17:24
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

ik zou er eerst een poos in sturen, de blauwe ondertussen aanpakken, en dan eens weer kijken .

Torderen ligt niet aan je dorpels, als de auto tordeert vervormt die immers over de breedtde,! Het is is volgens mij niet zo dat je dorpels dan ''rond'' gaan staan
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum