#1
|
|||
|
|||
mk3 2.0 gti 8v start problemen
Tijdens het rijden viel mijn motor nog wel eens uit, kon hem meestal zo weer starten, maar dat werd steeds erger.
Na het lezen op het internet heb ik mijn ontsteking geprobeerd te vervangen voor de halgever. Startte nog niet goed. Daarna het blokje achter mijn contactslot vervangen, maar nog wilde hij niet echt starten. Zijn we gaan meten wat er wel of geen spanning kreeg en kwamen we uit op de brandstof pomp en de injector rail. Daar rechtstreeks spanning op gezet en mijn motor sloeg weer gewoon aan. Auto uit gezet, na half uurtje gewoon weer kunnen starten en naar huis kunnen rijden. Vanmorgen dacht ik met de auto weg te gaan, maar wederom wilde hij niet starten. Van gekkigheid maar wat gaan proberen; Eerst maar es spanning op de injector rail zetten dacht ik en wat schetst mijn verbazing, hij start gewoon weer ! Motor blijft gewoon lopen zodra ik de rechtstreekse spanning er weer af trek. Het lijkt erop dat als hij een lange tijd stil staat, er ergens iets geen signaal of spanning krijgt en dus niet wil starten. Zet ik rechtstreeks spanning op de injector rail, hoor ik achter ook gelijk de brandstof pomp gaan zoemen. Iemand een idee wat hier mis kan zijn ? Het gaat om een mk3 uit eind 93, 2.0 8v GTi (motorcode 2E).
__________________
Current VW: Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition Previous owned VW's: Golf mk2 1.3 CL Golf mk3 VR6 Corrado G60 Golf mk4 TDi Golf mk2 GTi 16v |
#2
|
|||
|
|||
Even een stroomloopschema erbij zoeken en kijken waar die spanning vandaan moet komen en hoe deze geschakeld wordt
|
#3
|
|||
|
|||
Ik had het zelfde probleem heb toen mijn temp.sensor rotor en verdeelkap vernieuwd en mijn gasklephuis schoongemaakt en het probleem was verholpen.
|