#1
|
|||
|
|||
G-lader geschikt of ongeschikt voor circuit en rally gebruik
Hallo,
Ik ben van plan om golf 2 klaar te maken voor circuit en rally gebruik. Ik heb nog verscheidene 1.8 8v G60 motors liggen en een 16vg60. Welke zou het beste geschikt zijn hiervoor en de grootste zorg, gaat de g-lader dit aankunnen omdat ge toch heel veel op de motor afremt. Mvg Sebbe |
#2
|
||||
|
||||
Als de g lader goed is wel,vroeger in de rallye reden ze ook met een glader!
en tegenwoordig zijn er nog steeds mensen die ook racen met een g60, in duitsland. ik zou dan wel zorgen dat de g lader niet te veel toeren gaat draaien.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#3
|
|||
|
|||
is een compressor geen goed id??
|
#4
|
||||
|
||||
g lader gaat prima op het circuit
ik heb alleen problemen gehad dat de olie temperatuur veels te hoog werd opgelost door een extra olie koeler voor onder de bumper(golf1) te plaatsen en geluids overschrijding op zowel assen en zandvoort dus goede uitlaat kopen je vulling is nl zo weg als je een tijdje voluit loopt te blazen succes
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
Sebbe,
Glader = slecht idee. Kan niet goed tegen toerenwisselingen. Dus hard afremmen op de motor is niet goed. Wil je veel vermogen rond de 300pk dan ontkom je niet aan hele kleine poelies. Wederom niet geschikt voor stevig rammen op een circuit. Olie temperatuur heeft niks met een Glader te maken maar met het concept van je motor. Nog een andere opmerking, mocht je nog Rallye delen willen verkopen. PM dan even. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
leg dit eens uit... hoor dit vaker....
__________________
Groeten, Martyn |
#7
|
||||
|
||||
Dat heeft met middel punt vliegende krachten te maken en het klapperen van de riem. Hierdoor is de belasting op het G-lader riempje en de multi riem velen malen groter waardoor lagers en de riem het zwaarder te voort duren krijgen.
Dit geld niet alleen voor G-laders. Span / geleiden rollen , waterpompen , krukas poulie's met trilling dempers en dynamo span rollen met slip koppelingen gaan er allemaal door kapot.
__________________
http://www.volkswouter.nl Last edited by VolksWoute® : 28-04-2011 at 10:36. |
#8
|
||||
|
||||
Daar kan ik weinig aan toevoegen
Het is heel simpel, je remt iets af dat een bepaalde energie heeft opgebouw. Deze energie moet ergens door verminderen, normaal door wrijving of verlies van de opwekking (aandrijving) van deze energie. Bij toerenmindering forceer je deze afname. Maar de energie moet worden afgebouwd. De zwakste schakel = riempje of lagerspeling zorgen wel voor een reactie. Vaak een waar je niet gelukkiger door wordt. Wat Volkswouter terecht opmerkt, andere delen van je motor hebben er ook last van. Bij de G60 is de krukaspoeilie ook erg gevoelig. |
#9
|
||||
|
||||
Terugloopkoppeling op bouwen. Dan neemt hij 'm alleen 1 richting mee.
|
#10
|
||||
|
||||
Eelco heeft wel een goed punt , als je de poelie kunt vervangen door een dynamovrijloopwiel ben je wel van het probleem af.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#11
|
||||
|
||||
Je kunt ook gewoon zeggen, circuit rijden is niet goed voor elke auto.
zo kun je voor elk onderdeel iets verzinnen, waar circuit rijden niet goed voor is. enigste waar circuit rijden goed voor is, is ontspanning en om van je geld af te raken. als je serieus circuit rijd, dan schrijf je elk jaar een auto af. is het niet door een crash dan is het wel door het verslijten van bijvoorbeeld, banden/remmen/motor/bak/wielophanging etc..
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#12
|
||||
|
||||
Dus kan je beter zonder G-lader rijden begrijp ik hier uit...? Is het dan makkelijker om met een 1,8T te gaan rijden..?
__________________
Dodge RAM 1500 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Euh Ja. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
Shiit..... geen circuit voor mij dus.... |
#15
|
||||
|
||||
oke ik ben het er wel mee eens met de theorie verhalen
maar volgens mij zijn er weinig die net als ik meerdere keren 4 uur lang op het circuit hebben lopen blazen met een g lader (2 rijders en elkaar afwisselen) we hebben overal problemen mee gehad behalve met de g lader dus ik ben er niet zo huiverig voor
__________________
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Misschien handig om de specificaties van je motor erbij te vermelden. Het maakt een verschil of je vrij standaard rijdt of extreem. Ik weet van mensen die regelmatig naar de Ring gingen dat ze Gladers op voorraad mee namen. Tot ze er helemaal klaar mee waren. Einde Glader motoren. Zelf heb ik geen langdurig circuit ervaring, hooguit kleine korte circuits. Met een vrij simpele G60 motor 71mm poelie en max 7000rpm motortoerental ging het aardig, zolang je maar niet te hard op de motor remt. (de durf was er niet) Uit het verleden weet ik dat Hans Weijs met de groep A Rallye Golf heel veel laders heeft kapot gereden. Puur door het ramwerk dat het rally rijden met zich meebrengt. (Wie herinnert zich niet het programma "De Heilige Koe" met de legendarische Boem van de G60 motor van H.W., over de heuvel-afremmen-boem) Op de vermogensbank heb ik bijvoorbeeld een lader verspeelt simpel door de toerenval aan het einde van de meeting. 62mm poelie 8200rpm motortoerental. |
#17
|
|||
|
|||
ik zou een modernere motor nemen en denk dat een turbo ook niet zo geschikt is liever een 2.0 fsi een beetje kietelen. ik rijdt 21 jaar g60 en heb in al die jaren nooit last gehad met een lader. wel heb ik 2x er een laten reviseren eerste bij destijds GRS in buitenpost 2x bij ruud in pijnacker, en die laatste was hard nodig volgens ruud
|
#18
|
||||
|
||||
Waarom is turbo ongeschikt dan? Vaak heb je een Wastegate en dumpvalve, van hard afremmen word je turbo niet warm of koud van dacht ik zo.
Kijk maar naar de Skoda Wrc wagen's, die zijn ook allen turbogeladen.
__________________
"73 Käfer |