#1
|
|||
|
|||
aircopomp Golf IV
vraag mij af of deze schijf ook los te vervangen is...?
Of moet je dan de complete aircopomp vervangen/reviseren laten? ik hoor het graag. gr: Guido Last edited by HannoverEdition : 22-09-2011 at 13:15. |
#2
|
|||
|
|||
en in welke hoek van het land hang je uit dan? :-)
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens mij staat het erbij Friesland |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Yep met in de buurt van Friesland,bedoel ik dus ook omgeving Friesland |
#5
|
|||
|
|||
compressor deksel
Guido,
Laat je monteur even kijken of het asje van de compressor nog in takt is. Je kunt dan een deksel bestellen. Ik heb ze op voorraad |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
zover ik kan zien is het asje nog intakt,tenminste het lijkt net of de moer los is getrilt.en de schijf op de foto er af is gedraait....? Ik zal anders vanavond of morgen wel even een foto van de pomp proberen te maken oké In ieder geval bedankt voor je reactie gr. Guido |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Zo wat IK kan zien,lijkt het of het moertje wat onderstaand ''dekseltje/plaatje'' tegenhoudt er gewoon af is gedraait,....? Ik kon nét met de Iphone er tussendoor om even een foto te maken het weitje zit er gewoon nog op . en ik ben toch alweer 200km verder zonder ''deksel/plaatje''.. iemand enig idee of dit nu een kwestie is van een nieuw deksel/plaatje. of toch nieuwe aircopomp..... |
#8
|
|||
|
|||
Plaatje er weer op schroeven met een nieuw borgmoertje. Er is verder niks stuk toch??
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Dat zou ik ook zeggen ja,...........maar heb hier nog geen ''ervaring'' mee. Dus hoor het graag even van een ''expert'' op Golf MkIV gebied.... Iemand enig idee....? |
#10
|
||||
|
||||
ebaymotors.de!
__________________
Quote:
|
#11
|
|||
|
|||
Zo te zien zijn je spiebanen ook beschadigt.
Dan zou het kunnen dat je poulie over de as draait en dan doet je airco het ook niet. Misschien kan je hem aan 2 kanten voorzichtig vast lassen als je hem niet meer aangedraait krijgt? Anders kan je toch de pomp weg gooien. Je moet wel zorgen dat het goed gekoeld blijft.
__________________
Jetta mk2 |
#14
|
|||
|
|||
waarschijnlijk toch je pomp kapot, je koppeling loopt er niet zomaar af.
Goedkoop pompje? Autotemp Leeuwarden! Mijn vast airco leverancier.. |
#15
|
|||
|
|||
Poulie moeren lopen wel vaker los.
Heb ik ook gehad alleen ik was er nog op tijd bij en heb hem vast kunnen zetten.
__________________
Jetta mk2 |
#16
|
|||
|
|||
Die moertjes lopen inderdaad vaker los, maar kan echter ook door een defecte pomp komen.
Even terug erop schroeven met een nieuw moertje kan ook niet, hier horen ook nog afstelringetjes onder te zitten zodat de afstand tussen schijf en poelie een bepaalde afstand heeft. Zou even kijken of je de compressor met de hand kan rond draaien. en of de spiebanen nog in goede staat zijn. Last edited by Spierings : 03-04-2011 at 16:58. |
#17
|
|||
|
|||
|
#18
|
||||
|
||||
Even nieuw leven inblazen:
Mijn aircopomp ruist ook sinds een tijdje, geen ratelen maar echt een ruis / zuis. Als ik de climate uit zet (econ-stand) is het geluid weg, de magneetkoppeling werkt dus. De poelie zit volgens mij vast, echter checken is lastig omdat de poelie meedraait als ik de sleutel er op zet en volgens mij anders as van de pomp zelf wel. Weet iemand of de magneetkoppelingen ook los leverbaar zijn? als het dit al is natuurlijk. |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Magneetkoppelingen zijn los leverbaar echter zijn erg aan de prijs. Lijkt mij dat de magneetkoppeling gewoon goed is als deze zou slippen zou deze ook niet meer naar behoren werken omdat dan simpelweg de voering weg brand. |
#20
|
||||
|
||||
Heb vanavond de multiriem er af gehad en de verschillende poelies gecheckt.
Op de rollen van de stuurpomp, dynamo en spanner zit geen voelbare speling, op die van de aircopomp wel. Nu de vraag: zit er in de magneetkoppeling een apart lager dat stuk kan gaan? Als ik een slinger aan de poelie geef dan hoor je geen geluid, dit moet volgens mij gelijk zijn aan de "econ-stand", de poelie draait immers, echter de magneetkoppeling staat vrij en loopt niet mee. Zou ik dan ook zelf de magneetkoppeling kunnen vervangen zonder de compressor te verwijderen, en dus het systeem te moeten legen? Dit scheelt een hele hoop geld omdat ik niets hoef uit te besteden. De magneetkoppeling zit bij mij vast met een bout (volgens mij M6) en niet met een moer zoals al ergens gelezen heb. Al met al een flinke lap tekst, maar hopelijk is er een guru die wat ervaring wil delen. |