|
|||
|
|||
Kabelvraag
Heb me een Golf MK ll aangeschaft en daar zat alle bekabeling nog in en 2 hoedenplank speakers.
Nu zitten niet alle kabels zoals het hoort,althans niet zoals vaak word gedaan. Zo heb ik de kabels gevonden. Nu weet ik dat de blauwe kabel en de tulpkabel,zo ver mogelijk bij de rode draad vandaan moeten liggen. Kan ik deze 2 gewoon helemaal links bij de andere kabels plaatsen zonder problemen? Verder wil er overigens gewoon 2 andere hoedenplank speakers inbouwen en een versterker en meer niet. |
|
|||
|
|||
Je kunt proberen of je geen 'zoem' krijgt als je dit aansluit. Zou toch zonde zijn om nieuwe kabels te kopen terwijl dit gewoon werkt?
|
|
||||
|
||||
je kan het proberen, ligt een beetje aan wat voor setup je hebt maar voor zeker geen zoem te krijgen word de stroomkabel meestal langs de kant gelegd waar je batterij zit en de speaker en tulpkabel langs de andere kant.
Maar zoals hierboven gezegd, probeer het ff en anders gewoon deze kabels omleggen. Grtz Jel
|
|||
|
|||
Zal het eens gaan proberen.
Maar in principe kan het geen kwaad dus om de blauwe kabel en de tulpstekker kabel,helemaal links bij de andere kabels te plaatsen? |
|
||||
|
||||
Nee, signaalkabels kunnen langs speakerkabels lopen.
meestal doe ik links speakerkabels, midden signaal en remote en rechts plus. Soms links en rechts omgedraait (ik boor geen gaten in een kas voor een pluskabel door te voeren, dus ligt er maar net aan waar de eerste de beste originele opening naar de cockpit zit, waar de pluskabel dan komt) Dan zit je iig wel safe, want ze liggen alle 3 een stuk van elkaar af. plus en signaal bij elkaar geeft geheid problemen.
|
|||
|
|||
waarom heb ik dan wel gezoem? Ik heb voeding (golf 2) vanaf accu door de meterkast links (bestuurderskant) door de auto. en rechts RCA+remote kabel.
mvg |
|
||||
|
||||
Kan aan vanalles liggen.
Controleer massa aansluiting van de versterker (maakt ie wel genoeg massa?) Controleer de massa aansluiting van de massa van de versterker op de kas (veelal te slecht contact!) controleer rca kabels (goedkope rommel heeft last van interferentie, net zoals kabels met een beschadiging, of interne kabelbreuk)