#1
|
|||
|
|||
16V PL, Op contact via hallgever wel vonk, met starten niet.
Beste mensen,
Een kameraad van mij kon goedkoop aan een PL Blok komen, voor mijn cabrio. Origineel lag hier een 1.5JB carb motor in. Volgens ons hebben we alles aangepast wat we moesten aanpassen dat wil zeggen: 8mm benzineleidingen Opvoerpomp in de tank Drukpomp in reservewielkuip 100mm Aandrijfassen Stekker toegevoegd aan zekeringkast voor benzinepompen. Benzinedruk etc. is er wel maar nu komt het probleem. Bij het starten hebben we geen vonk, maar bij contact stand wel, dit wil zeggen dat als we de sleutel op contact hebben staan en we met een testlampje aan de min en de groene kabel van de hallgever tikken we een keurige vonk krijgen aan de bobinekabel. Toen hebben we besloten om de 2 boutjes van de ontsteking los te draaien en deze handmatig rond te gaan draaien, wat resulteert tot een mooie blauwe vonk bij de bougiekabels. Dus de ontsteking en hallgever zijn ook goed zou je dan zeggen. Maar als we de auto gaan starten komt er dus geen enkele vonk, ook niet als je handmatig probeert een vonk op te wekken via het hallgever signaal. Wat hebben we geprobeert: Rechtstreekse plus op bobine. Zekeringkast van een KR motor erop. Ontsteking KR erop gehad Andere motor kabelboom (deel van de sensoren en computers zeg maar, dus niet de complete kabelboom) Maar het lijkt er nu heel erg op dat een of ander relais de spanning van de ontstekingsmodule of iets dergelijks afkapt, maar een KR startrelais komt toch overeen met die van een PL ? Help??????? |
#2
|
||||
|
||||
Het klinkt als een ontbrekende plus op een van de regelapparaatjes.
Er moet ook nog een draad van de 50 van de startmotor naar de 15 plus van de bobine voor spanning tijdens het starten.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi Rallye, bedankt voor je snelle reactie, Maar die kabel is er wel, en die hebben we ook nog overbrugd doormiddel van een rechtstreekse plus op de bobine. Gr. Erwin |
#4
|
||||
|
||||
Heb je dan wel een constant 15 plus van de zekeringkast afgetapt voor de regelapparaatjes?
Er zitten ook pinnen op die tijdens het starten geen spanning geven en op contact wel. Meet het even na als je start. Als je daar de ecu `s op hebt aangesloten zal de motor niet starten.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#5
|
||||
|
||||
je ontstekingsmodule is denk ik kapot
als je start geen vonk , contact terug dan wel , komt om dat je bobine dan onlaat . zou ff kijken of je bij iemand die kunt lenen , zijn nog al prijzig namelijk succes |
#6
|
||||
|
||||
kan ook og zijn dat je contactslot blokje versleten is
heb ik ook al eens gehad bij mijn mk1 mvg Henrie |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Maar dan kan hij toch ook nooit gaan vonken als ik het signaal met de hand na boots ? En over het contactblokje, dan zou hij wel moeten doen als ik hem aan sleep lijkt me. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
als je hem start , laait je bobine op . kan hij dat niet kwijt , onlaat hij als je de sleutel terug draait. probeer het maar eens , heb het namelijk ook gehad greetz |
#9
|
|||
|
|||
massa gebrek
