#1
|
|||
|
|||
1.4 9N Trilt.
Hallo,
Sinds de aankoop van mijn Polo Trilt deze op het moment optrekken. Vanaf 30km/h tot 100, 120, 140 Km/h.. Alleen belast, zodra ik het gas iets los laat is de trilling geheel verdwenen. Zou dit de linkeraandrijfas kunnen zijn ? |
#2
|
|||
|
|||
Het zou de aandrijfas kunnen zijn, maar waarom denk je aan de linker ? ? ooit iets mee gebeurt ?? Of hoor je ook bijgeluid ? ?
|
#3
|
|||
|
|||
De Trilling lijkt van links te komen, en is met een bocht naar rechts (dus links belast) erger... Zou een 9N aandrijfas van een 1.9 diesel kunnen passen ?
|
#4
|
||||
|
||||
Kijk ff je motorsteunen na, mss zit er 1 los of is hij kapot.
as zou kunnen maar dan zou je het ook moeten voelen als je geen gas geeft denk ik.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Als je zo erg aan die aandrijfas twijfeld is het dan niet een idee om eerst de homokineten los te halen en te controlen. Als het een homokineet is kun je vaak beschadigde loopbanen van de kogels zien. Vaak zit er wel verschil tussen de aandrijfassen (type homokineten etc.) , dus enigste manier om te kijken of ze het zelfde zijn is even het onderdeelnummer vergelijken (opzoeken) Indien je de as los gaat halen is het verstandig om eerst een nieuwe centrale moer te gaan halen van de buitenste homokineet. |
#6
|
|||
|
|||
Bedankt voor het meedenken !!!!!
Natuurlijk, als het de as betreft zal het dus om de homokineet gaan.. Of er moet onbalans in de as zelf zijn... As eronderuit, en op onderzoek dan maar.. Overigens heeft de Polo slechts 90.000Km gereden...maar goed.. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Als er onbelans in de as zelf zit dan zou je bij normaal rijden ook een trilling hebben. |
#8
|
||||
|
||||
je moet de achterste rubber van je draagarm vervangen als je originele gebruikt komt dit euvel na een tijd weer terug.
als je de rubbers van een ibiza fr neemt blijft het weg want deze zijn zeg maar van massief rubber en die nu bij jouw auto zitten er uitsparingen in. de rubbers die ik bedoel zitten in het alu huis (console) zeg maar van je draagarm deze zit erin geschoven. ik heb dit al vaker op me werk zo gedaan je stuur gaat slingeren met acceleren toch? Greetz
__________________
Volkswagens rijders leven langer jetta (gone) Golf mkIV var.(gone) Lupo green Audi 80 b2 81-aut |
#9
|
|||
|
|||
Hallo,
Ik heb sinds een jaar exact het zelfde probleem (9N, 1.4-5bak juni 2002). Mijn reactie is wellicht wat laat, misschien toch nog informatief... Linker aandrijfas en de achterste draagarmrubbers (rubber-metaallagers) L+R vervangen (waren echt slecht), dit was het allemaal niet! Sta op punt de rechter aandrijfas te gaan vervangen onder het motto 'wat moet het anders zijn'... Volgens mijn dealer kan het ook het differentieel nog zijn. Hij adviseerd te L+R binnenste homokineet te wisselen om zeker te zijn. Door het wisselen draaien ze de 'andere kant op' en zullen de homokineten voorlopig in ieder geval stil zijn. Ik zie tegen het werk van deze 'test' op. Ben jij er al uit? Quote:
|
#10
|
|||
|
|||
Ik heb ze gewisseld bij 150 dkm en nu bij 225 dkm zijn ze nog steeds trilvrij bij het acceleren!!!
|