|
||||
|
||||
Rommelend geluid rechts voor...
Hoi
Ik heb sinds kort een rommelend geluid rechts-voor... Bij mij Passat TD uit '83 Als ik op straat rijd en ga slingeren hoor je t in de bocht naar links, dus als RV zwaarder belast wordt. In lage toeren kan het geluid ook komen, van dezelfde plek. Ik heb net de aandrijfas vervangen door eentje die zeker weten goed is, en het geluid blijft. Ook heb ik alles rondom het wiel gecontroleerd, er zat niets los. Half jaartje terug zijn er nieuwe dempers in gegaan, toen niets vreemds kunnen ontdekken, ook de veren zagen er goed uit. De stuurinrichting zit goed vast en heeft niet meer speling dan normaal.. Wat kan het nog meer zijn?
|
|||
|
|||
Je wiellagers RV?
Quote:
|
||||
|
||||
Ik voel geen speling met aangedraaide as op dit moment.
Ook herinner ik me de vorige keer dat ik een voorwiellager kapot had, maar toen had ik non-stop een schurend geluid, niet dat kloppen/rommelen wat ik nu hoor... Ook is dit geluid niet de hele tijd, toen ik een lager eruit had was dat wel zo...
|
||||
|
||||
Fuseekogel met teveel speling misschien of mogelijk een toplager dat defect is.
|
||||
|
||||
Ik heb ook eens een wiellager versleten gehad en toen was het ook een kloppend geluid.
Als je hem opkrikt en aan het wiel een slinger geeft en het hoort niet lekker denk ik toch dat dat hem is. |
|
||||
|
||||
Maar dat is het dus niet, op de krik draaiend kan ik geen geluid traceren.
Net weer even een stukje gereden, als ik op slecht wegdek rijd is het geluid er de hele tijd... Verder weet ik niet of ik t me inbeeld, maar het zou kunnen dat de wegligging ook wat achteruit is gegaan, iets minder controle op de voorwielen. best zaterdag de fusee en toplager bekijken denk ik?? zijn er nog meer dingen om eens op te letten? Paar weken terug heb ik nieuwe rubbers om mn stabilisatorstang gemonteerd trouwens, die zijn zo nieuw dat ik de klemmen met de krik terug erop heb moeten duwen Kan dit nog ergens iets veroorzaakt hebben? denk niet dat de klop zelf hier vandaan komt, de rubbers zitten allemal nog mooi op de plek.
|
||||
|
||||
klinkt echt als een versleten toplager
|
||||
|
||||
schokbrekers los in de veerpoot of gewoon versleten is ook nog iets waar je naar zou kunnen (laten) kijken.
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk Last edited by Yellowbug : 06-05-2011 at 13:26. |
|
|||
|
|||
Quote:
Met mijn cabrio heb ik ook een tijd een geklapper / gerommel gehad. Bij mij waren de toplagers en schokdempers broken. Zouden het je draagarmrubbers niet kunnen zijn of een gebroken veer?
|
||||
|
||||
Ok, na weer eens echt overal aan getrokken te hebben en alles in beweging proberen te krijgen haal ik nu 1 tik naar boven!
Het stuurhuis! Dat uiteinde, daar zit een beugel op waar beide stuurstangen op worden bevestigd, stuurstangen zijn nagenoeg even lang volgens mij. Als ik een stuurstang pak en deze op en neer beweeg, tikt de as die uit het stuurhuis komt, deze heeft radiale speling, axiaal kan ik er geen speling in vinden. Mijn andere passats hebben dit niet, dus lijkt erop dat ik het euvel heb gevonden, kan er binnenkort een ander huis in. Ernstig lijkt het me niet om er nog een paar 100 km mee te rijden, toch? Heb nu geen tijd voor deze grote klus... Volgens mij klopt het plaatje ook wel, als ik naar links stuur komt er veel meer kracht op te staan, bij naar rechts sturen trek je m naar binnen toe namelijk, links duw je m van t huis af. nu nog een paar rondjes rijden om te kijken of de wegligging nog ok is! Dan durf ik nog wel een weekje te rijden!