#1
|
|||
|
|||
Kilomterstand 1.9 tdi, 90 pk. Hoeveel loopt zo'n blokje?
Medeforumers,
Morgen ga ik kijken voor een golf 4, 1.9 tdi highline. Op de foto's een erg nette auto, enige minpunt is de kilometerstand. Namelijk 298000. Hoeveel loopt zo'n blokje ongeveer zonder al te grote mankementen? en waar moet ik op letten bij de aankoop? Alvast bedankt.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#2
|
||||
|
||||
Mijne staat op 296.000 en loopt nog als nieuw. Ik maak me over de mijne niet druk, die loopt er zo nog een ton bij.
Alles staat en valt met onderhoud.
__________________
VW-Speed.nl |
#3
|
||||
|
||||
heb zelf een scirocco 1.8 JH en dik over de 3 ton gelopen. benzine motor that is
Dus met een diesel zou ik me helemaal niet druk maken met die km stand. succes iig! |
#4
|
||||
|
||||
Laatst nog even in een Golf 4 gereden met 380.000 op de klok en achter de kiezen..............liep als een zonnetje, maar goed onderhoud en eventueel de historie van de auto is wel belangrijk.
Deze was van de 1e eigenaar..............wel 3 keer een nw bestuurdersstoel ingekomen
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death |
#5
|
||||
|
||||
Die van mij is net de drie ton voorbij ,en ik verwacht er toch nog wel minimaal een ton erbij te rijden
Als het onderhoud een beetje aantoonbaar is en de motor verder goed loopt en start,niet lekt en geen overmatig olie,en koelvloeistof verbruik heeft moet het geen enkel probleem zijn .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
zelf een 1.9 tdi met 325k op de teller
op mijn werk hadden we een 1.9 tdi rijden met 450k erop heb er zelfs 1 met 500k + gezien op tijd olie verversen en dan komt het helemaal goed
__________________
Rachistorie |
#7
|
|||
|
|||
oooh, dan heb ik nog wel even.... de mijne staat pas op 219000.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#8
|
||||
|
||||
Mijn simpele 1,6 TD heeft nu 295k. Met matig onderhoud, olielekkages en waterlekkages achter de rug, niets aan t handje!
Heb ook een 1,6D gehad met 650k! die was wel op trouwens...
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#9
|
|||
|
|||
4 a 5 ton moet zeker wel lukken hoor met een 90pk. Vooral het AGR blok is oersterk.
Van alle TDI's zou deze het sterkste moeten zijn. Kleine turbo, zelfde blok als de 110pk, (m.u.v. verstuivers en turbo) en als je hem netjes behandeld gaat dat heel lang mee. Dus niet koud volgas weg rijden iedere dag enz. Blok loopt dus zeer ruim binnen de marges. En gewoon opletten dat de turbo een gezond geluid maakt, geen lekkages en dat het netjes loopt. Daarnaast uitlezen met VAGCOM en een live logje maken tijdens de rit kan wel goed helpen. Kan je in ieder geval de turbodruk uitlezen. Turbo kan natuurlijk met die kilometerstanden altijd wat slechter worden en kost ongeveer 350 euro. (nieuw) Zou natuurlijk wel met de koop gebruik maken van de "psychologische grens" van 3 ton om een nette prijs te krijgen. |
#10
|
|||
|
|||
Als extra tipje trouwens, let even op wanneer de distri vervangen is. (met bewijs!!)
Dit is toch niet het goedkoopste grapje bij een mk4. Zit je al gauw rond de 400 euro of hoger met waterpomp. Is altijd een pré als het al gebeurd is, of je kan de prijs erop afstemmen als het nog moet. Interval voor alle 90 pks is 90.000 km. |