|
|||
|
|||
bumpers spuiten ?
heb een golf 1
brede zwarte bumpers. Nou laat er wat lak los van de bumpers en ga ik dinsdag naar een setje andere kijken. Daarna heb ik dus rustig aan de tijd om die andere op te knappen. Alleen er zit dus wat structuur in die bumpers? krijg ik dat op 1 of andere manier fatsoenlijk gespoten ? Zo ja hoe kan ik dat het beste doen ? |
|
|||
|
|||
iemand ?
of moet ik echt de structuur weg schuren ? of zit de structuur echt alleen in de lak zelf en niet in de bumper ? |
|
|||
|
|||
Ik weet niet of ze al eens gespoten zijn, anders gewoon even opruwen met een schuursponsje en afnemen met wasbenzine. Daarna mooi zwart spuiten met mat zwarte verf. Ik heb dit al tich keer gedaan, en je krijgt ze echt als nieuw. Ik gebruik zelf de zwarte verfbus van de Action, 2 euro, en hij blijft verdomd goed zitten!
|
|
|||
|
|||
Die struktuur zit in de bumper zelf, wil je deze glad krijgen dan kun je deze eerst kunstof primeren en dan een paar lagen spuitplamuur erop zetten, netjes schuren en aflakken.
Succes ermee Groet Ron |
|
|||
|
|||
De structuur moet juist niet weg.
Daarom vroeg ik hoe ik het het beste kon doen anders wist ik het wel. Volgende week maar is proberen wat h6yes zegt. |
|
|||
|
|||
ik zou gewoon met een rood schuurmatje er even over gaan dan een kunststofprimer aanbrengen en ook gwn met een zwarte spuitbus over gaan.
|
|
|||
|
|||
Quote:
ik zou wel oppassen met spuitplamuur op een bumper kan er met de trillingen wel eens beginnen afblotten. |
|
|||
|
|||
heb op mijn mk1 de bumpers gespoten met bumperspray van Motip. Geen primer nodig, en blijft tot nu toe prima zitten (al 1 hele week ). Geen idee wat dat spul doet op lak. Structuur blijft prima zichtbaar Wel even ontvetten met een siliconen verwijderaar, anders zal het er zo weer afvallen lijkt me
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
bumper ontvetten
plastiekprimer van motip opspuiten en dan bumperzwart van motip en klaar is kees heb het 1,5 jaar geleden gedaan en nog steeds zwart |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
je hebt ook structuurspray ( innotec )
dus als tussenstap doen, zodat je weer netjes structuur erin hebt . |