#1
|
|||
|
|||
G60 remmen golf 1
Het zoveelste topic met vragen voor een ombouw van g60 remmen op een golf 1
Ik kon echter geen antwoord vinden via de search op mijn vraag: Ik heb net een setje klauwen gereviseerd en zou deze graag willen gaan gebruiken op mijn golf 1. Nu zou ik ook graag de remslangen willen vervangen. Welke kan ik hier het beste voor nemen? Van een G60 of van een golf1? Op de klauwen zit een vast stukje remleiding dat gebruikt moet worden samen met remslangen voor een G60. Nu lees ik vaak dat deze leidingen wat te lang zijn voor te gebruiken in combinatie met golf 1. Kan ik ook gewoon dit stukje vaste remslang weg laten en rechtstreeks een setje remslangen speciaal voor een golf 1 in de klauw draaien? Zijn deze dan lang genoeg? Er rijden er hier genoeg rond met g60 klauwen op een golf 1, willen jullie mij even zeggen hoe jullie dit op gelost hebben? bedankt! |
#2
|
|||
|
|||
Niemand?
|
#3
|
||||
|
||||
Volgens mij kan je die vaste leiding idd gewoon vervangen door er direct de flexibele leiding van een golf 1 in te schroeven.
Ik heb 54-er scirocco klauwen op een golf 1 gehad en daar heb ik het zo gemonteerd.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb mn cabrio omgebouwd naar G60 remmerij, hier zaten 240mm schijven met klauwen op (origineel 89er cabrio), deze leidingen kon ik zo weer in de G60 klauwen draaien. Misschien dat je deze leidingen zou kunnen gebruiken.
gr
__________________
Leon 2.0 TFSI (JD stage2) Golf 1 G60 Golf 3 1.8 Corrado G60 Golf 4 TDI JB-JD Golf IV GTI 25 Jahre Jubi Edition JB-JD Golf 3 1.6 Milestone Golf 3 VR6 CC Golf 4 2.0 Golf 1 Cabrio G60 Audi A4 3.0 |
#5
|
|||
|
|||
Rechtstreeks in de klauw? Dus zonder het stuk vaste remleiding op de klauw?
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
ik heb dat vaste stuk remleiding er af gehaald, werkt ook prima zonder!
__________________
Leon 2.0 TFSI (JD stage2) Golf 1 G60 Golf 3 1.8 Corrado G60 Golf 4 TDI JB-JD Golf IV GTI 25 Jahre Jubi Edition JB-JD Golf 3 1.6 Milestone Golf 3 VR6 CC Golf 4 2.0 Golf 1 Cabrio G60 Audi A4 3.0 Last edited by markob : 10-04-2011 at 10:07. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Dank je! Dan ga ik me gewoon een setje slangen halen voor een golf1. Wou even checken of deze dan wel lang genoeg zouden zijn als ik dat vast stukje niet zou gebruiken |
#8
|
||||
|
||||
Gewoon staalgevlochten remleiding laten maken op maat.
Je pakt een stukje koperdraad o.i.d en bepaald daar de lengte mee. Het is duurzaam,staat beter en rem beter. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Remt Beter? Moet je mij eens vertellen hoe dat kan Je druk word er niet hoger van, maar blijft gewoon gelijk. ook bij een orginele leiding/slang. |
#10
|
|||
|
|||
Een originele rubberen slang kan een beetje uitzetten door de druk. De slang zorgt dus dat de druk iets lager wordt denk ik. Een staal omvlochten slang kan dit niet waardoor dit wat beter remt. Denk toch dat dit het verschil was? Een staal omvlochte slang zal natuurlijk ook veel minder snel scheuren..
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Collega van mijn vriendin had ook staalomvlochten leiding toegepast op zijn Golf1 G60 en het remt wat sneller / agressiever doordat de slang niet kan uitzetten.
Uiteindelijk kan de remdruk niet hoger zijn met dezelfde rembekrachtiger. gr M |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Jup, zo ongeveer bedoelde ik |
#13
|
|||
|
|||
Nogmaals een vraagje, vanachter ga ik remklauwen van een corrado 16v (girling 38) monteren.
Nu wou ik een setje rvs gevlochten remslangen aanschaffen voor een golf 1. Deze setjes zijn echter maar voorzien van 4 slangetjes terwijl ik er nu 6 nodig heb door de schijven vanachter. Wat voor set kan ik nu het beste aanschaffen? Een setje van een golf 2 16V? |
#14
|
||||
|
||||
scirocco 16v
|
#15
|
||||
|
||||
idd een scirocco 16v, of een golf 2 8v gti of een 16v gti, of een corrado g60 of 16v of een seat enz....enz...
|
#16
|
|||
|
|||
Oke, merci jongens!
|