bij starten op de startmotor trek je zoveel vermogen weg dat als je slechte massa heb die de weg van minste weerstand kiest. even proberen als je een massa van het blok naar minpool van accu aanbrengt, ook het kleine massadraadje aan je kleppendeksel niet vergeten aan te sluiten. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, ik snap best wat je bedoelt Twan, maar dan kan hij toch nooit een vonk geven als ik de computer manipuleer doormiddel van een handmatig hallgever signaal ? Want dan hebben we een keurige vonk. Haal je de ontsteking eruit en draai je handmatig aan het asje krijg je een perfecte vonk op de bougies, dus het ligt niet aan het mechanische gedeelte en of bobine lijkt mij. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Dit is een goede tip, probeer ik zaterdag meteen eventjes, want dat zou best logisch zijn. Nu heb ik nog wel een vraag op je kleppendeksel hoeveel aardes heb je daar normaal ? Want ik heb daar nu nog een extra min draad rechtstreeks van de bobine met een bruin/witte kleur als ik het goed heb, maar klopt dit wel. Want als ik deze kabel van het kleppendeksel afhaal, kan ik mijn startrelais niet meer schakelen als ik het contact omdraai. Dus het komt er eigenlijk op neer als ik de kabel eraf haal, gebeurt er helemaal niks meer als je gaat starten, ook de benzinepompen worden dan niet geschakeld. Maar ik weet niet zeker of dit wel een min is. Dit kan ik er wel over vinden, Distributor pin 1, negative Brown/Black (1985), Brown/White (1986-) Brown/White Maar waar moet hij dan op ? Fotooooooooooooo: Last edited by erwinlohuis : 05-05-2011 at 19:47. |
#12
|
|||
|
|||
als het goed is zit daar maar 1 bruin draadje.
Je bobine is massa geschakeld via de cpu welk relaisnummer heb je op positie 2 zitten in je zekeringskast? een KR heeft er een massa geschakelde inzitten omdat de toerenteller ook via dat draadje gevoed wordt en dus rechtstreeks op de minpool van je bobine zit. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
WE hebben er 2 geprobeerd, een van de KR en een van de 1500JB. Beide schakelen wel de brandstofpomp. Maar de bruin witte hoort dus niet aan het kleppendeksel ? Want zonder die kabel schakelt het complete relais niet meer. |
#14
|
|||
|
|||
heb even in mijn oude kabelboom gekeken (KR) en daar zit een dunne bruin/witte naar de massa van de hall-sender
Het nummer moet 2 of 67 zijn van je brandstofpomprelais Last edited by Sjeesbeest : 05-05-2011 at 20:12. |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Ok dus in principe is het niet verkeerd als die aan een rechtstreekse massa hang, of denk ik er nu verkeerd over. Want er is dus wel massa bij de hallgever |
#16
|
|||
|
|||
nee je bobine is massa geschakeld vanuit de TCI dus mag nooit en te nimmer aan massa liggen, de TCI krijgt weer zijn signaal van de ECU en de ECU krijgt het ontstekingssignaal van de Hall-sender
|
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Dus dan gaat het daar verkeerd, dus dan moet ik eigenlijk het volgende doen, Bruin witte van massa halen en controleren of de hall gever nog een min heeft, zoniet, kijken of de min van de hallgever wel naar mijn ontstekingsmodule loopt. Kabel doorpiepen met multimeter en kijken of er geen draadbreuk in zit en of de kabel wel is aangesloten. Heb ik de bruin witte bij de ontstekingsmodule en is hij aangesloten naar de hallgever, maar is het geen aarde de bruine kabel van de ontstekingsmodule na meten op aarde. Heb ik nog geen aarde, de bruine draad van de ontstekingsmodule rechtstreeks aan aarde leggen. Klopt dit redelijk ? |
#18
|
|||
|
|||
Welke kleur draden heb je eigelijk op je bobine zitten?
groen/blauw en een gele? EDIT: heb je de knock-ecu er ook nog tussen? |
#19
|
|||
|
|||
heb een plaatje voor je misschien heb je herkenningspunten
|
#20
|
||||
|
||||
Ik had dit zelfde, had de accu van mijn 1300 gebruikt en de startmotor trok te veel stroom, computer schakelde uit tijdens het starten. Ik heb er een grotere, nieuwe accu aan geknoopt en klaar was kees (na dagen kloten overigens)
__________________
Quote:
|