Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-12-2010, 01:15
#19 #19 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 3
Default 1.4 9N Trilt.

Hallo,

Sinds de aankoop van mijn Polo Trilt deze op het moment optrekken.
Vanaf 30km/h tot 100, 120, 140 Km/h..
Alleen belast, zodra ik het gas iets los laat is de trilling geheel verdwenen.

Zou dit de linkeraandrijfas kunnen zijn ?
Reply With Quote
  #2  
Old 10-12-2010, 12:42
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Het zou de aandrijfas kunnen zijn, maar waarom denk je aan de linker ? ? ooit iets mee gebeurt ?? Of hoor je ook bijgeluid ? ?
Reply With Quote
  #3  
Old 14-12-2010, 00:10
#19 #19 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 3
Default

De Trilling lijkt van links te komen, en is met een bocht naar rechts (dus links belast) erger... Zou een 9N aandrijfas van een 1.9 diesel kunnen passen ?
Reply With Quote
  #4  
Old 14-12-2010, 00:44
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Kijk ff je motorsteunen na, mss zit er 1 los of is hij kapot.

as zou kunnen maar dan zou je het ook moeten voelen als je geen gas geeft denk ik.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-12-2010, 15:12
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by #19
De Trilling lijkt van links te komen, en is met een bocht naar rechts (dus links belast) erger... Zou een 9N aandrijfas van een 1.9 diesel kunnen passen ?

Als je zo erg aan die aandrijfas twijfeld is het dan niet een idee om eerst de homokineten los te halen en te controlen. Als het een homokineet is kun je vaak beschadigde loopbanen van de kogels zien.

Vaak zit er wel verschil tussen de aandrijfassen (type homokineten etc.) , dus enigste manier om te kijken of ze het zelfde zijn is even het onderdeelnummer vergelijken (opzoeken)

Indien je de as los gaat halen is het verstandig om eerst een nieuwe centrale moer te gaan halen van de buitenste homokineet.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-12-2010, 01:23
#19 #19 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 3
Default

Bedankt voor het meedenken !!!!!
Natuurlijk, als het de as betreft zal het dus om de homokineet gaan..
Of er moet onbalans in de as zelf zijn...

As eronderuit, en op onderzoek dan maar..

Overigens heeft de Polo slechts 90.000Km gereden...maar goed..
Reply With Quote
  #7  
Old 15-12-2010, 12:41
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by #19
Bedankt voor het meedenken !!!!!
Natuurlijk, als het de as betreft zal het dus om de homokineet gaan..
Of er moet onbalans in de as zelf zijn...

As eronderuit, en op onderzoek dan maar..

Overigens heeft de Polo slechts 90.000Km gereden...maar goed..

Als er onbelans in de as zelf zit dan zou je bij normaal rijden ook een trilling hebben.
Reply With Quote
  #8  
Old 23-01-2011, 00:43
clavani's Avatar
clavani clavani is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 46
Default

je moet de achterste rubber van je draagarm vervangen als je originele gebruikt komt dit euvel na een tijd weer terug.
als je de rubbers van een ibiza fr neemt blijft het weg want deze zijn zeg maar van massief rubber en die nu bij jouw auto zitten er uitsparingen in.

de rubbers die ik bedoel zitten in het alu huis (console) zeg maar van je draagarm deze zit erin geschoven.

ik heb dit al vaker op me werk zo gedaan je stuur gaat slingeren met acceleren toch?

Greetz
__________________
Volkswagens rijders leven langer
jetta (gone)
Golf mkIV var.(gone)
Lupo green
Audi 80 b2 81-aut
Reply With Quote
  #9  
Old 31-05-2011, 07:17
RvO RvO is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2011
Posts: 1
Default

Hallo,

Ik heb sinds een jaar exact het zelfde probleem (9N, 1.4-5bak juni 2002). Mijn reactie is wellicht wat laat, misschien toch nog informatief...

Linker aandrijfas en de achterste draagarmrubbers (rubber-metaallagers) L+R vervangen (waren echt slecht), dit was het allemaal niet!

Sta op punt de rechter aandrijfas te gaan vervangen onder het motto 'wat moet het anders zijn'...

Volgens mijn dealer kan het ook het differentieel nog zijn. Hij adviseerd te L+R binnenste homokineet te wisselen om zeker te zijn. Door het wisselen draaien ze de 'andere kant op' en zullen de homokineten voorlopig in ieder geval stil zijn.
Ik zie tegen het werk van deze 'test' op.

Ben jij er al uit?

Quote:
Originally Posted by #19
Hallo,

Sinds de aankoop van mijn Polo Trilt deze op het moment optrekken.
Vanaf 30km/h tot 100, 120, 140 Km/h..
Alleen belast, zodra ik het gas iets los laat is de trilling geheel verdwenen.

Zou dit de linkeraandrijfas kunnen zijn ?
Reply With Quote
  #10  
Old 31-05-2011, 20:45
tedkroon tedkroon is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 18
Default

Ik heb ze gewisseld bij 150 dkm en nu bij 225 dkm zijn ze nog steeds trilvrij bij het acceleren!!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum