|
||||
|
||||
Ruitenwissers gaan aan als ik dimlicht inschakel.
Hallo!
Even wat voor geschiedenis: Golf 1 cabrio 1986 sinds 2010 met G60, volledig gerestaureerd. Ik heb het volgende probleem: Als ik dimlicht inschakel, gaan mijn ruitenwissers aan, maar de verlichting blijft uit. Heeft iemand dit eerder gehad, of kan iemand me helpen aan een duidelijk schema? De schema's die ik heb zijn erg onduidelijk. Misschien kom ik er via de schema's achter waar de fout zit. Ik vermoed een massa/relais kwestie, omdat het vorige week nog allemaal functioneerde, en sinds gister niet meer werkt, terwijl er niks is veranderd. Hopelijk kan iemand me helpen! Groet, Sjoerd. Last edited by Sjordiev : 10-04-2011 at 19:12. |
|
||||
|
||||
tijdens de regen je licht aan doen,
en in het donker je ruitenwisser aan doen ?
|
|||
|
|||
blokje achter op je stuur slot kapot
|
|
||||
|
||||
als je je licht aan doet en je groot licht er bij kun je je ruitenwissers aan doen
zonder dat de sleutel in het contact zit, dat weet ik wel zou dus ook nog licht schakelaar kunnen zijn. maar zoals alberto zegt, contactblokje achter contactslot, lijkt mij de meest voor de hand liggende. |
|
||||
|
||||
Quote:
Oke, bedankt mannen, ik ga het zometeen proberen. Jullie horen nog van me. |
|
|||
|
|||
Ik zou voor de zekerheid de massadraden ook maar controleren.
Bij een slechte massa kunnen de meest vreemde dingen gebeuren...
|
||||
|
||||
Quote:
idd! |
|
||||
|
||||
Ik heb de stekker gedemonteerd en ik kan er niets aan zien, ziet er schoon en heel uit.
Nog meer suggesties? massa, ga ik nu controleren. Bedankt jongens, voor de tips! Last edited by Sjordiev : 11-04-2011 at 18:18. |
|
||||
|
||||
Massa is goed heren. Kan het nog in de ruitenwisser/knipperlicht schakelaar zitten?
|
|
||||
|
||||
heb je de orginele lichtschakelaar van de mk1 er nog in?
Die gaan naar verloop van tijd stuk, als je toevallig nog 1 hebt liggen, wissel ze eens uit.
|
||||
|
||||
Ja, deze is nu 25 jaar oud.
Heb hem helaas niet op voorraad. Iemand uit omgeving Apeldoorn die er 1tje heeft? |
|
|||
|
|||
echt waar het is het contact blokje,,,,,als je het groot licht dr op trekt gaat de kachel ook draaien waarschijnlijk
|
||||
|
||||
Nee, kachel blijft uit. Vreemd he?
|
|
||||
|
||||
buitenkant kan er idd goed uitzien, om t uit te sluiten --> andere proberen...
dat is t mooie van storing zoeken, eerst alles uitsluiten... |
|
||||
|
||||
oke, ik zal het morgen even uitsluiten, en doormeten.
Electra is niet m'n sterkste kant. Relaxed dat jullie me willen helpen! |
|
||||
|
||||
Stekker is goed, Heb ik door gemeten.
suggesties? |
|
||||
|
||||
ik heb ook zelfde probleem ik kom het ook niet uit raar probleem
|
|
|||
|
|||
heb je de stekker van het contact blokje doorgemeten ? en het contactblokje dan ?
|
|||
|
|||
wissel het blokje maar op je contact slot . Is ff beetje werk maar grote kans dat die kapot is
|
|
||||
|
||||
Het wil nog niet lukken. alles is doorgemeten, alles heeft massa, stekker contact slot is vervangen, en nog gaan de ruitenwissers aan, wanneer ik dimlicht inschakel.
Wie kan me nog verder helpen? |